• Bebben84

Bf Maj 2015

Kissemiss skrev 2014-11-16 19:59:41 följande:

phpEGzYG788667.jpg

Vecka 16 imorgon! Snart 40% :O woop!

Fiiiiin mage :)! Shit 40% känns så mycket men samtidigt känns det såååå långt bort till maj :O
  • Bebben84
    Anonym (V 8) skrev 2014-11-17 16:00:18 följande:
    någon som vet vad det kan vara?
    Ischias skulle jag säga. Kontakta en sjukgymnast för hjälp :). Jag går en gång i veckan för min foglossning. Det är toppen!
  • Bebben84
    Oväsen skrev 2014-11-17 18:19:53 följande:

Bebben84- hjälper det du gör hos sjukgymnasten? Detta är min tredje graviditet och redan nu i v14 har jag ordentligt ont i fogar och rygg.

Jag går dit för att få akupunktur och det hjälper SÅ mycket! Har även fått en tensmaskin att ha hemma som är mitt knark just nu och heeeelt underbar!! Och den kan man använda sen i början av värkarbetet. Rekommenderar dig starkt att prova dessa metoder. Jag gick som sagt på kryckor pga smärtor innan jag började med det.
  • Bebben84
    MorCaa skrev 2014-11-17 19:34:19 följande:

Hej igen tjejer.. :)

Har inte vart inne på nån vecka.. (Massor att göra!)

Nu känner jag "ärtan" regelbundet.. Sååå häftigt! :)

Jag har en doppler som jag prövat 3-4 ggr.. Tycker det funkar toppen! :) räknade hjärtslag igår och det låg på ca 160/min :)

En lite fråga till er andra.. Jag har ont i huvudet konstant, det sitter typ i pannan bakom ögonen och även i nacken.. Blir värre ju längre dagen går.. Nån annan som har lika? Blir fan knäpp snart. :(

V 16+1

Jag har också den huvudvärken. Tyvärr ett av "biverkningarna" av en graviditet :/ och alvedon hjälper sällan :/
  • Bebben84

Jag mådde illa fram till v12. Mådde inte illa med min förra så det var väldigt nytt. Mådde så illa att jag knappt klarade av livet. Spydde aldrig men mådde skit. Lukter ska vi inte ens prata om! Fy fan asså! Handla på Ica var en plåga. Och då åt jag det som jag var sugen på. Sket totalt i om det var nyttigt eller ek. Ibland var jag sugen på snabbmat, ibland sallad. Men mådde bäst när jag fick äta det jag önskade. Nu när jag mår bättre försöker jag tänka på bättre kost. Så ät precis det ni är sugna på!

Lukter är fortfarande jobbiga men mer hanterbara. Kött kan jag knappt äta än.

Kämpa på alla ni illamående! Hoppas det blir bättre <3

• Bebben84
    aj 378 skrev 2014-11-18 13:18:17 följande:

Hur har ni det med vikten? Har hittills gått upp tre kg i v. 13. Gick upp 35kg med första och gick ner allt plus lite till och nådde drömvikten och nu är jag så rädd att det ska bana iväg igen smile4.gif vill Max gå upp 12-15kg denna gången..

Jag har inte vägt mig men har ju så stor mage och fick småäta konstant i veckor pga illamåendet så ligger nu på mer än 3 kilo+ nu i v14...
  • Bebben84
    Ciconiidae skrev 2014-11-18 15:08:23 följande:

Jag är också orolig för vikten. Hade ju gått upp 2-2,5 kg förra veckan då jag var i slutet på vecka 14. :(

Du är ju väldigt smal från början, men jag ligger redan på övre gränsen på BMI skalan för normalviktig så jag vill hålla mig på samma nivå. Har inte heller illamåendet som ursäkt. Det enda är väl att jag var sjukt trött de första veckorna så min träning är helt i ofas.

Är inte jättesmal utan normalviktig och bör inte gå upp ner än vad som är rimligt. Hörde en gravidpod där dom sa att man bör inte gå upp mer än 9 kilo vid en normal graviditet. Hur kan man säga så?? Fan vilken ångest man fick på en gång :/ svårt att styra vikten liksom...speciellt om man inte kan träna som jag.
  • Bebben84
    MorCaa skrev 2014-11-18 20:18:02 följande:
    Nä de sa att en graviditet väger 9 kilo totalt och att man om man är "normalviktig" inte ska gå upp mer än 12 kg Max 16 kg.. :) själv har jag redan gått upp 7 kg men är inte så orolig.. :) har i mina tidigare graviditeter gått upp massor i början för att sen stå still i princip andra halvan av tiden.. ;) hoppas det blir samma nu.. :)
    Aaah oki :) måste ha missat den delen då :). Kändes lite bättre nu :)
  • Bebben84
    Bebben84 skrev 2014-11-18 21:58:38 följande:

Min mage växer i raketfart! Den är verkligen enorm nu :O

V14 (13+4) phpFA8OZx15164.jpg

Sorry, trodde jag skar bort brösten men dom verkar kommit med ändå :/. Aja. Inget ni damer inte sett förut så bjussar väl på det ;)
Svar på tråden Bf Maj 2015