• FiiaN

Fler som planerar barn 2015?

Hejsan!

Jag är 23 år och bor ihop med min stora kärlek. Nu är det såhär att vi börjat planera barn. Har valt att inte prata om detta med vänner eller familj tills det är en bebis på väg :)
    Men man har ju lite funderingar och tankar, så tänkte att fler kanske vill prata och fundera ihop med mig här.
    Har ätit p-piller i ca 8 år och slutade med dom för 2 veckor sedan, jag vet att det kan ta tid innan man kan bli med barn, men tillverkningen har börjat Glad 
    Hoppas på en liten bebis till 2015 i alla fall!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 10:07
    Här är några av oss som är aktiva här inne :) Alla är välkomna och jag uppdaterar listan så gott jag kan :)

Sarah1990, 24 år, 1a försöket, BIM 20/9
    NattaLind, 25 år, 1 försöket, Östergötland. BIM 30/9.
    ejh97, 16 år, Gotland, 1a försöket, BIM 8/10
    FiiaN, 23 år, Värmland, 2a försöket, BIM 11/10
    Mavidyz. 24år, Dalarna, 1a försöket, BIM okänt

• Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?
  • MalynCazzandra

Jao... Jag är fortfarande gravid. Går in i vecka 8 på lördag. Längtar till vecka 13 då man kan slappna av lite mer och börja berätta för familjen.
  • Vw88

Kroppen funkar fin fint! ÄL på G :D en och en halv vecka efter missfall :D

Glad gubbe på clearblue ÄL test idag :D

• Vw88
    Dakine skrev 2015-02-28 22:03:08 följande:

Tyckte att gravtestet i torsdags visade svagt plus. Tog ett fredagen som jag också tyckte visade svagt, dock ännu svagare så nästintill osynligt. Digitala sa "inte gravid". Fick ljusrosa flytningar torsdag kväll & fredag övergick det till bruna flytningar. Idag är det typ ljus rött ibland och rosa ibland. Kommer bara på pappret, behöver inget trosskydd. Mensvärk till och från. Fortfarande ömma bröst. Men det är så konstigt! Jag brukar alltid ha riklig mens med mycket klumpar och få byta trosskydd hela tiden... så jag vet ingenting! Ska ta ett till test på tisdag får vi väl se.

Hur har det gått för dig?
  • Dakine
    Vw88 skrev 2015-03-06 09:57:56 följande:

Hur har det gått för dig?

Tror jag fick ett tidigt mf. Så nu blickar jag framåt! Har påbörjat min andra kur med pergo. 3 tabletter idag :)
  • Vw88
    Dakine skrev 2015-03-06 10:03:51 följande:
    Tror jag fick ett tidigt mf. Så nu blickar jag framåt! Har påbörjat min andra kur med pergo. 3 tabletter idag :)
    Samma som jag då :)
    Fick glad gubbe igen på mitt ÄL test idag och hos BM i onsdags kunde jag se äggblåsor :D
    Så ser frammåt :D
  • Dakine
    Vw88 skrev 2015-03-06 11:03:04 följande:

Fick glad gubbe igen på mitt ÄL test idag och hos BM i onsdags kunde jag se äggblåsor :D

Ja!

Så härligt!! Går du på pergo nu också?

Jag borde få äl i mitten på nästa vecka :)
  • Vw88
    Dakine skrev 2015-03-06 12:21:26 följande:
    Ja!

Så härligt!! Går du på pergo nu också?

Jag borde få äl i mitten på nästa vecka :)
    Vet inte vad pergo är? :)
    Vad är det?
  • Lotten
    Vw88 skrev 2015-03-06 11:03:04 följande:
    Om du fick positivt på äl testet nu, när beräknas ägget att släppa?

Hur ofta har ni samlag?

Beräknad äl inom några dagar här. Blir frustrerad att det aldrig tar sig!
  • Dakine
    Vw88 skrev 2015-03-06 13:33:22 följande:

Vet inte vad pergo är? :)

Vad är det?

Pergotime, hormonstimulerande tabletter :)
Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?