• Zora

BIM September 2014

NILE90 skrev 2014-09-22 09:29:51 följande:

Det jag är lite fundersam över är att om jag nu hade ÄL i fredags, varför är ÄL-testet positivt på lördag också? 

Men kan dom inte visa positivt flera dagar i rad? Har för mig det, men att det är det första positiva som räknas. Med CB s digitala står det iallafall att så fort testet visar positivt ska man sluta testa eftersom det kommer visa positivt även efter det, men att det inte säger något.
  • Zora
    NILE90 skrev 2014-09-22 10:06:06 följande:

Jag vet inte hur det funkar eftersom jag aldrig haft positivt flera dagar i rad. Gjort är gjort och i vilket fall som helst borde vi ha prickat ÄL. 

Ja det lär ni garanterat ha gjort och det är ju det som räknas ????
  • Zora

Vi har nog köpt hus mitt i allt barngörande ska besiktas i slutet på den här veckan och det var ju inte helt billigt... Nästan 7000:- för en vanlig. Vill man kolla fukt i konstruktionen (när dom gör borrhål) går det på nästan 9000:- Vi är lite kluvna till vad vi ska ta. Är ingen källare på huset, utan platta på mark. Har ingen erfarenhet av husköp

Men det känns helt otroligt och spännandes! Inte drömhuset, men bättreän en tvåa högst upp utan hiss!

• Zora
    NILE90 skrev 2014-09-22 14:01:05 följande:
    Vi köpte hus för ett par veckor sedan och besiktigade en vecka efteråt. Betalde 8300kr för en vanlig besiktning där han gick igenom hela huset, fuktmätte med mätare (räckt gott och väl för oss), luktade och hade sig. På besiktningen framkom att taket inte var fackmannamässigt utfört så det fick takläggarna komma tillbaka och göra. Badrummet är renoverat 2006 men brunnen är i gjutjärn och inte utbytt då, vilket vi fick 10000kr avdrag för. Besiktningsmannen sa att så länge det är platta på mark så blir det inga katastrofala följder om nu brunnen skulle gå sönder. 
    När flyttar ni? Vi får tillträde 30/10, längtar! 
    Ah okej. Fick rekommenderat av besiktningsfirman att ta den billigare varianten då det tydligen är onödigt med den större på de husen. (Det är kedjehus och dom har besiktat flera såna i samma område och vet hur dom är konstruerade)

Vi får tillträde tidigast 1/11 men vet inte hur vi ska göra då vi har uppsägningstid på lägenheten till 31/12... Vill flytta NU! Men inte så kul med dubbla kostnader..
  • Zora
    NILE90 skrev 2014-09-22 19:07:35 följande:
    Samma typ av hus här, kedjehus med carport mellan. :) vi skulle nog ha tagit den stora besiktningen om det hade varit fråga om ett mycket äldre hus med källare och fristående.

Vi har turen att säljaren betalar halva vår hyra om vi flyttar in tidigare, så det gör vi ju. Hon vill väl få lös pengarna till sin nya lägenhet. :P
    Samma typ av hus som oss då, fast vi har garage mellan. Ingen källare har vi heller, hade det varit det hade det nog varit aktuellt med den större besiktningen.

Ja det var ju en bra deal! Vår säljare vill visserligen bli av med det så snart som möjligt, men betala någon del av vår hyra tror jag knappast han vill...

Känns skönt att fokusera på husköp, blir lite avledande från bebistillverkningen. Men nu måste det till att bli en snart för det är 4 sovrum i huset!!
  • Zora
    NILE90 skrev 2014-09-22 19:59:09 följande:

Men ni hade ett barn sen innan va?

Vi är själva, jag och min sambo och vår katt, i ett hus med 4 sovrum...haha så det är bäst det tar sig snart.

Haha! Ja då håller jag verkligen tummarna för er att det blir en liten nu! Ni har fler rum än oss att fylla ut för tillfället, för ja vi har en dotter som kom i maj 2013, en oplanerad sötnos Ska bli så skönt att äntligen flytta till större, bor i en 2:a nu och vi längtar efter ett eget rum, kunna ligga och läsa på kvällen eller göra andra saker he he..
  • Zora

Men grattis till er!! Vad kul!

KnytetsMamma skrev 2014-09-23 07:18:56 följande:

Dagens test, BIM-1 eller -2:

carolinheiner skrev 2014-09-23 07:40:09 följande:

OMG!! BIM +2 idag :) har nog inte fattat de ännu :) men visst fan e ja gravid :)

• Zora
    Malinbarre skrev 2014-09-23 15:55:38 följande:

Kanske vi skulle starta en ny tråd för bara bim/bf så finns den nyaste uppdatering där och vi slipper leta 30 sidor bakåt? Jag kan göra en om ni tycker att det är okej?

För min del spelar det ingen roll, men ska vi ha en separat tråd kanske det ska finnas en länk i trådstarten?
  • Zora

Negativt på digitala Äl test imorse, men starkare än igår om man kikar på strecken. Misstänker att det blir pos imorgonbitti

Men när ska vi mysa för bästa effekt? Förra månaden kom Äl samma dag som det positiva testet, mös på morgonen, Äl smärta på eftermiddagen (även tempen bekräftade Äl den dagen) och det räckte ju inte..

Nu mös vi igårkväll och jag är rädd att det blir försent om vi myser imorgon kväll, dvs kör varannan dag om nu Äl kommer imorgon under dagen. Tyvärr brukar sambon vara svår att få igång flera dagar i rad (eller rättare sagt han har svårt att avsluta) så lyckas vi få till det idag också så tror jag imorgon kan bli svårt.. Samtidigt är det ju inte säkert Äl kommer imorgon. Den kan ju lika gärna vara på söndag egentligen. Kan det inte stå på de digiala exakt hur många timmar det är till Äl

Svar på tråden BIM September 2014