Inlägg från: Kissemiss |Visa alla inlägg
  • Kissemiss

Bf Maj 2015

Bebben84 skrev 2015-02-24 16:22:26 följande:

Vad är skillnaden mellan sjukpenning och graviditetspenning? Jag tror att sjukskrivning är det bästa för mig. Lider av svår foglossning och täta sammandragningar. Min läkare ville halvtidssjukskriva mig redan förra gången vi sågs pga allt och det har blivit värre sedan dess så bör inte bli något problem.

Graviditetspenning är väl om man inte kan jobba pga att man har ett "farligt" och tungt jobb. Sjukpenning när man är "sjuk".

Jag har hela februari gått ner till 6 timmars arbetsdagar pga sammandragningar från kl 16 till långt in på natten.. Sjukskrivningen går dock ut nu på torsdag, ska till gyn samma dag så hoppas verkligen på förlängning!!
  • Kissemiss
    Bebben84 skrev 2015-02-24 19:20:00 följande:

Aaah ok tack :)

Oj lät inte bra! Du kommer garanterat få förlängt då!

Nä vecka 30 är ju för tidigt! Vecka 32 är väl ok har jag hört? Då är lungorna klara i alla fall..

Du då, känner du att du inte orkar eller varför undrade du om gravidpenning?
  • Kissemiss
    Bebben84 skrev 2015-02-24 21:41:41 följande:

Jag har ju hemsk foglossning och går på kryckor. Sen har jag också väldigt mycket sammandragningar. Mellan 4-10 i timmen oftast från det att jag vaknar. Varit i kontakt med förlossningen förta ggr men "klarat" mig från att åka in efter dubbla alvedon, varmt bad och vila. Går även på regelbundna kontroller av min tapp. Gjorde en konisering i mars förra året så den är kortare än andras. Men mina SD kommer definitivt tätare vid vanlig vardagsaktivitet. Jag skulle behöva dra ner på allt och begränsa mina måsten. Annars är jag rädd att min tös tittar ut för tidigt :(

Du borde kunna bli sjukskriven? inte bra om bebis kommer redan!
  • Kissemiss

29+2, kommer explodera :P Mätte magen i höjd med naveln, 117 cm!
  • Kissemiss

Gud jag har verkligen ingen aning vad jag har att vänta. Förstår ju att det är väldigt olika för alla.. Men börjar det ofta med timmar av smärtsamma sammandragningar hemma eller? Har haft en smärtsam sammandragning(förvärk?) hittills och jag grät krokodiltårar haha! Vankar man runt hemma och plågas eller hur funkar första stadiet innan man åker till förlossningen??

• Kissemiss
    Titt ut skrev 2015-02-26 10:57:56 följande:

Vecka 29+3 Vi är ju exakt samma Kissemiss

Mätte också magen jag har prick 100 cm

Undrar vad mina extra 17 cm är.. Vatten kanske? Känner mig inte stor annars! Vilka magar vi alla börjar få nu :D
  • Kissemiss
    Bebben84 skrev 2015-02-27 10:20:17 följande:

Har ni börjat packa bb-väskan ännu?

Nä.. Vad ska man ha i den då? Ska man ha med plagg i både 50 och 56? Min mage indikerar ju stor bebis:P
  • Kissemiss

Sökte föräldraledigt from den 6 april idag! Har BF 10 maj.

• Kissemiss

Jag har också känt lite mindre nu i vecka 30. Vecka 27-29 var han helvild i magen dygnet runt, nu känns det mer som han bara sträcker på sig några gånger per dygn.. Blir lite orolig iaf, hoppas han mår bra där inne!

• Kissemiss
    pco skrev 2015-03-05 22:42:13 följande:

Hur går det för er tjejer?

30+1 här idag :)

V 30+3 här

Är på jakt efter en snygg skötväska som inte kostar en förmögenhet.. Vet inte om jag vill ha en vanlig rymlig väska eller en klassisk modell som säkert är mest praktiskt Vad har ni köpt för någon?
Svar på tråden Bf Maj 2015