Inlägg från: Kissemiss |Visa alla inlägg
  • Kissemiss

Bf Maj 2015

Tjejen1988 skrev 2014-11-20 16:02:31 följande:

Ja rätt kille är ju en förutsättning.

Jag födde tre barn på tre år. Mellan de två första är det 14 mån, och de två yngsta är det 1 år 9 månader. Och nu kommer det bli ca 2,5 år mellan minstingen o magen.

Hur många barn vill du ha? Detta är iaf sista graviditeten för mig, sen får det räcka

Minst tre!! Tror barnen ger så mycket glädje i livet. Alltid full fart:) längtar!

Förstår att fyra räcker, men man ska aldrig säga aldrig va?;))
  • Kissemiss
    Bebben84 skrev 2014-11-20 21:11:04 följande:

Bara jag som har extrem växvärk? Nästintill varje dag. Hade jag inte med min dotter.

Hur kan vi alla må och känna sååå olika? Varför känner inte jag växtvärk? Är ju känslig och sånt haha
  • Kissemiss
    Ciconiidae skrev 2014-11-21 10:03:21 följande:

Igår köpte jag lite mammakläder och idag har jag mina mammatights på mig. Det är såå skönt! Kanske är lite tidig, vecka 16 imorgon. Har ni börjat använda mammakläder ännu?

Japp mammabyxor sedan vecka 13 typ. Vanliga tröjor funkar fortfarande
  • Kissemiss

Jag har nästan inga symptom men idag har jag haft något nytt. Magen blir alldeles spänd och så kändes det samtidigt som jag hade växtvärk långt mer, hela magen var spänd men det kändes mest i höjd med naveln. "Växtvärken" gjorde riktigt ont och höll i sig i kanske 30 sekunder för att sedan avta helt. Efter någon minut kom det igen i 30 sekunder. Vad var det?:)

V15+6

• Kissemiss
    Ciconiidae skrev 2014-11-24 10:06:42 följande:

Jag har RUL den 15:e. Jag har inte bestämt mig för om jag ska ta reda på kön eller inte. Först var jag säker på att jag skulle ta reda på det, men nu lutar jag mer och mer åt att vilja veta. Jag tänker att jag kommer knyta an till den mer då och kan börja spåna mer på namn.

Jag har också den 15:e! Vill gärna veta kön men om det är svårt att se så tänker jag säga att vi inte behöver veta:) Vill inte göra ett onödigt långt ultraljud pga det.
  • Kissemiss
    Titt ut skrev 2014-11-25 11:47:39 följande:

Vilken fin rund mage Min har inte kommit så långt än men jag hoppas den sätter fart snart Jag harvar svårt att förstå att bebben redan är över 15 cm lång. Så konstigt att jag inte känner den mer tydligt och oftare. Hur ofta känner ni som är i vecka 17?

Vecka 16+3

Jag känner ingenting än.. Får för mig ibland att jag känner men är fortfarande inte säker..
  • Kissemiss
    sofia86 skrev 2014-11-25 17:37:06 följande:

Vecka 17 ( 16+2)

Grodan där inne far runt och sparkar o puttas,på bara en vecka så känns det såå mkt tydligare :)

Har dock en del sammandragningar som kan göra rätt ont.

-8kg på vågen men äntligen har det gräsliga illamåendet släppt (det mesta )

Fin:D Vi har ganska lika magar va?
  • Kissemiss
    Bebben84 skrev 2014-11-26 11:56:27 följande:

Jo det ska ju tydligen vara skönare fram så jag får väl vara glad :)

Jaaaaa efter nyår börjar nedräkning! Då har vi nått halvtid!! Galet :O

Ska nog börja köpa första sakerna till bebin efter nyår!!:D
  • Kissemiss
    Bebben84 skrev 2014-11-26 16:10:48 följande:

Oj har du kunnat hålla dig? Vi har köpt vagn med alla nödvändiga tillbehör, bilbarnstol med Isofix, skötbord, spjälsäng, lite kläder, inredning till bebisrummet, sängkläder, byrå, Babyvakt, örontermometer, sängmobil,amningskudde och lite mer småsaker.

Anledning till detta är att jag fått höra att omorganisationer är på g på min arbetsplats och jag har stor chans att ryka. Så vi ville passa på att köpa allt medans vi har råd. Men allt står bara inskyfflat i bebisrummet. Den fixar vi i vår. Kläder köper vi också i vår.

Jadu, känns knappt verkligt ännu... När jag börjar känna rörelser och har varit på RUL så tror jag allt blir lite mer verkligt!:)
Svar på tråden Bf Maj 2015