• zazzyzaz

BF MAJ 2015

Hej! Plussade för några dagar sedan och har BF runt 1 maj 2015! Nu väntar spännande veckor & jag hoppas allt går bra. Detta är vårt andra barn, har en son född Januari 2013. Fler som nyligen plussat med BF slutet april/början maj 2015?

• Svar på tråden BF MAJ 2015
  • Bedarande
    Kejo skrev 2014-10-21 23:37:10 följande:

Oj evakuerade...det lät besvärligt. Hoppas att det inte var av någon allvarlig anledning.

Ja, du är absolut i din fulla rätt att byta BM. Allt beror nog bara på hur många lediga tider de har, om de tar in nya graviditeter och hur flexibla de kan vara. Men min känsla är ändå att både gyn, kvinnoklinkiker och MVC ändå är rätt förstående. Eller så har jag bara haft tur

Men jag tycker absolut att du ska höra med dem. Fråga med din dockersötaste stämma så löser det sig garanterat

Vi har fuktskador och mögel i vår lägenhet så dom ska riva ut allt, vet ej hur lång tid det kommer att ta:(.

Haha jag får testa det, eller så gråter jag bara, det är inget större problem för mig att göra just nu ändå med alla hormoner;).
  • Kejo

Åh nej, vilken otur. Men tänk att ni kommer att ha en torr och fräsch lägenhet när ni kommer tillbaka
    Min första tanke på anledning till evakuering var brand, så vattenskada är ju iaf snäppet bättre

Hoppas att det går bra med roddandet av tidsbokning och så vidare idag
    Själv ska jag berätta för min chef idag att jag är gravid. Är supernervös eftersom jag är på föräldraledighet redan. Blir nog inte jättepoppis, haha.

• Linaslus
    Bedarande skrev 2014-10-21 22:50:19 följande:
    Jag vet inte hur det ser ut med restriktioner här i Uppland, min barnmorska nämnde det i förbifarten men det var inte mer än så. Jag är 9+5 idag, så kanske borde ringa denna vecka och boka? Ringer man gynekolog för det bara? Gjorde ett vaginalt ultraljud när jag var i vecka 7 då vi inte var säkra på hur långt jag var gången, är det detsamma denna gång eller får man göra ett vanligt UL?
    Uppsala erbjuder bara kub till personer över 35 är man under får man betala själv kostar 1500:-
  • Jessan
    Kejo skrev 2014-10-21 22:24:53 följande:
    Jag gjorde KUB idag, är 36 år.
    Funderar du på att göra det? Eller vid det här laget har du kanske redan gjort det?

Är också 36 och kom nyss hem från mitt kubtest! Det gick mycket bra och jag är sååå lättad!
  • Kejo
    Jessan skrev 2014-10-22 11:29:42 följande:
    Är också 36 och kom nyss hem från mitt kubtest! Det gick mycket bra och jag är sååå lättad!
    Åh vad skönt att det gick bra. NU är det full fart framåt, börja nedräkningen

Just KUB är lite tvåeggat tycker jag... Jag har gjort det vid båda mina graviditeter men varit jättenojjig båda gångerna. Kommer inte ihåg vad jag fick första gången, igår fick jag 1:12000 så det räknas som lågrisk. Så skönt.
    Men hade jag fått dåliga besked så vet jag inte hur jag hade reagerat - antagligen hade jag fått panik till en början och ångrat att jag gjorde testet (dumt jag vet).
    Men på något sätt så känns KUB s
    om det sista hindret att övervinna innan jag är med barn "på riktigt". Har flera mf i bagaget så jag har varit försiktig med att ta ut glädjen för tidigt. De första 12 veckorna är nu avklarade och jag har fått se den lille/a flera gånger och KUB:en visar bra resultat... Visst kan allt fortfarande hända, men nu ser jag framåt på riktigt
  • Jessan
    Kejo skrev 2014-10-22 15:01:42 följande:
    Åh vad skönt att det gick bra. NU är det full fart framåt, börja nedräkningen

Just KUB är lite tvåeggat tycker jag... Jag har gjort det vid båda mina graviditeter men varit jättenojjig båda gångerna. Kommer inte ihåg vad jag fick första gången, igår fick jag 1:12000 så det räknas som lågrisk. Så skönt.
    Men hade jag fått dåliga besked så vet jag inte hur jag hade reagerat - antagligen hade jag fått panik till en början och ångrat att jag gjorde testet (dumt jag vet).
    Men på något sätt så känns KUB s
    om det sista hindret att övervinna innan jag är med barn "på riktigt". Har flera mf i bagaget så jag har varit försiktig med att ta ut glädjen för tidigt. De första 12 veckorna är nu avklarade och jag har fått se den lille/a flera gånger och KUB:en visar bra resultat... Visst kan allt fortfarande hända, men nu ser jag framåt på riktigt
    Ja, det är inte jätteroligt alls egentligen med kub-test. Man måste liksom vara beredd på att det ett "dåligt resultat" och det var jag inte alls i våras.
    Då fick vi 1:2, och idag 1:20000... Jag kan säga att jag idag grät av lättnad, för jag har varit så orolig..
  • Kejo

Jessan; det är ju underbart, grattis igen till det fina resultatet

• goaround
    Bedarande skrev 2014-10-21 21:00:10 följande:

Men vad roligt, hur stora är oddsen? Grattis!

Jag bor i Gottsunda vanligtvis, men bor i barack i Kvarngärdet för tillfället p.g.a fuktskador i vår lägenhet. Var bor du själv? Är det första barnet?:)

Okej jag bor i nyby, :)

Det e andra barnet, min tjej är 9 månader nu.

Ska bli kul att följas åt :)
  • Miiien

Får jag hoppa in här? :) bf enligt app 22 maj, andra barnet. Har en son på 2 år :)

Svar på tråden BF MAJ 2015