-
Det är knappast pappans fel att grabben har fått en brakförkylning och självklart ska han kunna vara med sin pappa även om han är sjuk.
-
Huvudet på spiken!Anonym (Ja verkligen suck) skrev 2014-08-17 14:54:17 följande:
Och ännu en mamma som anser att hon är den enda som har rättigheter och som anser sig ha bestämmanderätt om allting. Tröttsamt!
Förstår du vad du själv kräver? Du säger att sonen minsann ska vara kvar hos dig på helgen så hans pappa som bara Träffar honom varannan helg inte får träffa honom. Och i nästa stund anser du att pappan minsann ska ha sonen i veckan så du slipper vabba. Och du tycker det är pappan som är dum och ego?
Du säger att pappan inte tänker på sonens bästa, men det är ju rätt uppenbart att det är du som bara tänker på dig själv.
-
En förkylning blir inte värre för att man är hos farmor istället för i sängen...Anonym (SUCK) skrev 2014-08-17 15:00:04 följande:Han är utslagen - pga att pappan kört runt med honom hela helgen, istället för att låta honom vara hemma med pappan och vila och se på film, till exempel.
Jag talade nyss med farmorn i telefonen. De hade varit hos henne och hälsat på och hon blev alldeles ängslig av att se sonen så förkyld (täppt så han inte kan andas genom näsan, ont i halsen och rinnande ögon). Hon sa till pappan (dvs sin egen son) att ta hem honom och bädda ner honom och låta honom vila - men nej.
Pappan är ett stort ego, så är det bara.Förlåt, men va? Är pappan missnöjd med mig som förälder? Var det därför han lämnade sonen här hos mig för en stund sedan, istället för att behålla honom hos sig själv under den kommande veckan?FIame skrev 2014-08-17 14:47:17 följande:Pappan verkar inte vara nöjd med dina insatser som förälder. Så kan det få uttryck i att vara mindre samarbetsvillig. Jag tror som andra i tråden att största problemet i detta scenario är egentligen du.
Jo, att förkylningen inte gett med sig, utan istället blivit värre ÄR pappans fel. Pappan har inte låtit sonen vila alls under helgen som varit. Sonen kom hit för ett tag sedan och såg SÅ risig ut. Jag bäddade ner honom i hans säng och han däckade med ens. Han var TOTALT utslagen.
Jag nekade ju aldrig pappan att ha honom. Så jag förstår inte din kommentar? Han åkte ju till sin pappa.
-
För att han var snuvig och hade ont i halsen??? Han satt väl inte ute hos farmor eller va menar du?Anonym (SUCK) skrev 2014-08-17 15:05:29 följande:Han behövde få vila, nerbäddad i en varm säng och få c-vitamin i mängder.
Inte vara ute och flänga i regnet och hälsa på folk hit och dit. Det tyckte ju tillochmed farmorn. Hon såg inte alls besöket som särskilt trevligt, då hon led av att se sonen så totalt utslagen. -
Brustit i sitt ansvar för att grabben var med på raggarträff? Haha. Vad gjorde soc för åtgärd då?Anonym (SUCK) skrev 2014-08-17 15:08:19 följande:
Jag kan ju tillägga att socialtjänsten har varit på pappan förut, då han brustit i sitt ansvar och i sin omsorg för sonen tidigare. Detta var förra året, under sommarn, då pappan hade med sig sonen på en tre dagar lång raggarträff. Någon (jag vet inte vem, jag var inte där och kände inte ens till raggarträffen) anmälde pappan till socialtjänsten. Socialtjänsten ansåg att han brustit i omsorg och ansvar.
-
Tror du verkligen det? Eller kan det va så att hon inte vill bli ovän och förlora kontakten med sitt barnbarn för att du surar?Anonym (SUCK) skrev 2014-08-17 15:15:24 följande:När inte ens farmorn ville ha de där, för att sonen såg ut som han gjorde (röda rinnande ögon, snorig och ont i halsen så han knappt kunde prata), så är det inte vanlig liten sketförkylning.
Dessutom hade han feber i fredags och har ännu högre feber nu.Nej, inte alls. Men att ta med sig en treåring på en raggarträff, sova i tält bland en massa fulla raggare, hög musig, fullt med burnande bilar, osv, osv, osv - I TRE DAGAR, är inte okej.Anonym (DÖDSKNARKRAGGARE) skrev 2014-08-17 15:12:08 följande:Raggare är ju livsfarliga!!!
Över dagen, fine, inga problem - men i TRE DAGAR!?
Han blev inte sjukare av att vara hos farmor, så släpp den tanken. Han blir inte friskare av att du häller i honom citroner...
Ja? Vad är fel på det så länge pappa är skötsam och ser till att grabben får mat och sover som han ska? -
Vicken lögn. Bara domstolen kan lägga på en förälder övervakade umgängen.Anonym (SUCK) skrev 2014-08-17 15:18:09 följande:Nej, för att han sov i tält bland ölburkar och fulla raggare. Även pappan var onykter.
Pappan fick gå på en kursliknande grej som socialtjänsten håller i. Sedan fick han löfte om att mista sitt umgänge så till vida att han i framtiden skulle få bevakade umgängen.Anonym (SUCK) skrev 2014-08-17 15:22:06 följande:Det var farmorn som ringde mig och var helt upprörd.
Så du anser att man är en bra förälder om man är onykter under umgänget, drar med sig sin treåring till en av Sveriges största raggarträffar, där sonens sover i tält mitt på festplatsen där fulla raggare trillar omkring, skriker, slåss, kräks, somnar lite varstans, osv, osv, osv?
Bra mamma du verkar vara, lilla mamsen.
Haha.
Var du me eller? -
Om han inte älskade sin som skulle han inte vilja ha honom hos sig...Anonym (SUCK) skrev 2014-08-18 00:37:12 följande:Ibland funderar jag på om pappan verkligen älskar sonen. Jag vet ju nånstans att han gör det. Eller, jag tror att jag vet. Men att dra omkring på en febrig, snorig och hostig fyraåring känns inte snällt någonstans. Så gör man inte mot någon man älskar, kan jag känna.
-
Han vill kanske ha barnet varannan vecka? Om han vill det men inte får så har han ingen anledning att vara "schysst".Anonym (Hmmm) skrev 2014-08-19 11:11:21 följande:Fast om pappan ändå var ledig hela veckan kan man väl vara schysst och ha sitt barn lite längre så mamman slipper vabba? Man förlorar rätt mycket på att vabba.
Mitt barns pappa hade iaf ställt upp på det. -
Hur mår han idag? Vad tänker du göra åt problemet?
-
Se där, det var bakterier. Ja då hade det inte spelat någon roll om han hade legat i sägen hos dig eller inte. Och det tar oftast lika lång till att tillfriskna med antibiotika som utan.Anonym (SUCK) skrev 2014-08-19 20:24:01 följande:Han bor två biltimmar härifrån.Tack för lite medhåll! :)<3FrauCasio skrev 2014-08-19 13:44:32 följande:
Jag håller med dig ts. Man flänger inte runt med varken ett barn som är förkyld eller ett barn som är trött! Mest synd om sonen!
Ja, jag menar det!Tackar som frågar. Han mår betydligt bättre men är fortfarande på antibiotikakur. Vi tar det lugnt om dagarna. Ute i trädgården i max en halvtimma om dagen (typ den enda halvtimmen om dagarna som det inte regnar). Bara för att få lite frisk luft. Dock inget lek med kompisar då läkaren sa att han skulle ta det lugnt under kuren.Anonym (Hmmm) skrev 2014-08-19 11:11:21 följande:Fast om pappan ändå var ledig hela veckan kan man väl vara schysst och ha sitt barn lite längre så mamman slipper vabba? Man förlorar rätt mycket på att vabba.
Mitt barns pappa hade iaf ställt upp på det.
Farmorn är underrättad, pappan har jag inte fått tag på (han brukar vara okontaktbar mellan "sina" helger).
-
"Han är riktigt snorig och täppt, ögonen rinner och han har ont i halsen."
Ingenstans skrev du om feber, bara att han var hängig när han åkte, och mer förkyld när han kom hem. Utan hosta så måste man ha en väldigt lindrig lunginflammation....