• FiiaN

Fler som planerar barn 2015?

Hejsan!

Jag är 23 år och bor ihop med min stora kärlek. Nu är det såhär att vi börjat planera barn. Har valt att inte prata om detta med vänner eller familj tills det är en bebis på väg :)
    Men man har ju lite funderingar och tankar, så tänkte att fler kanske vill prata och fundera ihop med mig här.
    Har ätit p-piller i ca 8 år och slutade med dom för 2 veckor sedan, jag vet att det kan ta tid innan man kan bli med barn, men tillverkningen har börjat Glad 
    Hoppas på en liten bebis till 2015 i alla fall!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 10:07
    Här är några av oss som är aktiva här inne :) Alla är välkomna och jag uppdaterar listan så gott jag kan :)

Sarah1990, 24 år, 1a försöket, BIM 20/9
    NattaLind, 25 år, 1 försöket, Östergötland. BIM 30/9.
    ejh97, 16 år, Gotland, 1a försöket, BIM 8/10
    FiiaN, 23 år, Värmland, 2a försöket, BIM 11/10
    Mavidyz. 24år, Dalarna, 1a försöket, BIM okänt

• Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?
  • FiiaN
    Vw88 skrev 2015-02-26 07:51:37 följande:
    Tack <3

Tror oxå att det är det. Men ska göra VUL nästa vecka för att vara säker.

Är jätte ledsamt och jag grät hela dagen igår, men jag försöker se det som att det var nåt fel och att det inte var meningen med det.
    Styrkekram <3
  • NattaLind

Ja det är inte lätt att försöka skaffa barn. Först ska man lyckas bli gravid, sen ska man lyckas ta sig till vecka 13 utan att något händer. Men missfall är verkligen jättevanligt och hur ont det en gör så är det en del av naturen.

Jag tror att när missfall sker så är det något som inte är rätt och kroppen gör sig av med det. Det är den enda trösten jag kan tänka mig.

Jag ska ha mitt första ultraljud i morgon och är supernervös.

Jag håller tummarna för er andra som inte plussat ännu, och för er som börjat blöda. Kom dock ihåg att så länge man inte har ont så är blödningar väldigt vanligt vid graviditet också då slemhinnorna är så tunna!

• Vw88
    FiiaN skrev 2015-02-26 07:53:57 följande:

Styrkekram <3

Tack så mycket <3
  • mavidyz
    Vw88 skrev 2015-02-26 07:51:37 följande:
    Tack <3

Tror oxå att det är det. Men ska göra VUL nästa vecka för att vara säker.

Är jätte ledsamt och jag grät hela dagen igår, men jag försöker se det som att det var nåt fel och att det inte var meningen med det.
    Styrkekramar! <3
  • Joozzaan

Jag blir snart galen. . Det måste ju va något fel på mig? Dag 40 i morgon och ingen mens eller plus i sikte. Fan. Alltså varför blir cykeln bara längre och längre? Fick från 28 till 32 till 36 och nu 40 dagar och mer lär det väl bli. Hur fasen ska man lyckas bli gravid om kroppen brer sig såhär?! Sååååå frustrerad.

• mavidyz
    Joozzaan skrev 2015-02-26 13:09:07 följande:

Jag blir snart galen. . Det måste ju va något fel på mig? Dag 40 i morgon och ingen mens eller plus i sikte. Fan. Alltså varför blir cykeln bara längre och längre? Fick från 28 till 32 till 36 och nu 40 dagar och mer lär det väl bli. Hur fasen ska man lyckas bli gravid om kroppen brer sig såhär?! Sååååå frustrerad.

Jag hade ÄL på dag 42 den cykeln jag blev gravid :) cykeln jag hade innan var på ca 116 dagar. Det är segt, men det går :)
  • WhiteRose
    Joozzaan skrev 2015-02-26 13:09:07 följande:

Vet precis hur det känns. Mina cyklar (sedan jag slutade med p-piller) har varit 40 --> 41 --> 50 och senaste var 38 dagar. Dag 38 idag, och inga känningar på att mensen är på väg..
  • evve88

Hur går det för er andra?

Och whiterose du har inte fått något mer svar? Hoppas på det bästa!

Tog test idag, har sån Molvärk i magen, ömma bröst och trött. Negativt. Men är på BIM -3 så kanske tog för tidigt. Men lätt att bli uppgiven direkt! Många som testat negativt i början och fått plus senare?

Ååh jag ska inte ta test så tidigt nått mer...

• Dakine

Jag har också superömma bräst, det liksom bränner i bröstvårtorna hela tiden. Sedan sura uppstötningar på morgon. Annars ingenting. Känns inte som att mensen är på väg alls heller, men jag har också lätt för att testa för tidigt och sedan bara bli besviken! Som igår, och idag ;) 

Så här såg mina ut.... känns som spök. Tror inte jag är gravid faktiskt! 

Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?