BIM September 2014
ÄL+10 har jag haft som gräns. Men då har jag en lutealfas på 13 dagar oftast. Men den här gången ska jag minsann också vänta tills BIM. :P
ÄL+10 har jag haft som gräns. Men då har jag en lutealfas på 13 dagar oftast. Men den här gången ska jag minsann också vänta tills BIM. :P
Har alltså nu, som 20 år gammal, fått veta att jag och min partner aldrig kommer kunna göra barn på egen hand. Känner mig inte hel längre.
Min temp säger mig att mensen med största sannolikhet är på g till helgen så himla tråkigt. 4:e försöket byebye. Är ju 36 och känner att tiden rinner iväg för ett syskon. Visst, 4 månaders försök är väl inte jättelänge, men i kombination med min ålder och vetskapen om att vi träffat äl alla gånger så känns det som en evighet.
Ringde faktiskt fertilitetskliniken här då jag läst att man inte ska vänta ett år med att söka hjälp om man är bortåt min ålder. Dom sa så här att eftersom jag testar med äl test och får utslag så har jag ägglossning och eftersom vi har ett barn sedan tidigare är det inget fel på sambons simmare. Mitt tidigare kejsarsnitt påverkar absolut inte och vi får ingen hjälp förrän det gått ett år. I nästa andetag sa hon att det i princip inte finns någon hjälp för oss att få heller. Jag har ägglossning och därför är det inte aktuellt med hormonbehandling, jag har blivit gravid tidigare, därför är det ingen större ide att kolla sambons spermier, vi har ett barn tillsammans och därför får vi inte ivf.
Frågade om det inte fanns någonting annat vi kunde göra och fick svaret nej, bara slappna av och ta det lugnt.... Blev faktiskt väldigt ledsen av det samtalet Visst, vi fortsätter försöka men vetskapen om att vi inte får någon hjälp om inget hänt inom 8 månader känns ganska betungande
förresten så sjönk min temp med 0,2 grader. från 36.6 igår till 36.4. betyder det att jag inte haft ÄL? för den ska väl hålla sig på samma nivå i minst 3 dagar? eller har jag fel?
[quote=74152959][quote-nick]Pyret 85 skrev 2014-10-12 08:51:54 följande:[/quote-nick][/quote]
Jag ser inte din kurva utan får fram min? Vad konstigt?
Lägger in den från mobilen istället då.
Nån kan ta bort mig från listan
Har mensen kommit?
Hej igen!
Har haft en liten paus från FL men nu är jag här igen. Trol äl igår eller idag så vi kan väl säga Bim 10/11
Glömde ju resten av infon om någon vill lägga in mig
10/11 Zora, 36 år, 2:a barnet, 6:e försöket
Är egentligen 5:e riktiga försöket. Första körde vi utan att ha koll på äl, men vi har ju försökt 6 ggr nu...
Stort grattis till er som plussat också!!