• FiiaN

Fler som planerar barn 2015?

Hejsan!

Jag är 23 år och bor ihop med min stora kärlek. Nu är det såhär att vi börjat planera barn. Har valt att inte prata om detta med vänner eller familj tills det är en bebis på väg :)
    Men man har ju lite funderingar och tankar, så tänkte att fler kanske vill prata och fundera ihop med mig här.
    Har ätit p-piller i ca 8 år och slutade med dom för 2 veckor sedan, jag vet att det kan ta tid innan man kan bli med barn, men tillverkningen har börjat Glad 
    Hoppas på en liten bebis till 2015 i alla fall!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 10:07
    Här är några av oss som är aktiva här inne :) Alla är välkomna och jag uppdaterar listan så gott jag kan :)

Sarah1990, 24 år, 1a försöket, BIM 20/9
    NattaLind, 25 år, 1 försöket, Östergötland. BIM 30/9.
    ejh97, 16 år, Gotland, 1a försöket, BIM 8/10
    FiiaN, 23 år, Värmland, 2a försöket, BIM 11/10
    Mavidyz. 24år, Dalarna, 1a försöket, BIM okänt

• Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?
  • jessis1987

Var ett tag sen jag skrev nåt här. Fortfarande inget pluss i sikte för min del :( Väntar just nu på att min mens ska ta slut sen ska vi testa en metod som jag läst funkar för många. "Sperm meets egg plan" kallas den och går ut på att man "myser" varannan dag från dag 8 fram tills man får ett positivt ÄL-test, då ska man mysa 3 dagar på raken, pausa en dag  sen mysa en sista gång. 

• FiiaN
    jessis1987 skrev 2015-03-11 09:35:12 följande:

Var ett tag sen jag skrev nåt här. Fortfarande inget pluss i sikte för min del :( Väntar just nu på att min mens ska ta slut sen ska vi testa en metod som jag läst funkar för många. "Sperm meets egg plan" kallas den och går ut på att man "myser" varannan dag från dag 8 fram tills man får ett positivt ÄL-test, då ska man mysa 3 dagar på raken, pausa en dag  sen mysa en sista gång. 

Håller tummarna för att det funkar för er :)
  • Vw88
    FiiaN skrev 2015-03-11 07:45:32 följande:
    Jag håller tummarna för att det är något :) Haft ömma bröstvårtor i 4 dagar nu.

Hade ETT äl-test kvar, så testade med det efter jobbet igår, och fick STARKT streck, fick inte ens så starkt när jag använde dom aktivt med testen. Har hört att vissa kan få positivt när man är gravida (vet att det inte är helt säkert). Så antingen hade jag väl äl igår eller så får man hoppas att jag är gravid och att det visade positivt av den anledningen. Dock fick jag inte till något mys igår... Men men inga sura miner för det :)
    Håller tummarna för dig/er!
  • pinglon
    FiiaN skrev 2015-03-11 07:45:32 följande:
    Jag håller tummarna för att det är något :) Haft ömma bröstvårtor i 4 dagar nu.

Hade ETT äl-test kvar, så testade med det efter jobbet igår, och fick STARKT streck, fick inte ens så starkt när jag använde dom aktivt med testen. Har hört att vissa kan få positivt när man är gravida (vet att det inte är helt säkert). Så antingen hade jag väl äl igår eller så får man hoppas att jag är gravid och att det visade positivt av den anledningen. Dock fick jag inte till något mys igår... Men men inga sura miner för det :)
    Håller tummar och tår för er! :) 
  • FiiaN
    Jeanette93 skrev 2015-03-11 14:54:09 följande:

Jag hoppar in här, planerar barn för fullt :)

Välkommen! :)
  • FiiaN

Hej tjejer!

Är så sjukt glad att jag inte är lika hyper över det här med att skaffa barn och att leta symtom. Dom första 3 månaderna va ju hemska, haha! Nu är jag inne på min 7 månad, snart 8e.
    Skrev ju i månads att mina bröstvårtor va ömma, det är dom än idag. Men känner inte av något annat skumt i kroppen, själva brösten ömmar inte och har ingen molvärk eller något. Börjar fundera på om det kanske va ägglossning jag hade? Min kropp är ju så svår, speciellt när jag inte ens vet när jag ska få min mens. Men har ALDRIG haft ömma bröstvårtor förut, kan man få det bara sådär? Och om det va ägglossning då, hur länga ska detta hålla i?
    Vi myste i söndags och sedan dess har vi inte haft något mer mys... Så om det va ägglossning så får vi väl hoppas att det ligget räckte.

Kram på er :)

• mavidyz
    FiiaN skrev 2015-03-12 15:36:32 följande:

Hej tjejer!

Är så sjukt glad att jag inte är lika hyper över det här med att skaffa barn och att leta symtom. Dom första 3 månaderna va ju hemska, haha! Nu är jag inne på min 7 månad, snart 8e.
    Skrev ju i månads att mina bröstvårtor va ömma, det är dom än idag. Men känner inte av något annat skumt i kroppen, själva brösten ömmar inte och har ingen molvärk eller något. Börjar fundera på om det kanske va ägglossning jag hade? Min kropp är ju så svår, speciellt när jag inte ens vet när jag ska få min mens. Men har ALDRIG haft ömma bröstvårtor förut, kan man få det bara sådär? Och om det va ägglossning då, hur länga ska detta hålla i?
    Vi myste i söndags och sedan dess har vi inte haft något mer mys... Så om det va ägglossning så får vi väl hoppas att det ligget räckte.

Kram på er :)

Jag började få ont i bröstvårtorna mellan ÄL och BIM typ någon cykel innan jag plussade bara. När jag inte var gravid gick det över när mensen kom :)

Rekommenderar att testa tempmetoden, så vet du iaf när du haft ÄL och därmed BIM :)
  • FiiaN
    mavidyz skrev 2015-03-12 21:02:07 följande:
    Jag började få ont i bröstvårtorna mellan ÄL och BIM typ någon cykel innan jag plussade bara. När jag inte var gravid gick det över när mensen kom :)

Rekommenderar att testa tempmetoden, så vet du iaf när du haft ÄL och därmed BIM :)
    Ja okej :) Skönt att höra hur andra haft det. Har funderat på det många ggr men har inte kommit mig för att köpa en temp :P
  • mavidyz
    FiiaN skrev 2015-03-12 21:11:25 följande:
    Ja okej :) Skönt att höra hur andra haft det. Har funderat på det många ggr men har inte kommit mig för att köpa en temp :P
    Haha, ok :) jag tyckte iaf att det var skönt att veta när den ägt rum (skulle ju va nice att veta innan, men blev för dyrt med tester) när man har oregelbundet :) slapp man gå runt och fundera :)
Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?