• Sara___

Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D

Har precis fått ett chockerande, glädjande, och läskigt besked. Vi väntar tvillingar! (Inga barn sen innan)
    Är i v.8 nu och skulle gärna vilja starta den här tråden för att följas åt med er andra som precis fått detta besked. Många tankar snurrar ju i huvudet- känslor, oro för förlossning/ks, praktiska saker, och tips man önskar för tiden efter förlossningen. Vore kul om ni hängde på här så att vi kan följa varandra och hjälpa varandra med frågor och tankar vi har
    Min första fråga är hur ni känner just nu?
    Jag har inte riktigt förstått än att det verkligen är två, är ganska chockad och lite orolig för hur det ska gå, som förstföderska var man ju nervös redan för en :D

• Svar på tråden Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D
  • justordinary
    nokla skrev 2015-02-10 13:45:28 följande:

Som tex, om nån kan förklara för mig, om man räknar att de är fullgångna i v 37 är det 36+0 eller 37+0 man menar då?

Vet inte hundra... Vet dock att inom vården betyder "vecka 37" 37+ och inte som på t ex informationssidor där det står om "din graviditet i vecka 37" - då beskriver de egentligen v 36+. Om vården säger fullgångna i vecka 37 skulle jag tolka det som 37+. Får fråga min läkare på specmvc nästa gång om jag kommer ihåg. ;)
  • julii

Min mage v.29.

var på läkarbesök och ultraljud idag. Allt såg bra ut. Lika mycket fostervatten. Ena väger 1200 och andra 1050. Ska tillbaka om 2 veckor för att se så att dom följer sina kurvor. Skönt att se att dom mår bra efter allt som varit.
  • JhjärtaK
    justordinary skrev 2015-02-10 12:49:40 följande:
    Den ena ligger konstant och sparkar mot tappen, den känslan är ungefär som att bli smått knivhuggen inne i skrevet, alternativt som en jävligt öm elstöt. Mysigt värre. ibland känns det som att om de fortsätter såhär kommer det sticka ut en tå snart...
    Åh fy farao! Men ligger ändå och skrattar lite då du beskrev känslan så himla målande
  • JhjärtaK
    justordinary skrev 2015-02-10 13:49:33 följande:
    Vet inte hundra... Vet dock att inom vården betyder "vecka 37" 37+ och inte som på t ex informationssidor där det står om "din graviditet i vecka 37" - då beskriver de egentligen v 36+. Om vården säger fullgångna i vecka 37 skulle jag tolka det som 37+. Får fråga min läkare på specmvc nästa gång om jag kommer ihåg. ;)
    Du har helt rätt. Sjukvården räknar i fulla veckor och färdigbakade anses de vara i vecka 37+0.

Tycker också det är krångligt med "två typer" av veckor så nu säger jag vecka XX+X när någon inom sjukvården frågar (efter att jag har tänkt efter ett tag )
  • JhjärtaK
    julii skrev 2015-02-10 15:44:44 följande:

phpalVspo99353.jpg

Min mage v.29.

var på läkarbesök och ultraljud idag. Allt såg bra ut. Lika mycket fostervatten. Ena väger 1200 och andra 1050. Ska tillbaka om 2 veckor för att se så att dom följer sina kurvor. Skönt att se att dom mår bra efter allt som varit.

Fin mage! Förstår att det var en lättnad att se att de mår prima efter allt du går igenom.
  • julii
    JhjärtaK skrev 2015-02-10 16:00:50 följande:

Fin mage! Förstår att det var en lättnad att se att de mår prima efter allt du går igenom.

Ja det kändes skönt. Hoppas bara att jag klarar allt när dom kommer ut oxå.
  • nokla

Åh vilken fin mage julii min håller på å växa som bara den nu, känns lovande. Tillväxtkontroll imorgon.

Har du någon som kan vara hos dig i början?

• JhjärtaK
    nokla skrev 2015-02-10 19:47:15 följande:

Åh vilken fin mage julii smile1.gif min håller på å växa som bara den nu, känns lovande. Tillväxtkontroll imorgon.

Åh vad spännande med TUL imorgon! Mitt nästa är inte förrän om två veckor och det känns som en evighet att ha tre veckors intervall mellan dem nu när jag är så van vid TUL var fjortonde dag
  • julii
    nokla skrev 2015-02-10 19:47:15 följande:

Åh vilken fin mage julii min håller på å växa som bara den nu, känns lovande. Tillväxtkontroll imorgon.

Tack snälla. Ja håller på att kolla om min mamma kan få "ta över" min sambos pappadagar så hon kan vara med mig i början.
  • JhjärtaK
    julii skrev 2015-02-10 21:26:45 följande:
    Tack snälla. Ja håller på att kolla om min mamma kan få "ta över" min sambos pappadagar så hon kan vara med mig i början.
    Det låter som en bra ide! Hoppas att fk inte trilskas, håller tummarna!
Svar på tråden Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D