Inlägg från: Anonym (SUCK) |Visa alla inlägg
  • Anonym (SUCK)

Denna EGOIST till pappa. Åh, vad jag blir irriterad!

Sonen, snart fyra år, fick en förkylning i torsdags.
    Fredag till söndag (dvs till idag) är "pappans" dagar (pappan bor cirka två biltimmar härifrån).
    Jag talade om för pappan, redan på onsdagen, att sonen började bli lite hängig och på kvällen hade han börjat på att bli lite snorig. På torsdagen var förkylningen ett faktum. Jag smsade då till pappan igen för att tala om det, samt erbjuda honom "min" helg (dvs nästkommande helg), så att sonen kunde få stanna hemma denna helgen och tillfriskna från sin förkylning.
    Pappan kunde dock inte ta sonen nästa helg och han krävde att få ha honom hos sig denna helg, trots förkylningen.

Jahapp, vad gör man liksom?
    Jag fick packa sonens väska och ställa honom redo utanför dörren på fredagseftermiddagen.
    För ett tag sedan fick jag hem honom igen - ÄNNU mer förkyld än när han lämnade mitt hem i fredags. Han är riktigt snorig och täppt, ögonen rinner och han har ont i halsen. Detta vittnar om att han knappast varit sängliggandes hemma hos pappan (vilket sonen även bekräftar själv).

Pappan är ledig hela den kommande veckan och har inget för sig förns på torsdag (då han ska bort med en kompis på en golfweekend). Trots detta väljer pappan att köra sonen hem till mig och lämna honom här, istället för att ha honom hos sig och ta hand om honom och hans förkylning.
    Detta innebär att jag nu tvingas att vabba, förmodligen hela veckan. - Hur jäkla schysst är det på en skala!? Och hur jäkla schysst är det att dra med sig sonen över helgen, och dessutom inte låta honom vila ut förkylningen, för att sedan köra iväg honom igen när han är ännu mer förkyld!?

GAH! Vad gör man åt sådana egoistiska människor som min sons pappa!?

• Svar på tråden Denna EGOIST till pappa. Åh, vad jag blir irriterad!
  • Anonym (SUCK)
    Anonym (Bitch) skrev 2014-08-17 14:30:52 följande:

Du verkar vara svår att samarbeta ned.

Okej, och detta grundar du på vadå, exakt?
  • Anonym (SUCK)
    Anonym (Bitch) skrev 2014-08-17 14:34:55 följande:
    På ditt inlägg i trådstarten givetvis.
    Jag har inga som helst samarbetssvårigheter. Vad i inlägget skulle indikera på det, menar du?

Jag bad om att, för sonens skull, få byta helg med honom så att sonen skulle slippa byta hem mitt i en brakförkylning. - Pappan vägrade.

Jag sa till pappan att låta sonen vila under helgen, - jag skickade även med lite nya filmer som de kunde se på tillsammans. Trots detta har pappan dragit runt med sonen, vilket lett till att sonen nu är ännu mer förkyld än innan (just nu ligger han utslagen i sin säng och sover - bara det säger väl en del?).

Pappan är ledig nu veckan som kommer. Men istället för att behålla sonen hos sig, så väljer han att köra iväg honom till mig, vilket leder till att jag tvingas vabba hela denna veckan som kommer. Schysst pappa? Samarbetsvänlig pappa? Nja.
  • Anonym (SUCK)
    puss skrev 2014-08-17 14:36:32 följande:

Varför lät inte du sonen vara hemma och vila då?

Pappan kunde inte nästa helg, det gör väl inget? De kan ju ses helgen efter det.

Pappan blev arg när jag föreslog att sonen skulle vara hemma hos mig över helgen. Pappan krävde att få ha "sin" helg. Vad skulle jag göra? Låsa dörren och vägra öppna när pappan kom?
  • Anonym (SUCK)
    Anonym (Tänk lite) skrev 2014-08-17 14:40:26 följande:
    Ja, han hade ju bokat en golfweekend?

Ta helgen efter det då? Varför lät du inte sonen vila?
    Eh, ja, helgen efter golfweekenden ÄR "pappans" helg igen. Vi har varannan.
    Men pappan VÄGRADE avstå denna helg.
    Anonym (Men) skrev 2014-08-17 14:41:18 följande:
    För du ville BYTA till en helg när pappan inte kunde.
    Men pappan kunde ha avstått denna helg - för sonens bästa. Men han VÄGRADE.
    Och när han ändå tog med sig sonen, så kunde han iaf ha låtit sonen vila när han var hemma hos honom, men nej. De har fart runt och flängt hela helgen, vilket resulterat i att sonen nu är dunderförkyld.

• Anonym (SUCK)
    Anonym (Surkart) skrev 2014-08-17 14:46:42 följande:

Ungen är förkyld. Det är väl inget att bli arg över? Är du arg för nåt annat kanske?

Han är utslagen - pga att pappan kört runt med honom hela helgen, istället för att låta honom vara hemma med pappan och vila och se på film, till exempel.

Jag talade nyss med farmorn i telefonen. De hade varit hos henne och hälsat på och hon blev alldeles ängslig av att se sonen så förkyld (täppt så han inte kan andas genom näsan, ont i halsen och rinnande ögon). Hon sa till pappan (dvs sin egen son) att ta hem honom och bädda ner honom och låta honom vila - men nej.

Pappan är ett stort ego, så är det bara.
    FIame skrev 2014-08-17 14:47:17 följande:

Pappan verkar inte vara nöjd med dina insatser som förälder. Så kan det få uttryck i att vara mindre samarbetsvillig. Jag tror som andra i tråden att största problemet i detta scenario är egentligen du.

Förlåt, men va? Är pappan missnöjd med mig som förälder? Var det därför han lämnade sonen här hos mig för en stund sedan, istället för att behålla honom hos sig själv under den kommande veckan?
    Anonym (mamsen) skrev 2014-08-17 14:50:14 följande:
    Det är knappast pappans fel att grabben har fått en brakförkylning och självklart ska han kunna vara med sin pappa även om han är sjuk.

Jo, att förkylningen inte gett med sig, utan istället blivit värre ÄR pappans fel. Pappan har inte låtit sonen vila alls under helgen som varit. Sonen kom hit för ett tag sedan och såg SÅ risig ut. Jag bäddade ner honom i hans säng och han däckade med ens. Han var TOTALT utslagen.

Jag nekade ju aldrig pappan att ha honom. Så jag förstår inte din kommentar? Han åkte ju till sin pappa.
  • Anonym (SUCK)
    Anonym (Ja verkligen suck) skrev 2014-08-17 14:54:17 följande:

Och ännu en mamma som anser att hon är den enda som har rättigheter och som anser sig ha bestämmanderätt om allting. Tröttsamt!

Förstår du vad du själv kräver? Du säger att sonen minsann ska vara kvar hos dig på helgen så hans pappa som bara Träffar honom varannan helg inte får träffa honom. Och i nästa stund anser du att pappan minsann ska ha sonen i veckan så du slipper vabba. Och du tycker det är pappan som är dum och ego?

Du säger att pappan inte tänker på sonens bästa, men det är ju rätt uppenbart att det är du som bara tänker på dig själv.

Jag ville byta helg. Han kunde inte.
    Dessutom är det pappan som inte VILL ha sonen mer än varannan helg.
    Innan jag flyttade från pappans stad, så frågade jag om han ville ha boendet (eftersom att jag var den som skulle flytta), men nej, det ville han inte. Han sa till och med att han skulle trivas bättre med varannan helg. Han vill inte ens ha vartannat lov - och på sommarn tar han EN vecka med sonen (trots att han själv är ledig mellan maj och september VARJE år).

Vem sa du var ego, sa du?
  • Anonym (SUCK)
    Anonym (Mamma3) skrev 2014-08-17 15:01:04 följande:

Hur kan det vara pappans fel att etta barn har blivit dunder förkyld? Viruset fanns redan i kroppen när du lämnade barnet.

Sluta leta fel på pappan å se till dig själv istället.

Han lät honom inte vila.
    Läs i tråden ffs.
    Till och med farmorn reagerade ju. Så pass att hon ringde mig för en stund sedan för att tala om hur illa hon tyckte att det var, av pappan.
  • Anonym (SUCK)
    Anonym (mamsen) skrev 2014-08-17 15:02:36 följande:
    En förkylning blir inte värre för att man är hos farmor istället för i sängen...
    Han behövde få vila, nerbäddad i en varm säng och få c-vitamin i mängder.
    Inte vara ute och flänga i regnet och hälsa på folk hit och dit. Det tyckte ju tillochmed farmorn. Hon såg inte alls besöket som särskilt trevligt, då hon led av att se sonen så totalt utslagen.
  • Anonym (SUCK)

Jag kan ju tillägga att socialtjänsten har varit på pappan förut, då han brustit i sitt ansvar och i sin omsorg för sonen tidigare. Detta var förra året, under sommarn, då pappan hade med sig sonen på en tre dagar lång raggarträff. Någon (jag vet inte vem, jag var inte där och kände inte ens till raggarträffen) anmälde pappan till socialtjänsten. Socialtjänsten ansåg att han brustit i omsorg och ansvar.

Svar på tråden Denna EGOIST till pappa. Åh, vad jag blir irriterad!