• haylie13

Fler som planerar barn 2015?

Hej tjejer! Får jag vara med er här? :) Har en dotter född 17/9 - 13 och blir alltså ett år på onsdag! Jag fick en kopparspiral 8/8 men tog ut den för en vecka sen för jag vantrivdes med den! Planen var att vi skulle vänta tills sommaren, men efter en del funderade så kände vi "varför vänta"? Vi vill båda ha två täta syskon och vi känner oss redo för en tvåa. Mensen är fortfarande oregelbunden, blödde varje dag under den månaden jag hade spiralen så jag har verkligen NOLL KOLL på ägglossning och dyl :( Men är ganska säker på att jag har mens, riktigt mens, nu och har även köpt ägglossningstester jag ska köra med sen!

• haylie13

WOHO! Äntligen är mensen över! Bara vänta tills ägglossningen nu då och hålla tummarna! Maken verkar vara helt med på tåget nu, igår kväll låg vi och pratade namn! 3 namn har vi än så länge (till vårat obefruktade barn HAHA!) 2 flicknamn och ett pojknamn!

• haylie13
    glaesir skrev 2014-09-19 08:55:20 följande:

Vad har ni för namn?

Har ni andra funderat på namn?

Vi har tänkt Lexi eller Athena på tjej och Julius till kille :)
  • haylie13
    FiiaN skrev 2014-09-19 09:15:33 följande:

Phialia90, 24 år, 2a försöket, BIM 11/9

Sarah1990, 24 år, 1a försöket, BIM 20/9

Ancl, 23 år, Småland, BIM 28/9

NattaLind, 25 år, 1 försöket, Östergötland. BIM 30/9.

Therese2014, 23 år, Värmland, 1a försöket, BIM 7/10

ejh97, 16 år, Gotland, 1a försöket, BIM 8/10

FiiaN, 23 år, Värmland, 2a försöket, BIM 11/10

Mavidyz. 24år, Dalarna, 1a försöket, BIM okänt

Glaesir, 23 år, 1:a försöket BIM okänt.

Pinglon, 26 år, Finland, 1:a försöket, BIM okänt (men runt 21-26.9)

Klumposaurisen, 20 år, Östergötland

Har jag missat något/någon, så kan ni uppdatera listan eller skriva så kan jag fixa om det :)

Första försöket här, BIM 10/10 (osäker men där någonstans!)
  • haylie13

Om mensen tog slut igår, när tror ni jag ska börja med älstickorna? Har 7 st och snål som jag är vill jag inte börja för tidigt med de! Men vill ändå ha koll när jag har ägglossning, för trots mina 26 år har jag noll koll.. ;)

• haylie13

Ååh bara 2/10 idag! Har inte BIM fören den 10/10. Känns som en evighet!

Hur många i er närhet vet att ni försöker?

• haylie13

Mm, såg att din BIM var den 11e! Så seeeeg väntan haha! Och inte vill jag ta ett gravtest innan heller.

Här vet min bästa vän, mamma och en äldre kollega.

• haylie13
    ticcer skrev 2014-10-02 13:34:06 följande:

Hej, jag hoppar in här och hoppas det är okey :)

Jag och sambon är inne på fjärde försöket och jag har BIM den 14 Oktober så det är en lång väntan nu :P

Bara jag och min sambo vet om att vi försöker och så får det vara tills där är något i magen :)

Välkommen hit!
  • haylie13

BIM imorgon!! Inga känningar på mens alls och det är sååå spännande haha! Tror dock tyvärr inte det tagit sig denna månad :(

• haylie13

BIM idag, stickan visade neg, har en sticka kvar men den sparar jag till nästa månad haha! Är till 99 % säker på att det inte tagit sig, och helt ärligt så hoppas jag att det inte tagit sig, för denna månad har jag vart jättesjuk. Levt på cocillana (som innehåller morfin ni vet) ipren och massor av nässpray. Allt sånt en bör undvika vid graviditet. Skulle det mot all förmodan tagit sig kommer jag få grym ångest ifall jag skadat fostret, så hoppas på att mensen kommer snart så vi kan köra på igen sen, med nya friska tag!

• haylie13

Hej igen! Jag har haft ett uppehåll ett tag för det blev lite mycket med jobb och nuvarande lillfisen, så tog Internetpaus! Mensen tog slut idag, ÄNTLIGEN och har BIM mellan den 11-14 december (har två appar som säger olika).

• haylie13
    jessis1987 skrev 2014-11-26 11:51:46 följande:

Jag känner mig så nyfiken och otålig just nu. Magen känns uppblåst och ja känner mig allmänt konstig, vet inte om det är inbillning. Hade ÄL i måndags och inväntar nu BIM som blir den 9:e. Törs man testa tidigare en den 9:e eller blir det bara missvisande då?  

Känns lite väl tidigt att testa redan nu, även om du är väldigt otålig!
Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?