• FiiaN

Fler som planerar barn 2015?

Hejsan!

Jag är 23 år och bor ihop med min stora kärlek. Nu är det såhär att vi börjat planera barn. Har valt att inte prata om detta med vänner eller familj tills det är en bebis på väg :)
    Men man har ju lite funderingar och tankar, så tänkte att fler kanske vill prata och fundera ihop med mig här.
    Har ätit p-piller i ca 8 år och slutade med dom för 2 veckor sedan, jag vet att det kan ta tid innan man kan bli med barn, men tillverkningen har börjat Glad 
    Hoppas på en liten bebis till 2015 i alla fall!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 10:07
    Här är några av oss som är aktiva här inne :) Alla är välkomna och jag uppdaterar listan så gott jag kan :)

Sarah1990, 24 år, 1a försöket, BIM 20/9
    NattaLind, 25 år, 1 försöket, Östergötland. BIM 30/9.
    ejh97, 16 år, Gotland, 1a försöket, BIM 8/10
    FiiaN, 23 år, Värmland, 2a försöket, BIM 11/10
    Mavidyz. 24år, Dalarna, 1a försöket, BIM okänt

• Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?
  • evve88

Dakine:

Åh är kass på dom testen, har bara använt clearblue... Använder du bara dom?

Ja varför testar man, bättre att leva lite ovisst och inte bli besviken :p man ska ju inte ge upp förrän mensen kommer men ändå..

• Dakine
    evve88 skrev 2015-02-26 16:18:05 följande:

Dakine:

Åh är kass på dom testen, har bara använt clearblue... Använder du bara dom?

Ja varför testar man, bättre att leva lite ovisst och inte bli besviken :p man ska ju inte ge upp förrän mensen kommer men ändå..

Jag använder också bara Clearblue. Detta är ett CB. 
    Jag använder oftast dem. Har provat med rfsu, men tycker CB är bäst så jag håller mig till dem! 
  • Vw88
    mavidyz skrev 2015-02-26 11:38:58 följande:

Styrkekramar! <3

Tack det behövs <3
  • MalynCazzandra

Fyfan vad pyton jag mår! jag klagar inte men börjar undra. Har konstant molvärk?! Det lättar aldrig och det gör riktigt ont? Sen tillsammans med detta ständiga illamående så känner man sig väldigt svag. Jag gör mitt bästa för att stänga in det för min son på 5 månader som behöver mig. Men det är jobbigt alltså... Någon mer som har ont och som är illamående hela tiden?

• Joozzaan

Idag kom mensen!!! Oh happy day :) haha äntligen kan man börja om igen! Räknade efter och märkte att den förlängts med 4 dagar varje månad. . . Konstigt.

• Dakine

Tyckte att gravtestet i torsdags visade svagt plus. Tog ett fredagen som jag också tyckte visade svagt, dock ännu svagare så nästintill osynligt. Digitala sa "inte gravid". Fick ljusrosa flytningar torsdag kväll & fredag övergick det till bruna flytningar. Idag är det typ ljus rött ibland och rosa ibland. Kommer bara på pappret, behöver inget trosskydd. Mensvärk till och från. Fortfarande ömma bröst. Men det är så konstigt! Jag brukar alltid ha riklig mens med mycket klumpar och få byta trosskydd hela tiden... så jag vet ingenting! Ska ta ett till test på tisdag får vi väl se.

• Vw88

Slutade blöda efter tre dagar så känns bra trots att det är ledsamt med MF :(

Blir VUL på tisdag för att se att allt är borta så man kan börja se framåt igen.

Kommer aldrig sluta försöka, är mer taggad än någonsin nu konstigt nog.

Men nu vet jag i alla fall att jag kan bli gravid och det känns bra!

• mavidyz
    Vw88 skrev 2015-03-01 20:26:46 följande:

Slutade blöda efter tre dagar så känns bra trots att det är ledsamt med MF :(

Blir VUL på tisdag för att se att allt är borta så man kan börja se framåt igen.

Kommer aldrig sluta försöka, är mer taggad än någonsin nu konstigt nog.

Men nu vet jag i alla fall att jag kan bli gravid och det känns bra!

Så tråkigt med MF :( men du verkar kunna ta det bra (så bra man nu kan)!

Att veta att det går öht är ju en mäktig känsla! :) hoppas det tar sig för er snart igen!
  • Vw88
    mavidyz skrev 2015-03-01 21:55:43 följande:
    Så tråkigt med MF :( men du verkar kunna ta det bra (så bra man nu kan)!

Att veta att det går öht är ju en mäktig känsla! :) hoppas det tar sig för er snart igen!
    Tack så mycket!
    Utan min sambo hade det aldrig gått så bra som det går, han är guld värd.

Det är en jätte häftig känsla :)
  • Vw88

Var på VUL igår. Livmodern var tom så kroppen hade skött sig jätte bra, skönt det tycker jag!

Såg även en massa äggblåsor i ena äggstocken, det känns positivt :D

Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?