• Anonym (SUCK)

Denna EGOIST till pappa. Åh, vad jag blir irriterad!

Sonen, snart fyra år, fick en förkylning i torsdags.
    Fredag till söndag (dvs till idag) är "pappans" dagar (pappan bor cirka två biltimmar härifrån).
    Jag talade om för pappan, redan på onsdagen, att sonen började bli lite hängig och på kvällen hade han börjat på att bli lite snorig. På torsdagen var förkylningen ett faktum. Jag smsade då till pappan igen för att tala om det, samt erbjuda honom "min" helg (dvs nästkommande helg), så att sonen kunde få stanna hemma denna helgen och tillfriskna från sin förkylning.
    Pappan kunde dock inte ta sonen nästa helg och han krävde att få ha honom hos sig denna helg, trots förkylningen.

Jahapp, vad gör man liksom?
    Jag fick packa sonens väska och ställa honom redo utanför dörren på fredagseftermiddagen.
    För ett tag sedan fick jag hem honom igen - ÄNNU mer förkyld än när han lämnade mitt hem i fredags. Han är riktigt snorig och täppt, ögonen rinner och han har ont i halsen. Detta vittnar om att han knappast varit sängliggandes hemma hos pappan (vilket sonen även bekräftar själv).

Pappan är ledig hela den kommande veckan och har inget för sig förns på torsdag (då han ska bort med en kompis på en golfweekend). Trots detta väljer pappan att köra sonen hem till mig och lämna honom här, istället för att ha honom hos sig och ta hand om honom och hans förkylning.
    Detta innebär att jag nu tvingas att vabba, förmodligen hela veckan. - Hur jäkla schysst är det på en skala!? Och hur jäkla schysst är det att dra med sig sonen över helgen, och dessutom inte låta honom vila ut förkylningen, för att sedan köra iväg honom igen när han är ännu mer förkyld!?

GAH! Vad gör man åt sådana egoistiska människor som min sons pappa!?

• Svar på tråden Denna EGOIST till pappa. Åh, vad jag blir irriterad!
  • Anonym (sheesh)

Anledningen till att jag pushar för en anmälan är just för att pappan beter sig som ett stort barn. Han verkar inte kunna tänka längre än här och nu. Han verkar inte vara kapabel till att ta hand om ett barn.

Men samtidigt förstår jag att sonen vill träffa sin far.

Som jag skrev innan är barn lojala. Du kommer antagligen inte få höra om alla fel pappan gör allteftersom åren går. Din son kommer troligen inom några år börja skydda sin pappa. Nu är din son liten och berättar saker och ting för dig. Om kanske tre år kommer du inte få reda på något.

• Anonym (stå på dig)

Alltså; TS-vilka hemska svar du fått- och helt oförtjänt! Ta inte åt dig...

Du verkar vara en ansvarsfull och fin mamma, och som om verkligen försöker underlätta din sons kontakt med sin pappa!

Dock tycker jag att pappan gjorde rätt som lämnade sonen hos dig: Du får vabba, men sonen har det med all säkerhet bäst hos dig.

Styrkekramar,Hjärta

• Anonym (SUCK)
    Anonym (sheesh) skrev 2014-08-18 00:13:23 följande:

Anledningen till att jag pushar för en anmälan är just för att pappan beter sig som ett stort barn. Han verkar inte kunna tänka längre än här och nu. Han verkar inte vara kapabel till att ta hand om ett barn.

Men samtidigt förstår jag att sonen vill träffa sin far.

Som jag skrev innan är barn lojala. Du kommer antagligen inte få höra om alla fel pappan gör allteftersom åren går. Din son kommer troligen inom några år börja skydda sin pappa. Nu är din son liten och berättar saker och ting för dig. Om kanske tre år kommer du inte få reda på något.

Jag känner till denna lojalitet. Jag arbetar aktivt med att få sonen att berätta om allt, sånt som tynger honom, såväl som glädjer honom. Jag försöker lära honom att berätta om sina känslor. Jag vill att han ska berätta om han är ledsen, varför han är det och vad jag kan göra för att det ska bli bättre.
    Jag frågar även alltid vad han gjort på förskolan, med pappa, med mormor, osv. Inte som ett förhör då, utan mer som att jag är intresserad av att höra om hur hans dag har varit. Numera frågar sonen alltid mig om hur min dag har varit. Han bryr sig inte så mycket om svaret, men han frågar bara för att. ;)
  • Anonym (SUCK)
    Anonym (stå på dig) skrev 2014-08-18 00:18:15 följande:

Alltså; TS-vilka hemska svar du fått- och helt oförtjänt! Ta inte åt dig...

Du verkar vara en ansvarsfull och fin mamma, och som om verkligen försöker underlätta din sons kontakt med sin pappa!

Dock tycker jag att pappan gjorde rätt som lämnade sonen hos dig: Du får vabba, men sonen har det med all säkerhet bäst hos dig.

Styrkekramar,Hjärta

Tack, det värmer.

Ja, med facit i hand så har han det BRA mycket bättre hos mig. Fast jag anser ändå att det bästa och minst egotrippade hade varit för pappan att bädda ner sonen hemma  hos sig, slå på en rolig film och myst med sonen.
  • Anonym (stå på dig)
    Anonym (SUCK) skrev 2014-08-18 00:23:55 följande:
    Tack, det värmer.

Ja, med facit i hand så har han det BRA mycket bättre hos mig. Fast jag anser ändå att det bästa och minst egotrippade hade varit för pappan att bädda ner sonen hemma  hos sig, slå på en rolig film och myst med sonen.
    Helt klart det som en mer normal pappa skulle gjort, men tyvärr är det väl inte så att han har den ansvarskänslan och mognadsgraden....

Stackars lilla pojke, han får krya på sig!
  • Anonym (SUCK)
    Anonym (stå på dig) skrev 2014-08-18 00:30:20 följande:
    Helt klart det som en mer normal pappa skulle gjort, men tyvärr är det väl inte så att han har den ansvarskänslan och mognadsgraden....

Stackars lilla pojke, han får krya på sig!
    Ibland funderar jag på om pappan verkligen älskar sonen. Jag vet ju nånstans att han gör det. Eller, jag tror att jag vet. Men att dra omkring på en febrig, snorig och hostig fyraåring känns inte snällt någonstans. Så gör man inte mot någon man älskar, kan jag känna.
  • Pirum

Ts, ju mer du berättar desto mer håller jag med dig. I trådstarten lät det som att det bara var det att han hade varit på besök hos farmor med en enkel förkylning men med det du berättar om raggarträffen mm så håller jag med dig. 

• Anonym (mamsen)
    Anonym (SUCK) skrev 2014-08-18 00:37:12 följande:
    Ibland funderar jag på om pappan verkligen älskar sonen. Jag vet ju nånstans att han gör det. Eller, jag tror att jag vet. Men att dra omkring på en febrig, snorig och hostig fyraåring känns inte snällt någonstans. Så gör man inte mot någon man älskar, kan jag känna.
    Om han inte älskade sin som skulle han inte vilja ha honom hos sig...
  • Anonym (Hmmm)
    Anonym (Ja verkligen suck) skrev 2014-08-17 14:54:17 följande:

Och ännu en mamma som anser att hon är den enda som har rättigheter och som anser sig ha bestämmanderätt om allting. Tröttsamt!

Förstår du vad du själv kräver? Du säger att sonen minsann ska vara kvar hos dig på helgen så hans pappa som bara Träffar honom varannan helg inte får träffa honom. Och i nästa stund anser du att pappan minsann ska ha sonen i veckan så du slipper vabba. Och du tycker det är pappan som är dum och ego?

Du säger att pappan inte tänker på sonens bästa, men det är ju rätt uppenbart att det är du som bara tänker på dig själv.

Fast om pappan ändå var ledig hela veckan kan man väl vara schysst och ha sitt barn lite längre så mamman slipper vabba? Man förlorar rätt mycket på att vabba.

Mitt barns pappa hade iaf ställt upp på det.
  • Anonym (mamsen)
    Anonym (Hmmm) skrev 2014-08-19 11:11:21 följande:
    Fast om pappan ändå var ledig hela veckan kan man väl vara schysst och ha sitt barn lite längre så mamman slipper vabba? Man förlorar rätt mycket på att vabba.

Mitt barns pappa hade iaf ställt upp på det.
    Han vill kanske ha barnet varannan vecka? Om han vill det men inte får så har han ingen anledning att vara "schysst".
Svar på tråden Denna EGOIST till pappa. Åh, vad jag blir irriterad!