• Zora

BIM September 2014

Bim på fredag! Känns exakt som det brukar göra innan mens så inga stora förhoppningar. Tempen är dock fortfarande hög, men det brukar den iof vara ända till mensen kommer, så det är väl bara att vänta och se vad som händer (eller inte händer) på fredag.

• Zora

Tog ett test imorse och det är positivt! Jag kommer inte kunna jobba idag!

• Zora
    SecretlyMe skrev 2014-12-11 08:12:08 följande:
    Jag kände det på mig!! Grattis fina Du!
    Tack! Ja du hade rätt!
  • Zora

Å tack ni andra också! Håller alla tummar att det blir fler plus!

• Zora
    Pyret 85 skrev 2014-12-11 07:26:20 följande:

Vaknade av att katten kräkte kl 4 och gick upp och torkade. Så blev ingen tempning idag. Tror jag ska sluta tempa. Känner mig bara stressad utav det.

För övrigt känner jag mig helt febrig idag.

Febrig känner jag mig också och jag fryser mycket på kvällarna. Minns att det var samma sak i början när jag väntade dottern. Kanske nåt på G för dig?
  • Zora

Lägger in listan och hoppas att fler får + nu i december!!

{#emotions_dlg.flower}
     BIM DECEMBER

9/12 Nostalgity, 25 år, 3:e barnet, 3:e försöket

10/12 CarolineElf, 24 år, 3:e barnet, 6:e försöket

16/12 heyorange

17/12 Sarasessi, 30 år, 2:a barnet, 13:e försöket
    17/12 Carolaj83, 31 år, 4:e barnet, 2:a försöket efter 3 mf

18/12 Pyret 85, 29 år, 2:a barnet, 5:e försöket (1:a efter mf nr 2)

22/12 Lizzie09, 22 år, 1:a barnet, 4:e försöket

26/12 Reggi, 29 år, 1:a barnet, 9:e försöket

27/12 tillklaras, 35 år, 3:e barnet (en änglason), 11:e försöket

28/12 SRMmamma87, 27 år, 1:a barnet, 7:e försöket

issunshine, 2:a barnet, 4:e försöket

{#emotions_dlg.flower} BIM JANUARI 2015

1/1 SecretlyMe, 23 år, 1:a barnet, 8:e försöket

2/1 eagle87, 27 år, 1:a barnet, 8:e försöket

Plus Vi som plussat (med BF)

BF 18/5 EmmaK1, 27 år, 2:a barnet, 4:e försöket, BIM 10/9
    BF 21/5  Bebben84, 30 år, 2:a barnet, 3:e försöket, BIM 15/9
    BF 28/5 carolinheiner, 26 år, 2:a barnet, 2:a försöket (1 änglabarn)
    BF 1/6 Nelly88, 26 år, 2:a barnet, 1:a försöket, BIM 22/9
    BF 1/6 Manelma, 28 år, 2:a barnet, 6:försöket, BIM 22/9
    BF 7/6 Liiinis, 28 år, 1:a barnet, 5:e försöket, BIM 29/9
    BF 9/6 Lajsa 88, 3:e barnet, 2:a försöket, BIM 29/9
    BF 11/6 Sawgni, 3: e barnet, 3:e försöket, BIM 29/9
    BF 13/6 Eeeel, 25 år, 1:a barnet, 2:a försöket, BIM 5/10
    BF 16/6 Milie, 27 år, 1:a barnet, 7:e försöket , BIM 6/10
    BF 9/7 NILE90, 24 år, 1:a barnet, 6:e försöket BIM 31/10 
    BF 21/7 Malinbarre, 27 år, 1:a barnet, 2:a försöket efter 2:a MF i rad BIM 11/11
    BF 22/7 Peeernilla, 2:a barnet, 3:e försöket
    BF 21/8 Zora, 36 år, 2:a barnet, 7:e försöket, BIM 10/12

EmmJo, 2:a barnet, 3:e försöket, BIM 3/9   
    Eme91, 2:a barnet, 6:e försöket, BIM 4/9 
    Ciconiidae, 1:a barnet, 2:a försöket BIM 5/9 
    fantasifull, 2:a barnet, 1:års försök (5:e e MA), BIM 6/9 
    Goaround, 24 år, 2:a barnet, 2:a försöket, BIM 10/9 
    LGB87, 27 år, 1:a barnet, 1:a försöket, BIM 12/9 
    mrshellstrom, 26 år, 2a barnet, 4e försöket, BIM 13/9 
    CarlaVeloso, 2:a barnet, 2:a försöket, BIM 15/9 
    FruA78 36 år, 2:a barnet (makens första) 11:e försöket BIM 17/9
    Elsa83, 30 år, 1:a barnet, 2:a försöket, BIM 19/9
    sina86, 28 år, 1:a barnet, försökt ca 1,5 år, BIM 20/9
    Snäckis, 30 år, 1:a barnet, 3:e BIM 20/9 
    Nelly88 BIM 22/9
    Fiiaaa, 32 år, 1:a barnet, 4:e försöket efter MF, BIM 22/9 
    JosPhi
    KnytetsMamma, 2:a barnet, 1:a försöket e MF
    VioloLaviose, 5:e barnet, 2:a försöket, BIM 7/10
    Gummsan, 32 år, 6:e barnet, 11:e försöket, BIM 19/10
    Ellonbellon, 28 år, 1:a barnet, 17:e försöket BIM 31/10
    VickyLee, 24 år, 1:a barnet, 3:e försöket
    blackpeach, 28 år, 1:a barnet, 4:e försöket BIM 20/11
    TigerEmmlis, 3:e barnet, 2:a försöket efter MF o MA BIM 25/11

• Zora
    SecretlyMe skrev 2014-12-20 22:59:07 följande:

Nån här som vet om det är normalt att ha ont i ländryggen och underlivet (kan jämföras med när man bromsade för hårt med cykeln som liten och landade på stången) när man är sjuk och har feber? Har ägglossning nu oxå.. Försökt googla men blir inte klokare då 1177 säger att man ska söka vård om man har ont i ländryggen i samband med feber. Men var går gränsen för när man har "tillräckligt ont"?

Vid ägglossning brukar jag kunna ha ont både i underlivet, magen och ryggen ibland. Vissa gånger kan jag varken sitta eller stå under nån/några timmar för det gör så sabla ont. Så vid Äl kan man definitivt få riktigt ont, men vad det beror på vet jag inte riktigt och jag har inte så ont vid varje Äl, även om jag alltid känner av den.

I samband med sjukdom har jag dock ingen aning om ifall man får ont och vad det i såfall betyder. Men är du orolig så ting 1177 och fråga. Hoppas det går över snart!
  • Zora

Kan tillägga att dom gånger jag får så ont vid Äl har jag kvar en ömhet i magen flera dagar upp till någon vecka efter Äl.

• Zora

Hej på er!

Kikar in här ibland och kollar hur ni har det. Hoppas att ni har det bra trots kämpande och att ni snart får ert plus!

Själv går jag in i v 13 imorgon och allt verkar vara bra med bebisen

Håller alla tummar för er!!!

• Zora
    carolinheiner skrev 2015-02-05 10:09:59 följande:
    Känns inte som de finns så mkt hopp kvar. Där va knappt något fostervatten kvar.. Å prognosen e väldigt dålig eller rent av dödlig om han kommer nu.. Dom hoppas fortfarande att han klarar sig i ett par v till då har han lite chans å överleva..

Hur i helvete kan detta ske två ggr för samma familj inom ett år?! Vad har vi gjort för att förtjäna de! Vill bara plocka ut honom å åka hem å ge upp att ens få ett barn.
    Men ååååh! Går som sagt in och läser här ibland för att förhoppningsvis få se några nya plus och usch vad ledsen jag blir för er skull Jag hoppas verkligen att det går så många veckor till som det bara kan och att allt kommer att gå bra för er. Vet att det är lätt att måla upp värsta tänkbara scenario (är själv sån) men även om du gör det så försök ändå hålla en liten vrå inom dig positiv. Tänker på er!
  • Zora
    carolinheiner skrev 2015-02-26 01:25:44 följande:

Nu har lilla Conrad kommit till världen. 20.50 den 25/2 föddes Conrad. 1050 gram tung vår lille kämpe. Just nu ligger han nere på neo å är i bättre skick än vad ja trodde. Han kan andas själv men för dåligt så han ligger i respirator så han inte överanstränger sig. Kl 14 började ja känna lite mensvärk som ja trodde va magknip. 1,5 timmar efteråt va dom så starka så ja fick en brikanyl spruta. 18.30 va vi nere på förlossningen å klippte cerklagen. Å 20.50 va han ute på 1 ordentlig krystvärk.

Just nu är ja världens sämsta mamma som inte vill ta till sig sitt barn. Klart de e normalt när allt går så snabbt å sen blev han bortkörd å vi ligger här uppe å han där nere. Allt e så overkligt :( en ny period med annat kämpande väntar oss.. Idag gick vi in i v 27(26+0).

Stort stort Grattis!!!

Förstår om du har svårt att ta till dig honom, särskilt med tanke på vad ni har gått igenom. Med tiden kommer det se bara till att prata om hur du känner, tror att de på neo är vana vid att det kan vara på det sättet.

Stort grattis igen!
  • Zora

Hej på er! Jag kikar in här titt som tätt och gläds med de som får sitt efterlängtade + samtidigt som jag förstår förtvivlan hos er som ännu inte lyckats.

För oss tog det ju 7 mån och jämfört med vissa av er här så är det ju kanske snabbt, men för oss kändes det som en evighet för vi hade ju sex precis när vi skulle varje månad. Körde med Äl stickor och tempmetoden och trots det blev det inget på 7 mån.

Nu är jag iallafall i v 26 och allt verkar bra hittills.

Förstår er som funderar på att gå vidare till andra trådar eftersom det kanske inte är så jättemånga kvar här inne. Fler personer i liknande sits kanske kan ge råd och tips och ge en möjlighet att känna samhörighet med flera.

Går ni vidare till andra trådar kommer jag tyvärr inte kunna följa er längre, men jag kommer ha kvar den hör tråden som favorit så hoppas jag i så fall att ni vill uppdatera här någon gång ibland

Sen hoppas jag att ni som ännu inte sökt hjälp och försökt längre än ett år gör det så snart som möjligt. Allt för att ni ska få ert + och slippa fundera på om det är något fel.

Önskar av hela mitt hjärta att ni alla får era bebisar snart!

• Zora
    SecretlyMe skrev 2015-05-10 18:03:15 följande:
    Hej Zora, kul att höra från dig oxå!

Ja, 7 månader är ju individuellt vad man känner är lång tid men jag tror att när man verkligen vill skaffa barn så känns det dubbelt så långt vid varje misslyckat försök. Sju månader i övrigt, utan att blanda in barnverkstan, är inte så lång tid egentligen ;) Tänker mycket på citatet "sommaren är kort" haha.

Hoppas allt är bra med dig och lycka till med bebis i magen :)
    Jag håller med dig. 7 månader i "verkliga livet" är kort tid men som du säger är varje misslyckat försök i barnverkstan en evighet, särskilt när man tycker att varje försök varit helt optimalt inprickat!

Kanske var det i mitt fall att jag inte har åldern på min sida som gjorde att jag tyckte att det var jobbigt att det tog lite tid (vet att jag redan efter 3-4 månader började känna någon form av panik) Är 37. Ville ju så gärna hinna få iallafall ett syskon till dottern innan det var för sent..

Jag mår skapligt. Vissa gravidkrämpor börjar dock tyvärr smyga sig på...

Önskar dig också all lycka till!!!
Svar på tråden BIM September 2014