• Zora

BIM September 2014

Det vackraste skrev 2014-09-12 11:18:56 följande:

Okej vad bra att ni kollat det och att det är bra.

Ver du värdet på tsh då du testade? En dr anser att det är vra fast det är över 2, 5.

Det bör vara under 2 för optimalt flr fertilitet.

Har du testat ditt fsh eller amh?

Gick det fort med de andra barnen?

Gjort något ks?

Om det inte blivit om ettt par mån kan du oxå kolla dina äggledare på privat klinik.

Har inte hängt med i diskussionen riktigt, men antar att ni pratar fertilitet och måste bara fråga ang ks, kan fertiliteten påverkas om man gjort det?
  • Zora
    Det vackraste skrev 2014-09-12 17:00:48 följande:

Väldigt sällsynt, tänkte bara om man lätt blivit gravid förut med samma man och efter ks inte blir det så kan ju en tanke vara om det blivit någon oturlig ärrbildning eller infektion eller så. Men som sagt är det väldigt ovanligt pga ks.

Ah, okej. Låter ju bra att det är ovanligt
  • Zora

Självklart kom mensen punktligt

Stannar gärna i tråden och vi kanske kan göra en Bim lista för oktober och lägga den efter Bim listan september och kanske skippa bättre lycka nästa gång listan?

Så här är mitt nya preliminära Bim datum:

12/10 Zora, 36 år, 2:a barnet, 4:e försöket

• Zora

Tack Pyret för att du la till mig i oktober. Jag hoppas verkligen det är vår tur nu.

Nästa gång någon uppdaterar listan kan ni ta bort mig från Bim september

• Zora

Ni som använder cb digitala Äl test, kan man fortsätta använda samma om man har stickor kvar sen förra månaden? Eller är testet liksom förbrukat när det gett glad gubbe en gång?

• Zora
    ÄlskarMina skrev 2014-09-16 08:41:12 följande:

Den kan du använda en cykel till om du har kvar stickor.

Tack! Vad bra, jag har några stickor kvar så jag hoppas det räcker.
  • Zora
    joss82 skrev 2014-09-21 17:39:14 följande:
    Ni som tempar, hur gör ni? Tar ni tempen oralt och i så fall, lägger ni till någonting på den siffra ni får? Som jag förstått det stämmer inte riktigt den temperatur man får i munnen utan man måste lägga till ca 0,5 grader för att få den "riktiga" tempen?
    Jag tar i munnen. Bra att tänka på är att sätta termometern på samma sätt varje dag. Jag lägger den längst in under tungan på höger sida. Blir bra temp kurvor av det.

Man behöver inte lägga till något eftersom man egentligen inte är intresserad av kroppens rätta temperatur (som man ju är vid feber) utan man vill se höjningen i temp efter Äl och den kommer ju utan att du lägger till något.
  • Zora

Tror jag visat exempel på någon av mina kurvor förut, men här kommer en till om någon är intresserad av att se hur det kan se ut.

• Zora

Å förresten! Grattis till alla plus som kommit sedan jag kikade in här senast!!! Det verkar ha blivit några stycken

Hoppas på bättre tur nästa gång för er som inte fått plus, hör ju tyvärr själv till den skaran.

Själv inväntar jag Äl förhoppningsvis i slutet på den här veckan.

• Zora
    NILE90 skrev 2014-09-22 08:11:03 följande:

Såhär ser grafen ut om jag inkluderar de osäkra temperaturerna. Jag ska prova dra av lite för att se hur den ser ut då. Är första månaden med temp för mig. 

Jag hade gått på tempen. Sen släpper väl ägget 12-48 h efter första positiva testet? I såfall kan det mycket väl stämma med positivt äl test samma dag som äl. Ser också att du inte tagit äl test dagen innan det första positiva. Det borde väl egentligen kunnat varit positivt redan då?

Förra månaden var första gången jag provade äl tester i kombination med temptagning och jag fick positivt på morgonen den dagen som fertilityfriend sedan satte som äl dag. Samma dag på em fick jag äl smärtor, så jag hade nog ganska garanterat äl den dagen. Jag testade med CB digital men kikade lite på strecken också (förutom glada gubben) och dagen innan jag fick glad gubbe var sträcken nästan lika starka på morgonen så jag misstänker att jag hade fått glad gubbe redan på em/kväll om jag testat då.
Svar på tråden BIM September 2014