Inlägg från: MorCaa |Visa alla inlägg
  • MorCaa

BF MAJ 2015

Hoppar in här med.. :)

33 år och väntar mitt fjärde mirakel.. <3

Är nu i vecka 9 (8+2) och sjukskriven pga allvarliga kräkningar och illamående sen två veckor tillbaka.. Men det börjar äntligen vända lite och numera klarar jag av att vara uppe små korta stunder.. ;)

• MorCaa
    Jessan skrev 2014-09-25 11:12:19 följande:

Då är vi exakt lika långt gångna! 8+3 idag torsdag!

Läckert! :)

Hur mår du då? :)
  • MorCaa
    Jessan skrev 2014-09-25 16:37:42 följande:

Jag mår relativt bra, mest trött och känner mig plufsig ????

Och så drabbas jag ofta av akut hunger, och då är jag oftast så oförberedd att det som finns närmast till hands slinker ner = inte alltid så bra val.

Hur mår du?

Jo skit och lite mer skit.. :( just nu är det inte alls kul att vara gravid.. Mår illa konstant, spyr, yrsel och extrem trötthet.. :/ sjukskriven sen två veckor tillbaka och är sååå uttråkad och less.. Känns som om min värld står stilla medans alla andra bara lever på.. MEN jag får väl trösta mig med att det är övergående och att alla symptom är bra.. :) oj vilket deprimerande svar det blev.. :P
  • MorCaa
    Innaj skrev 2014-09-25 17:13:36 följande:

Blev missfall för vår del :,( så ledsna o besvikna :,(

Så tråkigt! :(
  • MorCaa

Kub idag!! Allt såg fint ut så nu gläds jag äntligen åt graviditeten.. <3

• MorCaa
    Kejo skrev 2014-10-23 14:50:13 följande:

Vad härligt, grattis

Nu kan du börja njuta av din graviditet

Tack!! Ja verkligen!! Lyckliga tårar rinner nerför kinderna och jag kan inte sluta glo på bilderna på ärtan.. ;)
  • MorCaa
    NenaShebelle skrev 2014-10-23 18:28:53 följande:
    Vad skönt! Nu kan du slappna av och njuta av lille bebisen

Vi var också på KUB idag. Livlig liten sak, riktig ninja, haha Allt såg bra ut och jag grät av glädje. Var så orolig att lillen inte var kvar.
    Visst är det helt underbart!! grattis och nu njuter vi till fullo..
  • MorCaa
    LJC skrev 2014-10-23 20:27:42 följande:

Var på kub igår, vecka 12+1. När jag såg bebisen tyckte jag att den såg för liten ut, mer som i vecka 9, vilket jag sa högt till min sambo. Det visade sig att graviditeten stannat upp i Vecka 9+1. Jag har inte haft någon blödning eller haft ont så det var lite oväntat men ändå inte. Har inte känt mig gravid på 2 veckor, men trodde att det var vanligt. Nu ska jag in på måndag för att se om jag kan ta tabletter och får ut det eller om jag måste skrapa.

nej gud så tråkigt!! vart med om samma alltför många ggr.. Gråter
  • MorCaa
    NenaShebelle skrev 2014-10-24 00:40:49 följande:

Tack detsamma! Ja verkligen.. Idag vågade jag mig på att köpa min första sak till lillen. En bok som heter "när jag var liten". Jättepysslig bok som jag köpt till andra och äntligen får även jag fylla i en den kan jag rekomendera!

Åh, den måste jag kolla på.. :)
  • MorCaa
    NenaShebelle skrev 2014-10-24 18:06:40 följande:

Ja, det är från när bebisen ligger i magen, om mamma och pappa. Första hårlocken.. Massa "flikar" att fälla ut. Jättemysig bok!

Vart har du köpt den? :)
  • MorCaa
    NenaShebelle skrev 2014-10-24 22:53:19 följande:

Bild lånad från google

Ska verkligen kika på den.. Idag! :P tänkte ändå åka med mina stora och shoppa vinterskor mm.. :)
  • MorCaa

Igår berättade vi för hela min sambos familj. Hans mamma fyllde 50 år så vi passade på att hitta på nåt kul.. ;) jag gjorde en litet quiz (de älskar lekar, qiuz mm) där svaren bildade bebis 2015. Efter ca 5 min ställer sig en av dem upp och säger är du med barn?!? Jublet, skratten, tårarna och förvåningen som kom efter var underbara.. Såå kul att de blev så överraskade.. :) nu känns allt så mer verkligt.. ;)

• MorCaa
    NenaShebelle skrev 2014-10-25 09:54:43 följande:

Vad härligt! Kul att ni gjorde en liten grej av det Det tyckte hon nog var en bra present.

Berättade faktiskt för min pappa (m. Familj) lagomt till hans 50årsdag med. Han började också gråta, har nog aldrig sett min tuffa pappa göra det förut, lillpappsen

Visst är det rolig att de tuffaste blir blödiga av en liten bebis.. ;) ja hon sa att det var den bästa present man kunde få..

Min dotter föddes faktiskt på min mammas födelsedag och hon sa att det finns inget som slår att få ett barnbarn på sin födelsedag.. ;)
  • MorCaa
    NenaShebelle skrev 2014-10-27 06:44:58 följande:

Jag undrar, när hade ni tänkt att berätta för er arbetsgivare??

Min vet redan.. Jag blev ju sjukskriven i 4 veckor pga illamåendet ( som för övrigt är typ nästan helt borta..) så det var oundvikligt.. Han blev jätteglad och sa grattis.. Men jag har en provanställning igen som slutar i feb ( haft samma arbetsgivare i två år men de bildade ett nytt bolag) så det ska bli väldigt intressant om jag blir kvar.. Om inte ska de få se på fan.. :P
  • MorCaa

Igår fick jag låna en sån där doppler av en vän så vi kunde lyssna på hjärtat.. Gud vilken häftig känsla det var!! :)

• MorCaa
    Amymagda skrev 2014-11-07 10:16:25 följande:

Hej!

Vad glad jag blev att hitta denna tråden!! Jag har letat som tusan efter flera som ska föda i maj. Jag är själv beräknad till den 16 maj :D

Vill gärna vara med i facebookgruppen: amanda_nilsson@hotmail.com

:)

Hej och välkommen.. :)

Klart du får hänga här men det finns en annan tråd där det är lite mer "fart" ;)
Svar på tråden BF MAJ 2015