Denna EGOIST till pappa. Åh, vad jag blir irriterad!
Sonen, snart fyra år, fick en förkylning i torsdags.
Fredag till söndag (dvs till idag) är "pappans" dagar (pappan bor cirka två biltimmar härifrån).
Jag talade om för pappan, redan på onsdagen, att sonen började bli lite hängig och på kvällen hade han börjat på att bli lite snorig. På torsdagen var förkylningen ett faktum. Jag smsade då till pappan igen för att tala om det, samt erbjuda honom "min" helg (dvs nästkommande helg), så att sonen kunde få stanna hemma denna helgen och tillfriskna från sin förkylning.
Pappan kunde dock inte ta sonen nästa helg och han krävde att få ha honom hos sig denna helg, trots förkylningen.
Jahapp, vad gör man liksom?
Jag fick packa sonens väska och ställa honom redo utanför dörren på fredagseftermiddagen.
För ett tag sedan fick jag hem honom igen - ÄNNU mer förkyld än när han lämnade mitt hem i fredags. Han är riktigt snorig och täppt, ögonen rinner och han har ont i halsen. Detta vittnar om att han knappast varit sängliggandes hemma hos pappan (vilket sonen även bekräftar själv).
Pappan är ledig hela den kommande veckan och har inget för sig förns på torsdag (då han ska bort med en kompis på en golfweekend). Trots detta väljer pappan att köra sonen hem till mig och lämna honom här, istället för att ha honom hos sig och ta hand om honom och hans förkylning.
Detta innebär att jag nu tvingas att vabba, förmodligen hela veckan. - Hur jäkla schysst är det på en skala!? Och hur jäkla schysst är det att dra med sig sonen över helgen, och dessutom inte låta honom vila ut förkylningen, för att sedan köra iväg honom igen när han är ännu mer förkyld!?
GAH! Vad gör man åt sådana egoistiska människor som min sons pappa!?