• zazzyzaz

BF MAJ 2015

Hej! Plussade för några dagar sedan och har BF runt 1 maj 2015! Nu väntar spännande veckor & jag hoppas allt går bra. Detta är vårt andra barn, har en son född Januari 2013. Fler som nyligen plussat med BF slutet april/början maj 2015?

• Svar på tråden BF MAJ 2015
  • MorCaa
    NenaShebelle skrev 2014-10-24 22:53:19 följande:

Bild lånad från google

Ska verkligen kika på den.. Idag! :P tänkte ändå åka med mina stora och shoppa vinterskor mm.. :)
  • MorCaa

Igår berättade vi för hela min sambos familj. Hans mamma fyllde 50 år så vi passade på att hitta på nåt kul.. ;) jag gjorde en litet quiz (de älskar lekar, qiuz mm) där svaren bildade bebis 2015. Efter ca 5 min ställer sig en av dem upp och säger är du med barn?!? Jublet, skratten, tårarna och förvåningen som kom efter var underbara.. Såå kul att de blev så överraskade.. :) nu känns allt så mer verkligt.. ;)

• NenaShebelle
    MorCaa skrev 2014-10-25 08:50:29 följande:

Igår berättade vi för hela min sambos familj. Hans mamma fyllde 50 år så vi passade på att hitta på nåt kul.. ;) jag gjorde en litet quiz (de älskar lekar, qiuz mm) där svaren bildade bebis 2015. Efter ca 5 min ställer sig en av dem upp och säger är du med barn?!? Jublet, skratten, tårarna och förvåningen som kom efter var underbara.. Såå kul att de blev så överraskade.. :) nu känns allt så mer verkligt.. ;)

Vad härligt! Kul att ni gjorde en liten grej av det Det tyckte hon nog var en bra present.

Berättade faktiskt för min pappa (m. Familj) lagomt till hans 50årsdag med. Han började också gråta, har nog aldrig sett min tuffa pappa göra det förut, lillpappsen
  • MorCaa
    NenaShebelle skrev 2014-10-25 09:54:43 följande:

Vad härligt! Kul att ni gjorde en liten grej av det Det tyckte hon nog var en bra present.

Berättade faktiskt för min pappa (m. Familj) lagomt till hans 50årsdag med. Han började också gråta, har nog aldrig sett min tuffa pappa göra det förut, lillpappsen

Visst är det rolig att de tuffaste blir blödiga av en liten bebis.. ;) ja hon sa att det var den bästa present man kunde få..

Min dotter föddes faktiskt på min mammas födelsedag och hon sa att det finns inget som slår att få ett barnbarn på sin födelsedag.. ;)
  • NenaShebelle

Jag undrar, när hade ni tänkt att berätta för er arbetsgivare??

• MorCaa
    NenaShebelle skrev 2014-10-27 06:44:58 följande:

Min vet redan.. Jag blev ju sjukskriven i 4 veckor pga illamåendet ( som för övrigt är typ nästan helt borta..) så det var oundvikligt.. Han blev jätteglad och sa grattis.. Men jag har en provanställning igen som slutar i feb ( haft samma arbetsgivare i två år men de bildade ett nytt bolag) så det ska bli väldigt intressant om jag blir kvar.. Om inte ska de få se på fan.. :P
  • MorCaa

Igår fick jag låna en sån där doppler av en vän så vi kunde lyssna på hjärtat.. Gud vilken häftig känsla det var!! :)

• Kejo
    NenaShebelle skrev 2014-10-27 06:44:58 följande:

Jag berättade för en vecka sedan i v 12, direkt efter KUB. Det är betydligt tidigare än vad jag hade önskat men eftersom jag redan är föräldraledig (börjar jobba i nov), så ville jag åtminstone vara öppen med de nya förutsättningarna

Tyckte att det kändes lättare att komma tillbaka om alla korten redan låg på bordet.
  • sillen9

Var på inskrivningssamtal i måndags, börjar kännas alltmer verkligt att vi ska bli fyra :)

Vi bestämde oss för att göra kub så den 14/11 är det dags för det så i v13.

Våra familjer har vetat från början då bi gjort ivf och en på jobbet vet också.

Har ni några namnförslag förra gången hade jag hur många som helst nu blankt?!??

Vi har en Sigge sen innan :)

Må gott mamas

• frufur

Väntar också bebis i maj 7:e :) Finns det någon Facebook grupp? :)

Svar på tråden BF MAJ 2015