Denna EGOIST till pappa. Åh, vad jag blir irriterad!
Jag tycker att du ska anmäla pappan. Nej, det är inte farligt att skippa tandborstningen, eller nattmackan. MEN, raggarbilsveckan kunde ha gått illa. Två män som var berusade kunde lätt ha börjat bråka, kunde ha lett till slagsmål. Inte en säker plats för ett litet barn.
Och om pappan säger upp bekantskapen med sin egen son för att han inte gillar bevakat umgänge...ja.....vad säger det då om pappan? Hur mycket betyder sonen för honom då?
Sonen hade nämnt att de sovit i tält och kollat på bilar. Men jag trodde inte att de hade sovit i tält på en raggarträff. Jag tänkte väl att de hade "campat" på pappans tomt och varit och kollat på bilar någonstans någon helt annan dag.
Alltså, jag vet ju inte om det är tomma hot från pappan. Men jag vågar inte riskera något.
Jag vet att farmorn bryr sig om sitt barnbarn och jag vet att de träffar henne minst en gång under varje umgängestillfälle. Där finns även en sund faster med i bilden som de träffar då och då. Och det handlar ju trots allt bara om några få dagar i månaden.