Inlägg från: Kissemiss |Visa alla inlägg
  • Kissemiss

Bf Maj 2015

MorCaa skrev 2015-01-22 07:46:34 följande:

Nu kör vi de hundra sista dagarna!! Imorn är jag nere på tvåsiffrigt! Wow!! :D

SÅ coolt :D Det börjar verkligen närma sig...
  • Kissemiss
    pco skrev 2015-01-22 17:31:57 följande:

Ja jag hade oxå krävt dig faktiskt!

..hur gick det för dig som åkte på kontroll igår? Ni såg hjärtat slå men vad visade resten av testerna? * håller tummarna*

Det var jag! Alla tester såg bra ut, dom skulle skicka vidare urinodlingen för test och återkomma om det var något. Bebis har dock sparkat som en tok hela dagen idag<3 Han låg med ryggen utåt och sparkade inåt i två dagar..
  • Kissemiss
    Ciconiidae skrev 2015-01-22 21:32:37 följande:

Hur mkt har ni gått upp? Jag är i vecka 25 och har redan gått upp 12 kg. Känns inte alls bra. Men med handen på hjärtat så har jag tränat lite och ätit riktigt dåligt. Förmodligen en del pga gravidtrötthet, stress på jobbet och en återkommande förkylning. Kosten är lite bättre nu och denna veckan har jag varit på gymmet två ggr. Så hoppas viktuppgången inte fortsätter att skena.

12kg här också, men det känns ok
  • Kissemiss
    pco skrev 2015-01-22 23:07:59 följande:

Kanien: ja det är jätte viktigt. Elr on du ska ansöka om havandeskap så är det oxå viktigt om vilken dag man ska gå lixom.

Kissemiss: åh va sköööönt! Jag funderar oxå ibland varför jag inte känner mer ån vad jag gör, visst att jag har moderkakan i framvägg men ändå. ..

Känner mig oxå lite orolig över att alla verkar känna hårda sparkar? Kunna känna utanpå magen? För det kan inte jag. Jag känner lite rörelser kanske små buffar varje dag men inte heller så ofta.

Man ska inte jämföra sig så mycket. Sålänge du känner något varje dag Bebis blir starkare för varje vecka så snart känner du också hårdare buffar!!
  • Kissemiss

Vad räknas som för högt BMI när man är gravid då?

• Kissemiss

Här är allt jag köpt till Mr Bebis :D Så svårt att hejda sig..

Vecka 26 imorgon då, woop!
  • Kissemiss
    Blicka skrev 2015-01-25 21:31:28 följande:

Åter från weekend med vänner. Härligt att få rå sig själv!

Ang sparkar så har jag börjat känna kraftigare sådana sista veckan. Är nu i v 23.

Ang inköp - mysigt att handla kläder. Jag väntar lite till. Vagn måste vi dock bestämma snart likaså babyskydd.

Om man köper vagn direkt i affären så är det ingen leveranstid va?
  • Kissemiss
    Bebben84 skrev 2015-01-28 09:17:27 följande:

Får mer och mer sammandragningar :/. Igår kom dom ca var 15:e minut på kvällen och fick även som mensvärk. Fler som fått så? Ringt min bm och ska få återkoppling under dagen

Jag var hos min bm igår och mätte magen, lyssnade på hjärtat å tog alla prover som hör veckan till. Nämnde då att jag nog har sammandragningar hela kvällarna och haft så i två månader. Hon bokade genast in en tid hos gynekologen (på tors) och så fick jag lämna ett urinprov. Antar att gyn kommer kolla så tappenr är opåverkad? Huh!
  • Kissemiss
    Bebben84 skrev 2015-01-28 09:55:02 följande:

Jo jag kommer be om att få kolla tappen också. Har dessutom kortare tapp nu pga operation i mars eftersom jag hade cellförändringar. Känner mig inte så orolig men vill ändå bara kolla den.

Känner mig inte heller så orolig, men skönt att se att allt är bra
Svar på tråden Bf Maj 2015