• FiiaN

Fler som planerar barn 2015?

Hejsan!

Jag är 23 år och bor ihop med min stora kärlek. Nu är det såhär att vi börjat planera barn. Har valt att inte prata om detta med vänner eller familj tills det är en bebis på väg :)
    Men man har ju lite funderingar och tankar, så tänkte att fler kanske vill prata och fundera ihop med mig här.
    Har ätit p-piller i ca 8 år och slutade med dom för 2 veckor sedan, jag vet att det kan ta tid innan man kan bli med barn, men tillverkningen har börjat Glad 
    Hoppas på en liten bebis till 2015 i alla fall!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 10:07
    Här är några av oss som är aktiva här inne :) Alla är välkomna och jag uppdaterar listan så gott jag kan :)

Sarah1990, 24 år, 1a försöket, BIM 20/9
    NattaLind, 25 år, 1 försöket, Östergötland. BIM 30/9.
    ejh97, 16 år, Gotland, 1a försöket, BIM 8/10
    FiiaN, 23 år, Värmland, 2a försöket, BIM 11/10
    Mavidyz. 24år, Dalarna, 1a försöket, BIM okänt

• Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?
  • Vw88
    Syrran86 skrev 2015-02-17 12:47:09 följande:
    Vad kul jag är nog i 4+2. Ringde Mvc idag och ska på inskrivning 16/3.
    Kul för dig! Ska ha möte med BM på fredag :) lite information och så :)
    Då har vi BF i oktober båda två :D
  • mavidyz
    Lotten skrev 2015-02-16 21:09:21 följande:
    Du skojar!! Hoppas verkligen att det tagit sig denna månad. Annars blir det utredning.

Jag känner en annorlunda smak i munnen med. Som när man inte borstat tänderna på länge typ.
    Hoppas att det tagit sig för dig nu, så jag inte ger dig massa falska förhoppningar! :)
  • Syrran86
    Vw88 skrev 2015-02-17 13:30:51 följande:
    Kul för dig! Ska ha möte med BM på fredag :) lite information och så :)
    Då har vi BF i oktober båda två :D
    Är det första barnet? Jag väntar mitt andra. Har en son som blir två i vår. Vad tidigt du får komma till BM! Bra! Jag kommer ju redan vara i v 9 när jag går dit.
  • Lotten
    mavidyz skrev 2015-02-17 13:46:19 följande:
    Hoppas att det tagit sig för dig nu, så jag inte ger dig massa falska förhoppningar! :)
    Man hoppas ju alltid och minsta lilla grej vill man ju få det till att det är ett tecken. Denna månad känner jag mig ganska så avslappnad inför resultatet. Vi får se!

Hoppas du haft en bra dag :)
  • Vw88
    Syrran86 skrev 2015-02-17 14:14:57 följande:
    Är det första barnet? Jag väntar mitt andra. Har en son som blir två i vår. Vad tidigt du får komma till BM! Bra! Jag kommer ju redan vara i v 9 när jag går dit.
    Ja det är första barnet :) sambon har en dotter på 4 så är bonus mamma varannan vecka :) ska bli så underbart att bli mamma!
    Tydligen information och samtal på en halvtimma typ sa BM :)
  • evve88

Hej!

Hoppas det är ok att jag hoppar in jag med :) Vi slutade med p-piller i januari i år och har sedan dess haft mens två gånger. Vet inte om den är regelbunden än då jag ätit p-piller i sju år och innan dess hade väldigt oregelbunden..

Har BIM 2/3 enligt beräkningarna efter de senaste två mensperioderna.
    Dock har jag senaste dagarna haft liksom värk i äggstockarna. (sådär så man riktigt känner att det är just dom det värker i och inte magen) ökad hunger och sötsug. (kan ju bero på att jag slutat med p.piller ingen aning!) Kisset är väldigt gult och får liksom gult på pappret när jag torkar mig. Nu när jag åt lunch på jobbet kände jag efter att jag druckit vatten att det smakade så sjukt konstigt i munnen. Kan inte beskriva känslan men var tvungen att springa och ta en chokladbit för att få bort smaken. Aldrig känt så innan.
    Däremot har jag inte ont i brösten eller några sådana symptom!

Någon som känt så efter att man slutat med P-piller? Hur som är jag gärna med och följer och hoppas såklart med på ett plus :) Lycka till alla!

• WhiteRose
    evve88 skrev 2015-02-19 14:03:39 följande:

Hej!

Hoppas det är ok att jag hoppar in jag med :) Vi slutade med p-piller i januari i år och har sedan dess haft mens två gånger. Vet inte om den är regelbunden än då jag ätit p-piller i sju år och innan dess hade väldigt oregelbunden..

Har BIM 2/3 enligt beräkningarna efter de senaste två mensperioderna.
    Dock har jag senaste dagarna haft liksom värk i äggstockarna. (sådär så man riktigt känner att det är just dom det värker i och inte magen) ökad hunger och sötsug. (kan ju bero på att jag slutat med p.piller ingen aning!) Kisset är väldigt gult och får liksom gult på pappret när jag torkar mig. Nu när jag åt lunch på jobbet kände jag efter att jag druckit vatten att det smakade så sjukt konstigt i munnen. Kan inte beskriva känslan men var tvungen att springa och ta en chokladbit för att få bort smaken. Aldrig känt så innan.
    Däremot har jag inte ont i brösten eller några sådana symptom!

Någon som känt så efter att man slutat med P-piller? Hur som är jag gärna med och följer och hoppas såklart med på ett plus :) Lycka till alla!

Den verkar ju rätt regelbunden om du redan haft mens 2 ggr :) Får också akut sötsug ibland, slutade dock med p-piller i augusti.
  • evve88
    WhiteRose skrev 2015-02-19 14:11:31 följande:
    Den verkar ju rätt regelbunden om du redan haft mens 2 ggr :) Får också akut sötsug ibland, slutade dock med p-piller i augusti.
    Haha, Sant. Jag har väl kanske liksom förväntat mig att den ska vara oregelbunden eftersom den alltid varit det tidigare..

Hur går det för dig? Har inte haft tid att läsa igenom hela tråden..
    När har du BIM?
  • WhiteRose
    evve88 skrev 2015-02-19 14:27:29 följande:
    Haha, Sant. Jag har väl kanske liksom förväntat mig att den ska vara oregelbunden eftersom den alltid varit det tidigare..

Hur går det för dig? Har inte haft tid att läsa igenom hela tråden..
    När har du BIM?
    Enl. min app har jag BIM 28/2. Har dock haft oregelbunden mens sedan jag slutade med p-piller, den har gått från 40 --> 41 --> 50 --> 38 dagar. Idag är jag på dag 31 i denna cykel. Har dock fått neg. på äl test när appen menade att jag skulle ha äl, så tror äl hoppade över denna månaden :/

Annars försöker vi ha sex ca. var tredje dag, för att kunna pricka in äl.
Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?