• Anonym (SUCK)

Denna EGOIST till pappa. Åh, vad jag blir irriterad!

Sonen, snart fyra år, fick en förkylning i torsdags.
    Fredag till söndag (dvs till idag) är "pappans" dagar (pappan bor cirka två biltimmar härifrån).
    Jag talade om för pappan, redan på onsdagen, att sonen började bli lite hängig och på kvällen hade han börjat på att bli lite snorig. På torsdagen var förkylningen ett faktum. Jag smsade då till pappan igen för att tala om det, samt erbjuda honom "min" helg (dvs nästkommande helg), så att sonen kunde få stanna hemma denna helgen och tillfriskna från sin förkylning.
    Pappan kunde dock inte ta sonen nästa helg och han krävde att få ha honom hos sig denna helg, trots förkylningen.

Jahapp, vad gör man liksom?
    Jag fick packa sonens väska och ställa honom redo utanför dörren på fredagseftermiddagen.
    För ett tag sedan fick jag hem honom igen - ÄNNU mer förkyld än när han lämnade mitt hem i fredags. Han är riktigt snorig och täppt, ögonen rinner och han har ont i halsen. Detta vittnar om att han knappast varit sängliggandes hemma hos pappan (vilket sonen även bekräftar själv).

Pappan är ledig hela den kommande veckan och har inget för sig förns på torsdag (då han ska bort med en kompis på en golfweekend). Trots detta väljer pappan att köra sonen hem till mig och lämna honom här, istället för att ha honom hos sig och ta hand om honom och hans förkylning.
    Detta innebär att jag nu tvingas att vabba, förmodligen hela veckan. - Hur jäkla schysst är det på en skala!? Och hur jäkla schysst är det att dra med sig sonen över helgen, och dessutom inte låta honom vila ut förkylningen, för att sedan köra iväg honom igen när han är ännu mer förkyld!?

GAH! Vad gör man åt sådana egoistiska människor som min sons pappa!?

• Svar på tråden Denna EGOIST till pappa. Åh, vad jag blir irriterad!
  • Anonym (Aaaalltid TS fel)

Men ts har du inte lärt dig att det ALLTID är ts fel på familjeliv. Det attackeras direkt på ts. Förstår inte ens att folk startar trådar, eftersom allt som oftast jaglar det påhopp just på ts och dennes situation. Typiskt.

• FrauCasio

Jag håller med dig ts. Man flänger inte runt med varken ett barn som är förkyld eller ett barn som är trött! Mest synd om sonen!

• Anonym (.......)
    Anonym (SUCK) skrev 2014-08-17 15:05:29 följande:

Han behövde få vila, nerbäddad i en varm säng och få c-vitamin i mängder.

Inte vara ute och flänga i regnet och hälsa på folk hit och dit. Det tyckte ju tillochmed farmorn. Hon såg inte alls besöket som särskilt trevligt, då hon led av att se sonen så totalt utslagen.

C-vitamin i mängd skall man mata i på sommaren så slipper man höstförkylningar och rent krasst ts ungen hade kunnat blivit sämre hos dig med skulle du letat fel på dig själv då?

Inse för ungen bästa viruset fanns i kroppen redan och ingen av er kan hjälpa att han blev sämre för det är ingens fel däremot borde han tagit det lugnt
  • Anonym (mamsen)

Hur mår han idag? Vad tänker du göra åt problemet?

• Lord Hans

Haha! Vilken rolig tråd. TS startar värsta trashtråden av pappan för att stärka sitt eget feta ego när hon egentligen känner att hon inte alls räcker till som mamma. Istället för medhåll får hon bara skit!

Snacka om backfire din stackare.

• Anonym (SUCK)
    Anonym (mamsen) skrev 2014-08-19 11:16:09 följande:

Han vill kanske ha barnet varannan vecka? Om han vill det men inte får så har han ingen anledning att vara "schysst".

Han bor två biltimmar härifrån.
    FrauCasio skrev 2014-08-19 13:44:32 följande:

Jag håller med dig ts. Man flänger inte runt med varken ett barn som är förkyld eller ett barn som är trött! Mest synd om sonen!

Tack för lite medhåll! :)
    Pirum skrev 2014-08-18 16:19:45 följande:

Ts, ju mer du berättar desto mer håller jag med dig. I trådstarten lät det som att det bara var det att han hade varit på besök hos farmor med en enkel förkylning men med det du berättar om raggarträffen mm så håller jag med dig. 

<3
    Anonym (Hmmm) skrev 2014-08-19 11:11:21 följande:

Fast om pappan ändå var ledig hela veckan kan man väl vara schysst och ha sitt barn lite längre så mamman slipper vabba? Man förlorar rätt mycket på att vabba.

Mitt barns pappa hade iaf ställt upp på det.

Ja, jag menar det!
    Anonym (mamsen) skrev 2014-08-19 16:08:40 följande:

Hur mår han idag? Vad tänker du göra åt problemet?

Tackar som frågar. Han mår betydligt bättre men är fortfarande på antibiotikakur. Vi tar det lugnt om dagarna. Ute i trädgården i max en halvtimma om dagen (typ den enda halvtimmen om dagarna som det inte regnar). Bara för att få lite frisk luft. Dock inget lek med kompisar då läkaren sa att han skulle ta det lugnt under kuren.

Farmorn är underrättad, pappan har jag inte fått tag på (han brukar vara okontaktbar mellan "sina" helger).
  • Anonym (mamsen)
    Anonym (SUCK) skrev 2014-08-19 20:24:01 följande:
    Han bor två biltimmar härifrån.
    FrauCasio skrev 2014-08-19 13:44:32 följande:

Tack för lite medhåll! :)<3
    Anonym (Hmmm) skrev 2014-08-19 11:11:21 följande:

Fast om pappan ändå var ledig hela veckan kan man väl vara schysst och ha sitt barn lite längre så mamman slipper vabba? Man förlorar rätt mycket på att vabba.

Mitt barns pappa hade iaf ställt upp på det.

Ja, jag menar det!Tackar som frågar. Han mår betydligt bättre men är fortfarande på antibiotikakur. Vi tar det lugnt om dagarna. Ute i trädgården i max en halvtimma om dagen (typ den enda halvtimmen om dagarna som det inte regnar). Bara för att få lite frisk luft. Dock inget lek med kompisar då läkaren sa att han skulle ta det lugnt under kuren.

Farmorn är underrättad, pappan har jag inte fått tag på (han brukar vara okontaktbar mellan "sina" helger).
    Se där, det var bakterier. Ja då hade det inte spelat någon roll om han hade legat i sägen hos dig eller inte. Och det tar oftast lika lång till att tillfriskna med antibiotika som utan.

• Anonym (SUCK)
    Anonym (mamsen) skrev 2014-08-20 08:33:19 följande:

Se där, det var bakterier. Ja då hade det inte spelat någon roll om han hade legat i sägen hos dig eller inte. Och det tar oftast lika lång till att tillfriskna med antibiotika som utan.

Det var inte det som var poängen. Poängen är att man som förälder inte kan vara så jävla ego att man drar omkring på ett barn med FEBER och LUNGINFLAMMATION! Pappan såg ju hur illa däran sonen var. En bra förälder bäddar ner sitt barn och tar det lugnt. Man flänger inte omkring på det viset - går halvtimmes promenader i regnet, osv.
  • Anonym (oj)

Jag tycker att det är TS som är egoist som tycker att pappan ska dansa efter hennes pipa!
    Du måsta acceptera att du lever ditt liv och han lever sitt liv utan att du ska styra och ställa!

• Anonym (SUCK)
    Anonym (oj) skrev 2014-08-20 09:02:07 följande:

Jag tycker att det är TS som är egoist som tycker att pappan ska dansa efter hennes pipa!

Du måsta acceptera att du lever ditt liv och han lever sitt liv utan att du ska styra och ställa!

Är du dum på riktigt, eller har du bara otur när du tänker?
Svar på tråden Denna EGOIST till pappa. Åh, vad jag blir irriterad!