• FiiaN

Fler som planerar barn 2015?

Hejsan!

Jag är 23 år och bor ihop med min stora kärlek. Nu är det såhär att vi börjat planera barn. Har valt att inte prata om detta med vänner eller familj tills det är en bebis på väg :)
    Men man har ju lite funderingar och tankar, så tänkte att fler kanske vill prata och fundera ihop med mig här.
    Har ätit p-piller i ca 8 år och slutade med dom för 2 veckor sedan, jag vet att det kan ta tid innan man kan bli med barn, men tillverkningen har börjat Glad 
    Hoppas på en liten bebis till 2015 i alla fall!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 10:07
    Här är några av oss som är aktiva här inne :) Alla är välkomna och jag uppdaterar listan så gott jag kan :)

Sarah1990, 24 år, 1a försöket, BIM 20/9
    NattaLind, 25 år, 1 försöket, Östergötland. BIM 30/9.
    ejh97, 16 år, Gotland, 1a försöket, BIM 8/10
    FiiaN, 23 år, Värmland, 2a försöket, BIM 11/10
    Mavidyz. 24år, Dalarna, 1a försöket, BIM okänt

• Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?
  • Vw88
    Dakine skrev 2015-02-20 08:15:19 följande:
    Det är som sagt inte ovanligt att blöda under en graviditet. Men det är inte heller ovanligt att få missfall. De flesta kvinnor får det någon gång under livet. 

Jag fick ett tidigt missfall i v 5, men det kom klart rött blod ganska direkt och sedan några timmar senare blev det massor. Om du bara har ljusrosa flytningar, borde det inte vara någon fara alls. Men förstår din oro! Jag fick ta blodprov för att kolla HCG nivåerna under 2 veckors tid, då kunde de konstatera att de inte ökade utan sjönk och därmed konstatera att det var ett missfall. För gravtesten jag gjorde blev starkare och höll i sig i ett plus ganska länge. Då hade jag dock väldigt svagt plus även i början. 

Fick du ett starkt eller ett svagt plus ? Håller tummarna att allt är ok! 
    Oj, tråkigt för dig! Hur går det nu?

Det var bara ljusrosa flytningar. Men nu har de försvunnit, ska till BM vid 10 idag.
    Testade endast på BIM och då fick jag ett svagt plus, men med clearblue digital visade det 2-3 veckor på en gång.
    Har inte tagit något sen dess.

Menar du att svagt plus kan höra ihop med missfall?
  • jessis1987

Har testat med ÄL-test sen dag 11 (dag 17 idag) men har bara fått negativa resultat. Såhär sen brukar min ägglissning inte vara så ja börjat undra om clearblues test kan visa fel? Eller ska ja testa några dagar till för säkerhets skull?

• NattaLind
    Vw88 skrev 2015-02-20 08:08:37 följande:
    Tack så mycket, jo har läst det också. Håller också tummarnaSkäms
    Så länge du inte har smärta så är det vanligt att blöda även under graviditet :) Så allt ska nog bara vara bra!
  • Dakine
    Vw88 skrev 2015-02-20 08:20:45 följande:
    Oj, tråkigt för dig! Hur går det nu?

Det var bara ljusrosa flytningar. Men nu har de försvunnit, ska till BM vid 10 idag.
    Testade endast på BIM och då fick jag ett svagt plus, men med clearblue digital visade det 2-3 veckor på en gång.
    Har inte tagit något sen dess.

Menar du att svagt plus kan höra ihop med missfall?
    Detta var länge sedan, fick mf oktober 2009. Blev gravid januari 2010 igen och fick en underbar son! :) 

Nu försöker vi med syskon, men gick inte lika snabbt denna gången :P 

Ja, av erfarenhet från mig så förknippar jag svaga plus med missfall. men så behöver det ju absolut inte vara för alla! 
  • Lazmi
    Vw88 skrev 2015-02-20 06:58:17 följande:

Livrädd :(

Ljusrosa flytning nu på morgonen och molvärk i ryggen (har dock haft ont i ryggen innan).

Är i 5+2 idag :(

Ska till BM om några timmar, hoppas så att det inte är ett missfall

Jag har också rosa flytningar då och då. Blodkärlen är känsliga och spricker lätt när man är toa till exempel :) jag är i vecka 8 (7+2)
  • Vw88

Flytningarna varade endast 40min och var knappt något, var hos BM och hon sa att det med all säkerhet inte är någon fara (hoppas verkligen det)!

Har ont i svanken nu men tror det är växtvärk och oron sen innan idag!

Inskrivning 24/3 <3

Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?