Inlägg från: Jessan |Visa alla inlägg
  • Jessan

BF MAJ 2015

Jag går också med här, var med i en "vi som får första barnet i mars 2011" för några år sedan, och nu är jag beräknad 3/5-15.
    Detta är andra gången i år som jag är gravid, det blev en misslyckad graviditet i våras, så med det i bagaget är jag kanske lite mer orolig än vad jag annars hade varit.

Ska på inskrivning på mvc idag!

• Jessan

Nån som är 35+ och ska göra kub-test? Eller oavsett ålder, nån som ska göra kub-test?

• Jessan
    Zorro skrev 2014-09-22 10:37:20 följande:
    Jag ska göra KUB. =) Gjorde det med sonen också.
    Är bara 30, men här där jag bor får alla som vill göra det.
    Jag gjorde ett i våras med väääldigt dåligt resultat och efter många om och men så valde vi att inte gå vidare.
    Detta gör att jag är sjukt nojig över testet nu, och har googlat alldeles för mkt. Tidigast jag kan göra blodprovet är 4/10.
    Jag är 36 år..
  • Jessan
    Lillaplupp_ skrev 2014-09-23 07:20:34 följande:
    Tycker jag erkligen! Känner du något mer än att det spänner i tjejmagen?
    Igår blev jag nojjig och kände att jag kanske skulle göra ett test till, men har det visat positivit ska man kanske nöja sig med det? Glad

Haha, 2 veckor efter att jag hade plussat gjorde jag ett nytt test, för jag kände inget speciellt och mådde inte på något speciellt sätt :D

Jag har bara ökad aptit (helst på sånt som man helst ska undvika) och är lite tröttare än vanligt. Vissa dagar känns det som "mensvärk" typ.
  • Jessan
    MorCaa skrev 2014-09-24 19:51:13 följande:

Hoppar in här med.. :)

33 år och väntar mitt fjärde mirakel.. <3

Är nu i vecka 9 (8+2) och sjukskriven pga allvarliga kräkningar och illamående sen två veckor tillbaka.. Men det börjar äntligen vända lite och numera klarar jag av att vara uppe små korta stunder.. ;)

Då är vi exakt lika långt gångna! 8+3 idag torsdag!
  • Jessan
    MorCaa skrev 2014-09-25 11:34:06 följande:
    Läckert! :)

Hur mår du då? :)
    Jag mår relativt bra, mest trött och känner mig plufsig ????

Och så drabbas jag ofta av akut hunger, och då är jag oftast så oförberedd att det som finns närmast till hands slinker ner = inte alltid så bra val.

Hur mår du?
  • Jessan
    Innaj skrev 2014-09-25 17:13:36 följande:

Blev missfall för vår del :,( så ledsna o besvikna :,(

Åh nej... Styrkekramar till dig/er!
  • Jessan

Imorgon ska jag på kub-ultraljud. Känner mig väldigt nojig, hoppas på ett bra resultat...

• Jessan
    NenaShebelle skrev 2014-10-21 18:14:39 följande:
    Blandade känslor? Så känner jag i alla fall, vi ska dit på torsdag. Orolig men samtidigt förväntansfull att få kika på liten.. Vilken vecka är du i?
    Verkligen blandade känslor. Var ju gravid i våras också och gjorde kub med ett jättedåligt resultat (eller hur man säger), och har tampats med viss ångest efter det eftersom vi valde att avsluta.

Jag är i vecka 13.. Du?
  • Jessan
    NenaShebelle skrev 2014-10-21 21:00:22 följande:
    Usch, dubbel oro då förstår jag.. :-/ jag håller tummar och tår att er lilla skorpa mår bra!

Jag är också i v13, v14 på fredag. Vet inte om du skrivit det förut men. Hur gammal är du? smile1.gif
    Tack

Jag är 36, hur gammal är du?
  • Jessan
    NenaShebelle skrev 2014-10-21 21:00:22 följande:
    Usch, dubbel oro då förstår jag.. :-/ jag håller tummar och tår att er lilla skorpa mår bra!

Jag är också i v13, v14 på fredag. Vet inte om du skrivit det förut men. Hur gammal är du? smile1.gif
    ...har en dotter på 3 1/2 så det är inte första barnet.
  • Jessan
    Kejo skrev 2014-10-21 22:24:53 följande:
    Jag gjorde KUB idag, är 36 år.
    Funderar du på att göra det? Eller vid det här laget har du kanske redan gjort det?

Är också 36 och kom nyss hem från mitt kubtest! Det gick mycket bra och jag är sååå lättad!
  • Jessan
    Kejo skrev 2014-10-22 15:01:42 följande:
    Åh vad skönt att det gick bra. NU är det full fart framåt, börja nedräkningen

Just KUB är lite tvåeggat tycker jag... Jag har gjort det vid båda mina graviditeter men varit jättenojjig båda gångerna. Kommer inte ihåg vad jag fick första gången, igår fick jag 1:12000 så det räknas som lågrisk. Så skönt.
    Men hade jag fått dåliga besked så vet jag inte hur jag hade reagerat - antagligen hade jag fått panik till en början och ångrat att jag gjorde testet (dumt jag vet).
    Men på något sätt så känns KUB s
    om det sista hindret att övervinna innan jag är med barn "på riktigt". Har flera mf i bagaget så jag har varit försiktig med att ta ut glädjen för tidigt. De första 12 veckorna är nu avklarade och jag har fått se den lille/a flera gånger och KUB:en visar bra resultat... Visst kan allt fortfarande hända, men nu ser jag framåt på riktigt
    Ja, det är inte jätteroligt alls egentligen med kub-test. Man måste liksom vara beredd på att det ett "dåligt resultat" och det var jag inte alls i våras.
    Då fick vi 1:2, och idag 1:20000... Jag kan säga att jag idag grät av lättnad, för jag har varit så orolig..
  • Jessan
    Kejo skrev 2014-10-22 21:25:29 följande:

Jessan; det är ju underbart, grattis igen till det fina resultatet smile1.gif

Tack!!!
  • Jessan

Fråga: nån mer än jag som har världens kortaste stubin och noll tålamod?

Jag har de sista 2 veckorna varit världens bitch och jag hatar det!

Svar på tråden BF MAJ 2015