• Dakine

Fler som planerar barn 2015?

Jag hoppar in här. 

Är 27 år , bor tillsammans med min man och vår son på 4 år. Har försökt få ett syskon i snart 1,5 år utan någon lycka. Sonen blev till på första försöket. 

I höstas fick vi veta att jag mest troligen har PCOS. Sedan dess har jag gått ner 7 kg och ska efter jul/nyår få börja med pergotime. Vi hoppas då att detta ska ge med sig. Jag har fått utslag på ägglossningstester nästan varje månad, men mest troligt är äggen inte nog mogna att bli befruktade. Och detta beror nog mestadels för att jag är lite överviktig. Vägde 64 när sonen blev till, väger nu 76. Målet är att jag ska ner till 60, men hoppas bli gravid innan dess för viktnedgången går saaaakta. 

Just nu under julen är det som extra jobbigt, då de flesta vi känner och umgås med ska ha barn till våren. Gråter

• Dakine
    WhiteRose skrev 2015-01-15 14:05:57 följande:
    Har aldrig upplevt "äggvita flytningar" vad jag minns iaf. Har tyvärr både långa och oregelbudna cyklar sedan jag slutade med p-piller i aug. Sedan jag slutade har det varit 40 - 41 - 50 dagars cyklar. I dag uppe i 34 dagar..
    Kollat dig med ultraljud. Det är ju inte "normalt" att ha så långa cykler... 
  • Dakine
    Idag var jag på VUL och de kunde se en äggblåsa på 17 mm. CD 11. Nu är det bara vänta och se och hoppas att ägglossningen som sker är bra och att det blir en bebis på första pergo kuren! :D 
  • Dakine
    WhiteRose skrev 2015-02-10 07:26:24 följande:
    Hur lång är din cykel annars? Lycka till :)
    Det är olika, har haft väldigt oregelbunden cykel på sistone. allt mellan 28-60 dgr. 
    Men efter ÄL kommer alltid min mens 14 dagar efter, så lutealfasen är alltid densamma för mig. :) 
  • Dakine
    Vw88 skrev 2015-02-20 07:54:34 följande:

Kollade nu igen och nu är det ingenting...
    Man blir ju inte klokare av att googla :S

Det är som sagt inte ovanligt att blöda under en graviditet. Men det är inte heller ovanligt att få missfall. De flesta kvinnor får det någon gång under livet. 

Jag fick ett tidigt missfall i v 5, men det kom klart rött blod ganska direkt och sedan några timmar senare blev det massor. Om du bara har ljusrosa flytningar, borde det inte vara någon fara alls. Men förstår din oro! Jag fick ta blodprov för att kolla HCG nivåerna under 2 veckors tid, då kunde de konstatera att de inte ökade utan sjönk och därmed konstatera att det var ett missfall. För gravtesten jag gjorde blev starkare och höll i sig i ett plus ganska länge. Då hade jag dock väldigt svagt plus även i början. 

Fick du ett starkt eller ett svagt plus ? Håller tummarna att allt är ok! 
  • Dakine
    Vw88 skrev 2015-02-20 08:20:45 följande:
    Oj, tråkigt för dig! Hur går det nu?

Det var bara ljusrosa flytningar. Men nu har de försvunnit, ska till BM vid 10 idag.
    Testade endast på BIM och då fick jag ett svagt plus, men med clearblue digital visade det 2-3 veckor på en gång.
    Har inte tagit något sen dess.

Menar du att svagt plus kan höra ihop med missfall?
    Detta var länge sedan, fick mf oktober 2009. Blev gravid januari 2010 igen och fick en underbar son! :) 

Nu försöker vi med syskon, men gick inte lika snabbt denna gången :P 

Ja, av erfarenhet från mig så förknippar jag svaga plus med missfall. men så behöver det ju absolut inte vara för alla! 
  • Dakine

Jag har BIM på fredag. Hade äl den 13/2. 
    Kunde inte hålla mig då jag har gravtest hemma, så tog ett imorse för "skojs skull". Först tyckte jag kunna se att det skymtade ett svagt plus, men sen blev det blankt och negativt :( 

Känns som att hoppet är ute !! Åh, jag skulle aldrig ha testat.... 
    Brännande bröst, och lätt mensvärk sedan lördag. 

• Dakine
    pinglon skrev 2015-02-24 08:19:11 följande:

Jag vet att det är jätte svårt att hålla sig från att testa tidigt, men man gör nog bäst i att göra det. Man blir bara så besviken när inget sträck syns.

För mig fick jag väldigt svaga sträck på självaste BIM dagen, först nästan en vecka efter syntes de ordentligt. Håll ut! 

Jag vet det också innerst inne, men jag avskyr att vänta. Det är SÅ jobbigt. 
    Och sen blir jag bara besviken, och jag vet på förväg att jag kommer bli besviken för det är ju inte vanligt att det syns så pass tidigt. 

Ska hålla mig till fredag, så får jag se vad som visar sig då. 
  • Dakine
    Vw88 skrev 2015-02-24 09:49:35 följande:

Är det ovanligt med svaga plus på stickan i v 6 någon som vet? Jag tror jag nojar i onödan och ett plus är väl alltid ett plus eller? Kan handla om låga hormonnivåer?

Enligt min erfarenhet har svaga plus aldrig vart bra, men jag kan ju bara utgå från mig själv så ingen anledning till oro ! 
Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?