• Bebben84

Bf Maj 2015

Miras mamma skrev 2014-12-04 14:33:28 följande:

Kände första lilla puffen från bebisen igår! Är i vecka 15. Ett litet "pet" strax bredvid naveln var det :D Samma dag sa min dotter för första gången "jag tycker om dig" till mig samtidigt som hon kramade mig. Börjar nästan gråta när jag tänker på det, behövs inte så mycket för att börja grina nu för tiden :)
    Hur mår ni andra som är i ungefär samma vecka? Är så glad att tröttheten har börjat släppa nu.

Åh så mysigt <3.

Jag är i v17 imorgon och inte känt något än trots att jag är omföderska. Men har ju moderkakan i framvägg så kommer nog ta ett par veckor till. Men lyssnar på hjärtat då och då med vår doppler :).

Mår verkligen mycket bättre nu. Märker att jag är inne i min "bästa period". Har mycket mer energi och är gladare.
  • Bebben84
    Miras mamma skrev 2014-12-05 21:39:33 följande:
    Ska på RUL 7/1 så det är ett tag kvar. Vi gjorde KUB-test för 2 veckor sedan så vi har sett det lilla knytet en gång iaf :) Känns så märkligt att vi om ett halvår har en till liten att ta hand om. Har svårt att tänka mig att jag kan älska någon annan unge så mycket som jag älskar vår dotter.. Hur känner ni andra som väntar andra barnet?
    Jag känner lite samma. Jag och min dotter har också ett väldigt speciellt band till varandra. Vi har levt ensamma i sex år och gått igenom hårda tider ihop. Nu sedan mer än 2 år tillbaka har jag min underbara sambo och det ska bli HELT fantastiskt att få ha ett barn ihop med mitt livs kärlek. Och jag kommer älska det barnet precis lika mycket som jag älskar min dotter, men jag och min dotter kommer alltid ha ett speciellt band <3. Jag känner redan en otrolig kärlek när jag ser bilderna UL-bilderna. Man fattar mer vad som händer när man redan har ett barn :)
  • Bebben84
    MorCaa skrev 2014-12-06 21:40:59 följande:
    Apoteket?? :)
    Hörde det men hittade inte i deras sortiment på nätet. Får fråga på plats helt enkelt :)
  • Bebben84
    MorCaa skrev 2014-12-06 21:41:55 följande:

Går in i vecka 20 imorn.. Shit vad tiden bara springer iväg.. :)

phpGHWfMj61002.jpg

Så fin mage :). Vi har väldigt lika magar :). Börjar det ta på din rygg?
  • Bebben84
    MorCaa skrev 2014-12-07 09:03:49 följande:
    Själv har jag en kompis som jobbar på sjukan.. Hon sa Apoteket eller så kinde hon låna med lite från arbetet.. :)
    Bebben84 skrev 2014-12-06 22:11:15 följande:

Så fin mage :). Vi har väldigt lika magar :). Börjar det ta på din rygg?

Ja det kan man lugnt säga.. Och fogarna.. :( är sjukskriven redan på 50%.. Hur går det för dig? :)
    Jag får åka idag till Apoteket och kika helt enkelt :) tack!

Jo mina fogar är ju katastrof. Använder stödbälte och tens varje dag. Och akupunktur en gång i veckan. Har även kryckor vid behov. Rygg och fogar mår pyton redan :(. Även ryggen uppe har jag ont i pga dom enorma och tunga brösten. Har svårt att sova pga värken. Är inte sjukskriven eftersom jag har en sån tjänst där jag kan jobba hemifrån så mycket jag vill. Det är min räddning just nu. Är på kontoret ca 6-8 timmar i veckan. Resten jobbar jag hemifrån. Kommer jobba mars ut. Sen blir det nog sjukskrivning testen av tiden. Tror inte jag kommer orka längre än så. Och det tror inte min sjukgymnast heller.

Vill inte ens tänka på hur det ska bli senare i graviditeten med all tyngd och smärta :/
  • Bebben84
    MorCaa skrev 2014-12-07 17:26:43 följande:
    Usch!! Låter verkligen inte bra.. Tur att du kan jobba hemma.. Sån lyx har inte jag.. :/ kan ju gärna inte köra bussen hemma.. ;) från början tänkte jag oxå jobba mars ut.. Men då hade jag ingen erfarenhet kring foglossning.. :P mina tre innan har jag inte haft nå ont.. ;)
    Jag hade foglossning tidigt med min dotter också så var rätt beredd på det. Men kul är det inte :/. Men men, så länge bebben mår bra så får man stå ut med diverse krämpor :)
  • Bebben84

Var inne på 3 st olika apotek och ingen sålde gel till doppler :/. Ska kika runt på nätet och se vad som finns att beställa.

• Bebben84
    Kissemiss skrev 2014-12-08 15:09:17 följande:
    Åh va härligt!! Har mitt RUL den 15:e..
    Och jag 19:e. Herrejösses vad man längtar <3. Men imorgon ska vi åka och lyssna på hjärtat och storasyster ska få följa med :)
  • Bebben84
    Kissemiss skrev 2014-12-08 18:25:05 följande:
    Kul! Men du lyssnar ibland med doppler va? Jag har inte varit hos BM på flera månader och nästa besök är 29 dec. Tror hon kommer lyssna på hjärtat då?
    Jo jag lyssnar ibland :) sååååå mysigt!

Jo det tror jag absolut att du kommer få göra! Är redan andra gången jag får göra det hos min bm och jag är i v17
Svar på tråden Bf Maj 2015