• Pyret 85

BIM September 2014

SecretlyMe skrev 2015-02-15 13:17:29 följande:
    Jag kan själv inte ändra då jag alltid sitter vid telefon. Ibland lånar jag sambons dator men är bekvämast med att sitta via telefon :)

Själv tycker jag inte att det ska finnas en separat tråd för bimlistan härinne, den kan lätt tappas och glömmas bort och har man ändå ingen dator att själv ändra i den så faller den ju platt ändå. Det skrivs sällan här i perioder men jag förstår att ny info faller bort när det blir fler som skriver. Däremot ser jag att listan uppdateras bara ca en gång i månaden och tycker att någon borde se/kunna uppdatera den :) Om inte får jag helt enkelt sno sambons dator lite oftare så hålls bimlistan vid liv ;)

Och vill bara säga att jag håller tummarna för dig att det under denna "paus" ändå tar sig för er. Men det kan vara skönt att slippa lägga all fokus på bara bebis, så att få byta ut det med bröllopsbestyr kan vara skönt för psyket ett tag. Fortsätt med det du gör som får dig att må bra. Vi alla behöver få fokusera på bara sig själv ett tag. <3
    Tack kära du. Jo det är skönt att fokusera på annat faktiskt.
  • Pyret 85

Jag fick min son när jag var 19. Blev gravid trots p-piller. Jag är ju en av dom som har lätt för att bli gravid. Nummer två har dock inte varit så lätt att få till. Jag vet ju hur stor min längtan efter nr två är så jag kan ju tänka mig hur ni känner som försöker få till nr ett.

Jag har också många i min närhet som blivit gravida/fått barn. Men vår tur kommer också när tiden är inne. 

Jag beundrar er alla kämpar!! <3

• Pyret 85

Haft yttepytte molvärk under morgonen så jag tänkte att jag skulle känna på tappen MEN den sitter så högt idag så jag kunde knappt nå den. Sen jag började känna på tappen så har den aldrig suttit så högt.

• Pyret 85

Kändes som mensen kom innan men när jag gick på toa så var där ingen mens. Skumt. Tror ändå mensen kommer ikväll eller imorgon.

• Pyret 85
    SecretlyMe skrev 2015-02-16 19:27:03 följande:
    Hade du tänkt testa nåt? :) eller väntar du och ser om mensen kommer? Hoppas det ändå tagit sig!
    Nej inget testande här då jag är helt 100 på att mensen kommer senast onsdag. Hade som sagt sex typ 4 dagar innan ÄL och sen efter så jag tror verkligen inte det tagit sig.
  • Pyret 85
    Nostalgity skrev 2015-02-17 11:01:13 följande:

Vilka är det som väntar på bim nu i dagarna?

Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
    BIM idag eller imorgon men vi försöker heller inte aktivt så tror ju inte det tagit sig. Ingen mens än.
  • Pyret 85

Ingen mens här än så länge men kommer säkert imorgon då. Inga symptom heller.

• Pyret 85
    Nostalgity skrev 2015-02-17 17:26:24 följande:

phpOFf5nc29150.jpg

Fick denna stegring, känns lite plötsligt??

Översta är från imorse och den understa är nyligen.

Brukar de vara sådan stog skillnad?

Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
    Det kan det absolut vara. ÄL är nog snart på g.
  • Pyret 85
    SecretlyMe skrev 2015-02-17 19:15:57 följande:

Pyret - har du oregelbunden menscykel? Trodde du hade en ganska exakt cykel men jag kan ha misstagit mig.. I vilket fall så hoppas jag ändå för din skull.

Angående det att spermierna lever länge i kvinnan krävs ju att spermierna är OK, dvs rörliga och hela. Det krävs ju även att kvinnan är i sin fertila period annars dör spermierna rätt snabbt.

Men man har ju läst lite löst om de som haft sex en vecka innan äl och det har funkat. Jag själv förstår inte hur det är möjligt om tappen är stängd och om man inte har fertilt sekret. :s

Helt regelbunden är den inte. Men brukar ha ÄL på dag 20-21. Men svårt att veta exakt nu när jag inte testat med stickor.

För övrigt så kom mensen nu.
Svar på tråden BIM September 2014