Inlägg från: MalynCazzandra |Visa alla inlägg
  • MalynCazzandra

Fler som planerar barn 2015?

På lördag så är det en vecka sen jag hade ÄL och jag är redan så sugen på att testa! Kan nog bero på att jag inte vet när min nästa mens kommer. Kan man testa en vecka efter ÄL eller är det för tidigt?

Åh man blir ju så otålig för man vill att det ska ta sig liksom... Men åh vad spännande! :D 
    Jag håller alla tummar jag har. Idag kände jag lite molvärk i magen. Man kan ju hoppas att det är nåt positivt.

• MalynCazzandra

Hmm... Jag blev visst lite lurad. Hade inte ÄL i lördags alls. Som jag trodde men jag borde ha vetat bättre eftersom min mens aldrig varit regelbunden men idag på Dag 20 så tänkte jag att "visst jag kollar, för skojs skull". Och får detta i nyllet!!!!

Visst är det ett streck där??? Det är svagt så det måste ju betyda att jag kommer ha ägglossning inom några dagar? Jag ska testa igen ikväll och då hoppas jag att strecket är lite starkare. 
    Ikväll ska gubben få sig lite extra mys :D Är så glad nu och hoppas att det tar sig denna gång.

• MalynCazzandra
    Joozzaan skrev 2015-02-05 15:54:44 följande:
    Jag tänkte precis kika in och fråga en liknande fråga! Antingen borde du ju precis haft ÄL eller så ska du snart få. Nu är ju ibte jag något proffs därför tänkte jag ställa samma fråga.

Har inte haft någon som helst stegring på en vecka (testat en gång om dagen) men nyss hade det hänt grejer! Dock var inte strecket exakt lika mörkt, betyder det att det är nära men inte riktigt än då?
    Eftersom det är första förändringen sen jag började testa så borde det ju betyda att ÄL är på gång för mig :) Jag hoppas det iaf. Jag ska testa kl. 11.30 idag och se om strecket blir lite starkare ... Annars är det ju nåt konstigt :P
  • MalynCazzandra

Det verkar ju gå åt rätt håll iaf! :D Imorgon borde ju strecken vara lika starka så... Äl borde komma typ.... Måndag? Kan det stämma? Ska "ligga i" ändå med gubben men tänkte bara. Ska testa varje dag ändå men :) Kul att den inte var på väg bort iaf
  • MalynCazzandra
    Lotten skrev 2015-02-06 20:56:29 följande:

Jag fick positivl-stickan igår. Jag läste någonstans att äl borde ske inom 36h. Lycka till och hoppas det tar sig. På vilket försök är ni?

Spännande! :) fick första mensen efter förlossningen (26/9) nu den 17/1 och detta är första äl jag märkt av :) så första försöket antar jag hehe
  • MalynCazzandra
    Lotten skrev 2015-02-07 10:42:49utredningande:

Ah! :) jag har aldrig tidigare varit gravid och sambon har inte försökt med någon tidigare. (Inte jag heller iof) men jag har även ätit pergotime i 3 mån utan resultat. Vi valde själva att denna månaden försöka på egen hand. Tar det sig inte ska vi påbörja utredning i början på mars.

Den här längtan utan resultat är förjävlig! Hoppas det tar sig för er :)

Vi fick reda på att vi var gravid på vårt första möte under utredningen :) det var mäktigt! Efter nästan 1,5 år av försök. Lilleman är fyra månader och nu hoppas jag att det tar sig till ett syskon! :D
  • MalynCazzandra

Idag har jag nog äl. Så i förrgår och igår så myste vi till det redigt! Jag låg kvar ca 30 minuter efter med kudde under rumpan för att ge simmarna en extra knuff :)

Nu kan man ju bara vänta... och vänta. Har tid på bvc den 4/3 så tänkte ha den dagen som testdag! :D Spännande men känns som att dagarna kommer krypa fram. Hur går det för er andra?

• MalynCazzandra

Nu är tiden för äl förbi och jag hoppas att det tagit sig nu! :D

Nu är det bara att vänta tills den 4/3 då jag ska till bvc och även ta gravtest! :) hoppas att hag orkar hålla mig och inte testa innan. Hade sån smärtsam äl men har läst att man kunde få det efter förlossning? Aja nu väntar ju det roligaste testet av de alla! :D Spännande!!

• MalynCazzandra
    Lotten skrev 2015-02-08 22:31:42 följande:
    Jag hade fortfarande utslag på äl Stickan idag. Men väldigt väldigt svagt. Har äl redan varit då?

Håller tummarna!

Vi ska på utredningsmöte den 4/3.
    Jag har inte kollat med äl-sticka idag, men kanske ska göra det och se. Vissa har ju svaga utslag hela tiden vad jag har förstått som blir starkare när äl står för dörren. Det bästa är ju att testa flera dagar för att se om det är lika svagt jämt eller om det försvinner och kommer tillbaka. Jag köpte ett storpack med äl- och gravtester så att jag kunde kolla när jag hade äl eftersom jag har sån oregelbunden mens och det är nog det bästa jag kunde göra eftersom jag inte hade en aning när äl var och med hjälp av detta så underlättade det en massa. Sen om det tog sig eller inte märker jag om några veckor :)
  • MalynCazzandra
    Lotten skrev 2015-02-10 07:02:44 följande:

Ja, jag har också kollat med äl stickor och i flera dagar. Vi har kört på varannan dag både innan utslag på stickan och efter.

Hur länge har ni försökt?

Jag fick min första mens sen förlossningen den 17 januari och är kom 7 februari så detta är första försöket med andra bebisen :) ni då?
Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?