• Bebben84

Bf Maj 2015

Kissemiss skrev 2014-11-04 12:34:23 följande:
    Nej, men jag fick välja vart jag ville göra KUB och min syrra hade rekommenderat KS Solna:)
    Aha oki :)
  • Bebben84
    Yonndax skrev 2014-11-04 13:49:34 följande:
    Jag fick boka tid själv för vul. Går inte att göra oss BM så fick ringa till gyn på sjukhuset. Fick betala det själv. Har haft ett möte med BM men det fick jag oxå ta initiativ till själv då jag kände att jag gick upp i vikt lite för fort. (väger lite mycket redan sedan innan) Det mötet tog 30 min och då fick jag den vanliga infon om att äta rätt osv. Hade jag inte bokat dessa möte själv hade första mötet med BM varit i v 12 för inskrivning och första och enda ul i vecka 18.
    Förstår hur det känns när man är orolig och bara vill ha lite lugnande besked. Önskar sjukvården hade lyssnat mer på en och man sluppit kämpa för att få till några möten för att känna sig lugnare. Hade det hade kunnat ingå ett tidigt vul och några möten med BM där man fick lyssna på hjärtat fram till RUL i vecka 18. Hade kännts bättre då.
    Hos min bm ingick det ett VUL. Jag har haft en väldans tur med min bm. Hon är fantastisk! Om jag är orolig ringer hon upp på en gång och kollar läget och frågar vad jag önskar. Och idag skulle jag som sagt endast ta blodprov men fick lyssna på hjärtat ändå. Trots att jag är omföderska behandlar hon mig som förstföderska. Hon är väldigt mån om mig. Önskar ni alla kunde gå till henne <3
  • Bebben84
    Yonndax skrev 2014-11-04 15:07:08 följande:
    Hade varit skönt. Den BM jag har verkar bra. Dock kan hon inte gör vul/ul. Finns ingen utrustning för det, finns inte i hela länet förutom hos gyn på sjukhuset. Finns inga privata ställen heller tyvärr. När jag träffade BM var det förtidigt för att kunna höra hjärtat då jag bara var i 6+1. Men just för att gyn är det enda stället är det svårt att få gehör för oro här. Blödde i 4 veckor sist innan jag äntligen fick tid till vul som konstaterade et MA i vecka 9. Får se hur BM är längre fram då jag är orolig för förlossningen och tiden där efter. Hoppas jag får lyssna på hjärtat när jag ska på inskrivning 19/11. Önskar att ett tidigt vul fanns med i planen lika så 2 eller 3 tidiga möten med BM fram till RUL. Förutom inskrivning.
    Jag kommer ha 3 besök innan RUL. Tycker det är så konstigt att det är så olika i landet.
  • Bebben84
    MorCaa skrev 2014-11-05 08:10:58 följande:
    Jag upplevde typ samma sak förra veckan.. Men nu känns det som jag kan se den växa!! ;) jag äter betydligt mindre nu när illamåendet är heeelt borta (YEEEAAAY) men ändå visar vågen mer och mer.. :P
    Fin mage :). Min känns som om den stannat upp lite i växten. Gjorde den lite med min dotter också minns jag. Men den putar på rätt bra ändå :)

Äter också betydligt mindre nu när illamåendet är över :) sååå skönt att ständigt behöva trycka i mig saker för att inte må illa :P
  • Bebben84
    MorCaa skrev 2014-11-05 15:23:58 följande:
    Tror att det är mellan 17+ till 20+?! Rätta mig om jag har fel tjejer.. ;) jag ska på ul den 9:e december.. (Storebrors födelsedag:) ) känns sååååå långt dit.. ;)
    Jag ska på RUL 19 dec. DET känns sjukt långt bort också :/. Men nästa torsdag är det kub så då får vi se den lilla (stensäker på en tjej) :)
  • Bebben84
    Kissemiss skrev 2014-11-05 18:40:19 följande:
    Är det på RUL man (ev) kan se kön?

Har 14 dec...
    Stämmer bra :)
  • Bebben84
    fantasifull skrev 2014-11-05 19:10:35 följande:
    Det hade du säkerligen helt rätt i :) värdena härligaste känsla, dock inte känns något mer sedan dess:( har ni berättar för familj och vänner än?
    Vill också känna fladder :)

Vi berättade för några veckor sedan då jag dels mått väldigt dåligt men också fått synlig mage tidigt. Min dotter på 8 år hade listat ut det innan vi hade berättat då jag hade fått "tjock mage" haha! Vi träffar våra föräldrar i stort sett varje helg så det blev svårt att dölja längre än så. Dock gjorde vi ett VUL innan så vi fick se hjärtat slå :) Ni andra då?
  • Bebben84
    fantasifull skrev 2014-11-05 19:14:57 följande:

Jag har kub i morgon, nervöst värre!

Förstår det! Jag har mitt nästa torsdag och kan inte tänka på annat!
  • Bebben84
    MorCaa skrev 2014-11-06 05:35:36 följande:
    Och jag tror den lilla här är en pojk! :) har ni andra några "känslor" på vad det är?? :)
    Blir kul och se om vi får rätt sen :)
  • Bebben84
    Anonym (V 8) skrev 2014-11-06 09:12:36 följande:

Går in i vecka 14 idag! O jag känner mig inte gravid o ser inte gravid ut heller... Jag är rätt mullig och har lite byllsmage ändå så de ser ut som vanligt för mig ännu.
    Mina föräldrar fick veta i helgen för vi skulle åka bort. Men de 4 syskonen får veta om två veckor kanske...
    Jobbet tänkte jag berätta för i december någon gång...
    FB o Insta får bli till Nyår om jag lyckas dölja magen så länge. Har BF 13 maj och RUL 18 december - Så nu dölängtar jag dit :)

Har inte mått illa en enda dag... Så börjar tvivla på att jag verkligen är gravid!? 

SU ska vara glad att du inte mått illa :). Hua vad jobbigt det är! Som att gå runt bakis men ändå klara av livet brukar jag förklara det som. Jag var heeeeelt sänkt i en månad. Men nu mår jag som tur är bättre! Har du fått göra något VUL? Jag har mitt RUL dagen efter dig :). Ska ni ta reda på kön?

Vi tänkte gå ut med det på Fb nästa vecka efter kub (om allt ser ok ut). Men dom flesta vet redan :)
Svar på tråden Bf Maj 2015