• Anonym (SUCK)

Denna EGOIST till pappa. Åh, vad jag blir irriterad!

Sonen, snart fyra år, fick en förkylning i torsdags.
    Fredag till söndag (dvs till idag) är "pappans" dagar (pappan bor cirka två biltimmar härifrån).
    Jag talade om för pappan, redan på onsdagen, att sonen började bli lite hängig och på kvällen hade han börjat på att bli lite snorig. På torsdagen var förkylningen ett faktum. Jag smsade då till pappan igen för att tala om det, samt erbjuda honom "min" helg (dvs nästkommande helg), så att sonen kunde få stanna hemma denna helgen och tillfriskna från sin förkylning.
    Pappan kunde dock inte ta sonen nästa helg och han krävde att få ha honom hos sig denna helg, trots förkylningen.

Jahapp, vad gör man liksom?
    Jag fick packa sonens väska och ställa honom redo utanför dörren på fredagseftermiddagen.
    För ett tag sedan fick jag hem honom igen - ÄNNU mer förkyld än när han lämnade mitt hem i fredags. Han är riktigt snorig och täppt, ögonen rinner och han har ont i halsen. Detta vittnar om att han knappast varit sängliggandes hemma hos pappan (vilket sonen även bekräftar själv).

Pappan är ledig hela den kommande veckan och har inget för sig förns på torsdag (då han ska bort med en kompis på en golfweekend). Trots detta väljer pappan att köra sonen hem till mig och lämna honom här, istället för att ha honom hos sig och ta hand om honom och hans förkylning.
    Detta innebär att jag nu tvingas att vabba, förmodligen hela veckan. - Hur jäkla schysst är det på en skala!? Och hur jäkla schysst är det att dra med sig sonen över helgen, och dessutom inte låta honom vila ut förkylningen, för att sedan köra iväg honom igen när han är ännu mer förkyld!?

GAH! Vad gör man åt sådana egoistiska människor som min sons pappa!?

• Svar på tråden Denna EGOIST till pappa. Åh, vad jag blir irriterad!
  • Anonym (Bitch)

Du verkar vara svår att samarbeta ned.

• Anonym (SUCK)
    Anonym (Bitch) skrev 2014-08-17 14:30:52 följande:

Du verkar vara svår att samarbeta ned.

Okej, och detta grundar du på vadå, exakt?
  • Anonym (Bitch)
    Anonym (SUCK) skrev 2014-08-17 14:33:59 följande:
    Okej, och detta grundar du på vadå, exakt?
    På ditt inlägg i trådstarten givetvis.
  • puss

Varför lät inte du sonen vara hemma och vila då?

Pappan kunde inte nästa helg, det gör väl inget? De kan ju ses helgen efter det.

• Anonym (SUCK)
    Anonym (Bitch) skrev 2014-08-17 14:34:55 följande:
    På ditt inlägg i trådstarten givetvis.
    Jag har inga som helst samarbetssvårigheter. Vad i inlägget skulle indikera på det, menar du?

Jag bad om att, för sonens skull, få byta helg med honom så att sonen skulle slippa byta hem mitt i en brakförkylning. - Pappan vägrade.

Jag sa till pappan att låta sonen vila under helgen, - jag skickade även med lite nya filmer som de kunde se på tillsammans. Trots detta har pappan dragit runt med sonen, vilket lett till att sonen nu är ännu mer förkyld än innan (just nu ligger han utslagen i sin säng och sover - bara det säger väl en del?).

Pappan är ledig nu veckan som kommer. Men istället för att behålla sonen hos sig, så väljer han att köra iväg honom till mig, vilket leder till att jag tvingas vabba hela denna veckan som kommer. Schysst pappa? Samarbetsvänlig pappa? Nja.
  • Anonym (SUCK)
    puss skrev 2014-08-17 14:36:32 följande:

Varför lät inte du sonen vara hemma och vila då?

Pappan kunde inte nästa helg, det gör väl inget? De kan ju ses helgen efter det.

Pappan blev arg när jag föreslog att sonen skulle vara hemma hos mig över helgen. Pappan krävde att få ha "sin" helg. Vad skulle jag göra? Låsa dörren och vägra öppna när pappan kom?
  • Anonym (Tänk lite)
    Anonym (SUCK) skrev 2014-08-17 14:39:07 följande:
    Jag har inga som helst samarbetssvårigheter. Vad i inlägget skulle indikera på det, menar du?

Jag bad om att, för sonens skull, få byta helg med honom så att sonen skulle slippa byta hem mitt i en brakförkylning. - Pappan vägrade.

Jag sa till pappan att låta sonen vila under helgen, - jag skickade även med lite nya filmer som de kunde se på tillsammans. Trots detta har pappan dragit runt med sonen, vilket lett till att sonen nu är ännu mer förkyld än innan (just nu ligger han utslagen i sin säng och sover - bara det säger väl en del?).

Pappan är ledig nu veckan som kommer. Men istället för att behålla sonen hos sig, så väljer han att köra iväg honom till mig, vilket leder till att jag tvingas vabba hela denna veckan som kommer. Schysst pappa? Samarbetsvänlig pappa? Nja.
    Ja, han hade ju bokat en golfweekend?

Ta helgen efter det då? Varför lät du inte sonen vila?
  • Anonym (Men)
    Anonym (SUCK) skrev 2014-08-17 14:40:23 följande:
    Pappan blev arg när jag föreslog att sonen skulle vara hemma hos mig över helgen. Pappan krävde att få ha "sin" helg. Vad skulle jag göra? Låsa dörren och vägra öppna när pappan kom?
    För du ville BYTA till en helg när pappan inte kunde.
  • Anonym (SUCK)
    Anonym (Tänk lite) skrev 2014-08-17 14:40:26 följande:
    Ja, han hade ju bokat en golfweekend?

Ta helgen efter det då? Varför lät du inte sonen vila?
    Eh, ja, helgen efter golfweekenden ÄR "pappans" helg igen. Vi har varannan.
    Men pappan VÄGRADE avstå denna helg.
    Anonym (Men) skrev 2014-08-17 14:41:18 följande:
    För du ville BYTA till en helg när pappan inte kunde.
    Men pappan kunde ha avstått denna helg - för sonens bästa. Men han VÄGRADE.
    Och när han ändå tog med sig sonen, så kunde han iaf ha låtit sonen vila när han var hemma hos honom, men nej. De har fart runt och flängt hela helgen, vilket resulterat i att sonen nu är dunderförkyld.

• Anonym (Surkart)

Ungen är förkyld. Det är väl inget att bli arg över? Är du arg för nåt annat kanske?

Svar på tråden Denna EGOIST till pappa. Åh, vad jag blir irriterad!