Inlägg från: Kissemiss |Visa alla inlägg
  • Kissemiss

Bf Maj 2015

Zorro skrev 2014-11-06 09:54:45 följande:

Hej allihop. Jag har nog inte skrivit i denna tråden tidigare. Har skrivit lite i en annan tråd för Maj 2015, men i den händer inte så mycket så jag tänker att jag hoppar in här istället! Verkar vara lite mer fart här. =)

Är idag i vecka 14 (13+3) och har BF 10 maj. Är 30 år, bor i Värmland.

Fick se vår lilla parvel på KUB i fredags. Allt såg bra ut! (Skönt!)

Har en son sen innan som är född mars 2012 så det kommer bli lite drygt 3 år mellan barnen. Känns lagom. Tror för övrigt att det är en till son i magen. Längtar till RUL då vi får veta!

Är det nån mer än jag som varit på KUB nyligen?

Hej hej, jag var på KUB i tisdags och har också BF 10 maj.

Gick allt bra för dig?:)
  • Kissemiss

Berättade precis för kollegorna på månadsmötet! Känns skönt då vi är en ganska liten avdelning på 8 pers:)

V13+3

• Kissemiss

Någon som börjat tänka på detta med att inte sova på rygg och höger sida?

• Kissemiss
    Bebben84 skrev 2014-11-09 16:11:35 följande:

Whaaat? :O vad menas med det?

Ja det är risker med att sova på rygg och höger sida, gäller antagligen lite senare i graviditeten men jag har redan nu börjat rulla över till vänster när jag vaknar på natten..

Ex på artikel, men finns hur många sidor som helst om detta (så klart hehe)

www.svt.se/nyheter/vetenskap/sovstallning-kan-paverka-ditt-foster-vanster-sida-sakrast
  • Kissemiss
    Bebben84 skrev 2014-11-09 16:56:25 följande:

Hm, jag tänker såhär efter att ha läst artikeln: den är 3 år gammal och mer forskning på området har inte förekommit. Inte heller riktlinjer som stöder detta. Så jag tar det nog med en nypa salt :)

Ja jag tänker också att kroppen borde säga till om man ligger på någon farlig nerv eller något...:)
  • Kissemiss
    Bebben84 skrev 2014-11-10 19:43:08 följande:

Ja du har nog rätt. Hade inte ömma bröst alls med min dotter så vet inte om det brukar försvinna eller ej. Men har växvärk just nu så antar att allt är ok :). Kub på torsdag <3

För mig kommer det och går, känns oftast ingenting på dagarna för att vissa nätter smärta och brännas massor.

Jag har inte känt växtvärk på många många veckor. Men enligt förra veckans kub så är ju allt bra:) Vill nästan ha lite smärta..
  • Kissemiss
    Ace1982 skrev 2014-11-11 13:42:59 följande:

Hej allihopa, och grattis till bebisarna i magen! Jag följer gärna med här,

Har bf den 10 Maj, det blir vårt 3:de barn.

Oh, BF samma dag som mig
  • Kissemiss
    Bebben84 skrev 2014-11-13 18:16:29 följande:

Var på kub idag och fick bästa möjliga resultat! Såååå lycklig <3

Wiee! Och vilken bra bild! :D
  • Kissemiss
    Bebben84 skrev 2014-11-14 09:05:11 följande:

Har ni tänkt något på att vaccinera er mot influensan? Dom råder gravida att göra det då vi tillhör riskgruppen. Har ni pratat med er bm om det? Jag känner mig så kluven :/

Min BM rekommenderade det, men jag litar inte på varken effekten, som att där inte finns bieffekter.
Svar på tråden Bf Maj 2015