• Sara___

Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D

Har precis fått ett chockerande, glädjande, och läskigt besked. Vi väntar tvillingar! (Inga barn sen innan)
    Är i v.8 nu och skulle gärna vilja starta den här tråden för att följas åt med er andra som precis fått detta besked. Många tankar snurrar ju i huvudet- känslor, oro för förlossning/ks, praktiska saker, och tips man önskar för tiden efter förlossningen. Vore kul om ni hängde på här så att vi kan följa varandra och hjälpa varandra med frågor och tankar vi har
    Min första fråga är hur ni känner just nu?
    Jag har inte riktigt förstått än att det verkligen är två, är ganska chockad och lite orolig för hur det ska gå, som förstföderska var man ju nervös redan för en :D

• Svar på tråden Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D
  • nokla
    stinaa skrev 2015-02-09 19:37:49 följande:

Typ exakt så ligger mina! Väldigt bekvämt, speciellt i sittande ställning.. ;)

Haha, jag sitter inte. Det har varit antingen stående eller liggande sidoläge för mig ett tag nu
  • justordinary
    nokla skrev 2015-02-10 08:41:00 följande:

Haha, jag sitter inte. Det har varit antingen stående eller liggande sidoläge för mig ett tag nu

Båda mina sitter fortfarande kvar i säte så det är mycket fötter neråt... Undrar jag om någon av dem ens kommer att vända på sig. :-P
  • JhjärtaK
    justordinary skrev 2015-02-10 08:52:34 följande:
    Båda mina sitter fortfarande kvar i säte så det är mycket fötter neråt... Undrar jag om någon av dem ens kommer att vända på sig. :-P
    Hur känns det när de sparkar när de är neråt? Känns det som att en fot helt plötsligt liksom skall komma ut i slidan?
  • justordinary
    JhjärtaK skrev 2015-02-10 12:42:13 följande:

Hur känns det när de sparkar när de är neråt? Känns det som att en fot helt plötsligt liksom skall komma ut i slidan?

Den ena ligger konstant och sparkar mot tappen, den känslan är ungefär som att bli smått knivhuggen inne i skrevet, alternativt som en jävligt öm elstöt. Mysigt värre. ibland känns det som att om de fortsätter såhär kommer det sticka ut en tå snart...
  • nokla
    justordinary skrev 2015-02-10 12:49:40 följande:

Den ena ligger konstant och sparkar mot tappen, den känslan är ungefär som att bli smått knivhuggen inne i skrevet, alternativt som en jävligt öm elstöt. Mysigt värre. ibland känns det som att om de fortsätter såhär kommer det sticka ut en tå snart...

Jösses
  • nokla

För mig är inte sparkarna värst utan att den enas huvud ligger med konstant tryck upp mot revbenen, en stor hård kula som inte viker sig en tum liksom, försöker hela tiden hitta nya positioner för att få det att trycka emot lite mindre (måste väl vara lika ömt på stackars bebisen med?). Men när man blir så illa tvungen att sitta en stund, som i bilen tex, då är det helt outhärdligt.

• justordinary
    nokla skrev 2015-02-10 13:07:57 följande:

För mig är inte sparkarna värst utan att den enas huvud ligger med konstant tryck upp mot revbenen, en stor hård kula som inte viker sig en tum liksom, försöker hela tiden hitta nya positioner för att få det att trycka emot lite mindre (måste väl vara lika ömt på stackars bebisen med?). Men när man blir så illa tvungen att sitta en stund, som i bilen tex, då är det helt outhärdligt.

Jag har så till viss del, ena huvudet ligger högt upp och trycker en del. Men jag kan fortfarande sitta upp. Hör på er vad jag har att se fram mot om några veckor dock. :-P blir v 30+0 för mig imorgon .
  • nokla

V 35 för mig imorgon Ja de växer mycket på de här veckorna efter v 30, det lät ju inte så uppmuntrande kanske

• nokla

34+0 då alltså... Jag förstår inte varför man ska krångla ihop det med två olika veckor, kunde det inte bara heta i v 34 när det är 34+0 å framåt istället jag blir helt förvirrad.

• nokla

Som tex, om nån kan förklara för mig, om man räknar att de är fullgångna i v 37 är det 36+0 eller 37+0 man menar då?

Svar på tråden Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D