Inlägg från: jessis1987 |Visa alla inlägg
  • jessis1987

Fler som planerar barn 2015?

hej!
    jag blev precis medlem här. jag och min fästman bestämde oss för ett par veckor sedan att vi skulle börja försöka. har införskaffat ett gäng ägglossningstest men är lite osäker på hur tidigt ja ska börja testa, har ganska oregelbunden mens. hur tidigt började ni andra?

• jessis1987
    NattaLind skrev 2014-11-19 09:47:21 följande:
    Jag började testa på dag 10. En del börjar testa direkt men kände att det var lite onödigt. Jag har noll koll på min ÄL så jag började dag 10 :)
    ja är inne på dag 9 idag så kanske är dags att börja imorgon :) vill ju va säker på att ja inte missar ÄL. 
  • jessis1987
    NattaLind skrev 2014-11-19 10:38:26 följande:
    En väldigt ouppdaterad lista sedan 5:e nov. Ni nya, skriv en kommentar på hur gamla ni är, vilket försökt ni är på, varifrån ni är (län) och ev BIM om ni vet så lägger jag in er :)

Ni gamla, uppdatera era BIM och skjut mig inte om jag råkade ta bort er :D

Jag har också rensat bland dom som plussat och kanske försvunnit från tråden. Vill ni bli ditlagda igen och hänger kvar i tråden, säg till!

BIM NOV

Glaesir, 23 år, 2:a försöket, BIM 8/11
    CaaRuu, 28 år, Östergötland, 1:a försöket, BIM 10/11
    Vw88, 25 år, 2:a försöket, BIM 15/11
    Lissing, 26 år, 2:a försöket, BIM 16/11
    Syrran 86, 28 år, Göteborg, 1:a försöket, BIM 17/11
    Lazmi, 25 år, Eskilstuna, 1:a försöket, BIM 18/11
    Tigerlilja86, Stockholm, 2:a försöket, BIM 28/11 
    FiiaN, 23 år, Värmland, 4:e försöket, BIM 29/11
    NattaLind, 25 år, Östergötland, 3:e försöket, BIM 30/11

BIM OKÄNT

BabyJia, 30 år, BIM okänt
    Mavidyz. 24 år, Dalarna, 2:a försöket, BIM okänt
    reginaw, 26 år, Dalarna, BIM okänt
    Saora, BIM okänt
    Pyret 85, BIM okänt
    ticcer, BIM okänt

Plus Plussat!
    Kasovi
    Sarah1990
    pinglon
    27år från Södermanland, första försöket, BIM är jag osäker på pga oregelbunden mens men gissar på 12-15/12
  • jessis1987
    kaajsa skrev 2014-11-23 03:25:10 följande:

Hej! Jag är lite ny här i denna tråd, har försökt med min sambo i ett antal månader men fortfarande inte fått något plus på Stickan.. Någon som har några bra tips för att få sten koll på ägglossningsdagarna? Kör med en app på telefonen nu men verkar som den räknar fel då mensen inte alls kommer på de dagarna appen säger att den ska komma....

Tack på förhand kram Kajsa

jag har också en sån app men tycker den mest visar på ett ungefär. började med ägglossningstest för några dagar sedan med förhoppningen om att få lite bättre koll. finns ju billiga tester man kan beställa hem från nätet om man tycker att apotekets är för dyra :)
  • jessis1987

Efter en hel veckas testande så har ja äntligen ÄL :) så nu är det bara att köra på o hålla tummarna!

• jessis1987

Jag känner mig så nyfiken och otålig just nu. Magen känns uppblåst och ja känner mig allmänt konstig, vet inte om det är inbillning. Hade ÄL i måndags och inväntar nu BIM som blir den 9:e. Törs man testa tidigare en den 9:e eller blir det bara missvisande då?  

• jessis1987
    Sarah1990 skrev 2014-11-26 14:54:35 följande:
    Du kanske tänker mycket på detta vilket gör dig mer eller mindre medvetet stressad vilket då resulterar i lite körig mage? Vänta ut BIM och testa då för att slippa bli helt testbesatt ;)
    ja det är mycket möjligt att det kan vara så. det är ju bara så svårt att inte tänka på det. 
  • jessis1987
    WhiteRose skrev 2014-12-09 12:55:49 följande:
    Bättre lycka nästa gång :) Du kan iaf glädja dig åt att din mens är regelbunden, ser att du hade BIM idag.
    Tack! Det var ju första försöket så det kändes ganska väntat ändå. Hur går det för dig då?
Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?