• Bebben84

Bf Maj 2015

"Skönt" att vi är fler här som inte känt ännu :). Jag tycker mig ha känt buffar 2 ggr men inget mer efter så vette tusan om det var bebben.

• Bebben84
    Nelly88 skrev 2014-11-25 22:57:27 följande:
    Aha ja kan tänka mig att det är skönare att ha den fram, tror jag har det denna gången också men vet inte ju... Tycker det segar sig fram, längtar tills efter nyår då ska jag börja räkna ner istället för upp hihi :)
    Jo det ska ju tydligen vara skönare fram så jag får väl vara glad :)

Jaaaaa efter nyår börjar nedräkning! Då har vi nått halvtid!! Galet :O
  • Bebben84
    Kissemiss skrev 2014-11-26 14:57:00 följande:
    Ska nog börja köpa första sakerna till bebin efter nyår!!:D
    Oj har du kunnat hålla dig? Vi har köpt vagn med alla nödvändiga tillbehör, bilbarnstol med Isofix, skötbord, spjälsäng, lite kläder, inredning till bebisrummet, sängkläder, byrå, Babyvakt, örontermometer, sängmobil,amningskudde och lite mer småsaker.

Anledning till detta är att jag fått höra att omorganisationer är på g på min arbetsplats och jag har stor chans att ryka. Så vi ville passa på att köpa allt medans vi har råd. Men allt står bara inskyfflat i bebisrummet. Den fixar vi i vår. Kläder köper vi också i vår.
  • Bebben84
    fantasifull skrev 2014-11-27 09:56:57 följande:

Magen växer & Bilden är dagen 14+6 i söndags :) phpnV0e7h94612.jpg

Fin mage :). Man ser verkligen att det är en bebismage :)
  • Bebben84
    Pyssilullan skrev 2014-11-29 08:21:46 följande:

Fler som väntar tredje barnet o är i vecka 17? Men som varken har mage ell känner rörelser ?

Väntar andra barnet i v16och känner inget. Har dock stor mage. Men vet att jag har moderkakan i framvägg så det är nog förklaringen. Kanske du också har?
  • Bebben84

Köpte en doppler idag som ska vara bland dom bästa på marknaden men hittar inte bebishjärtat :(. V16 och har moderkakan i framvägg. Borde jag inte hitta det?

• Bebben84
    Anonym (MammaMu) skrev 2014-11-30 16:33:15 följande:
    Vilken har du?
    Jag köpte Clearblue och det tar ett tag innan man hittar. Men kolla med BM om moderkakan kan var de som hindrar..
    Denna har jag. Är väl inte megaorolig eftersom jag har moderkakan i framvägg vilket försvårar allt. Får försöka fler ggr helt enkelt.
  • Bebben84
    frida-li skrev 2014-11-30 17:33:06 följande:
    Hahaha jag mena att jag har moderkakan i framvägg precis som du, inte livmodern.
    Haha jag förstod vad du menade :)

Ska testa ikväll igen i lugn och ro. Kanske letar jag för högt upp på magen bara.
  • Bebben84
    saraodavid skrev 2014-11-30 19:18:48 följande:

Har oxå hört med min doppler i flera veckor är nu i 16(15+4)! Problemet är att man oftast letar för högt upp! Som tidigare skrivit är det längre ner än vad man tror!

Ta det lugnt, hjärtat slår därinne - lite svårt att hitta ibland bara men när du har gjort det en gång blir det enklare :)

Jag hittade hjärtat :)

Bebben låg längre ner än vad jag trodde :). Magiskt mysigt att lyssna hela familjen <3
  • Bebben84
    MiWe skrev 2014-12-02 08:46:37 följande:

Det har nu hänt några nätter, inte på raken dock, att jag vaknat mitt i natten av att jag frusit något fruktansvärt. Alltså skakat av köld, klapprat tänder så det smällt högt. Någon fler som varit med om det?

14+5 idag.

Jag har också fått så några ggr. Men ingen aning om varför
Svar på tråden Bf Maj 2015