• FiiaN

Fler som planerar barn 2015?

Hejsan!

Jag är 23 år och bor ihop med min stora kärlek. Nu är det såhär att vi börjat planera barn. Har valt att inte prata om detta med vänner eller familj tills det är en bebis på väg :)
    Men man har ju lite funderingar och tankar, så tänkte att fler kanske vill prata och fundera ihop med mig här.
    Har ätit p-piller i ca 8 år och slutade med dom för 2 veckor sedan, jag vet att det kan ta tid innan man kan bli med barn, men tillverkningen har börjat Glad 
    Hoppas på en liten bebis till 2015 i alla fall!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 10:07
    Här är några av oss som är aktiva här inne :) Alla är välkomna och jag uppdaterar listan så gott jag kan :)

Sarah1990, 24 år, 1a försöket, BIM 20/9
    NattaLind, 25 år, 1 försöket, Östergötland. BIM 30/9.
    ejh97, 16 år, Gotland, 1a försöket, BIM 8/10
    FiiaN, 23 år, Värmland, 2a försöket, BIM 11/10
    Mavidyz. 24år, Dalarna, 1a försöket, BIM okänt

• Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?
  • Vw88
    WhiteRose skrev 2015-02-23 14:54:11 följande:
    Åt i cirka 4 år, slutade för ca 8 månader sen (augusti).
    Ok, men det kan ta en stund som sagt :) Mitt tog nog lite mer än ett år. Det är så olika för alla personer. Precis som med hormonnivåer när man gör ÄL test och G-test
  • Aliciabebis

Hej vänner!! Jag och min sambo är 22 och 30 år i år och vi är igång med barnverksamheten! :) vi ska försöka nu efter min mens tar slut! Så jag hänger gärna på i denna tråd och följs åt!! Så spännande!!

:)) lycka till vänner!!

• Dakine

Jag har BIM på fredag. Hade äl den 13/2. 
    Kunde inte hålla mig då jag har gravtest hemma, så tog ett imorse för "skojs skull". Först tyckte jag kunna se att det skymtade ett svagt plus, men sen blev det blankt och negativt :( 

Känns som att hoppet är ute !! Åh, jag skulle aldrig ha testat.... 
    Brännande bröst, och lätt mensvärk sedan lördag. 

• pinglon
    Dakine skrev 2015-02-24 07:57:47 följande:

Jag har BIM på fredag. Hade äl den 13/2. 
    Kunde inte hålla mig då jag har gravtest hemma, så tog ett imorse för "skojs skull". Först tyckte jag kunna se att det skymtade ett svagt plus, men sen blev det blankt och negativt :( 

Känns som att hoppet är ute !! Åh, jag skulle aldrig ha testat.... 
    Brännande bröst, och lätt mensvärk sedan lördag. 

Jag vet att det är jätte svårt att hålla sig från att testa tidigt, men man gör nog bäst i att göra det. Man blir bara så besviken när inget sträck syns.

För mig fick jag väldigt svaga sträck på självaste BIM dagen, först nästan en vecka efter syntes de ordentligt. Håll ut! 

• Dakine
    pinglon skrev 2015-02-24 08:19:11 följande:

Jag vet att det är jätte svårt att hålla sig från att testa tidigt, men man gör nog bäst i att göra det. Man blir bara så besviken när inget sträck syns.

För mig fick jag väldigt svaga sträck på självaste BIM dagen, först nästan en vecka efter syntes de ordentligt. Håll ut! 

Jag vet det också innerst inne, men jag avskyr att vänta. Det är SÅ jobbigt. 
    Och sen blir jag bara besviken, och jag vet på förväg att jag kommer bli besviken för det är ju inte vanligt att det syns så pass tidigt. 

Ska hålla mig till fredag, så får jag se vad som visar sig då. 
  • Vw88

Är det ovanligt med svaga plus på stickan i v 6 någon som vet? Jag tror jag nojar i onödan och ett plus är väl alltid ett plus eller? Kan handla om låga hormonnivåer?

• mavidyz
    WhiteRose skrev 2015-02-23 13:49:37 följande:

Undrar vad som egentligen räknas som "aktiva försök".. När man har oregelbunden mens som jag, är det ju ingen mening med att försöka hålla koll på äl. Och jag har t.o.m hört att man inte ens har äl om cykeln är över 35 dagar (min har varit mellan 38-50 dagar sedan jag slutade med p-piller).

Vi har kört oskyddat sedan augusti, men vet inte om det räknas som snart 8 månader av "aktiva försök".

Tror inte det stämmer. Nu när jag plussade så skulle min cykel varit 56 dagar lång om fått mens :) var också extremt oregelbunden. Cykeln innan var ca 116 dagar..
  • WhiteRose
    Joozzaan skrev 2015-02-23 15:36:31 följande:
    Va?! Jag ligger ju på 36 dagar... har man inte ÄL då? :( då är det ju jäkligt dumt att gå och hoppas känner jag...
    Det är bara vad jag har läst.. Man får ju så mycket info från olika håll. Har också läst om kvinnor som t.ex ägglossar först på dag 30.
  • WhiteRose
    mavidyz skrev 2015-02-24 10:10:38 följande:
    Tror inte det stämmer. Nu när jag plussade så skulle min cykel varit 56 dagar lång om fått mens :) var också extremt oregelbunden. Cykeln innan var ca 116 dagar..
    Roigt att höra att även vi med långa cyklar kan plussa :) Hur länge hade ni försökt innan ni plussade?
  • mavidyz
    WhiteRose skrev 2015-02-24 10:29:19 följande:
    Roigt att höra att även vi med långa cyklar kan plussa :) Hur länge hade ni försökt innan ni plussade?
    Ungefär ett halvår men hade bara ÄL två gånger pga cykeln :P
Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?