• Zora

BIM September 2014

Emmissara skrev 2014-10-02 21:20:48 följande:

Hejsan jag har inte varit inte sedan i tisdags då jag fick min mens då på bim +18

Vi har inte bestämt oss om vi ska försöka mer just nu då det har tagit sjukt mycket psykiskt på mig att mensen kom på bim+18 denna gången och bim+21 förra cykeln

Jag kommer nog inte vara inne här så mycket men ibland kanske jag kikar in och ser hur död går för er

Jag säger även grattis till er som har plussat i den här tråden och ett stort lycka till till er som längtar efter ett plus

Önskar dig all lycka framöver och välkommen tillbaka om/när du känner för det
  • Zora
    Malinbarre skrev 2014-10-03 09:19:32 följande:

Men visst ser det ut som ett plus? Till och med sambon tyckte att den var solklar. Inte konstigt att man blir besviken. Jag ska lägga upp dagens test så får ni se :)

Ja alltså jag skulle ju också tolka det där som positivt. Konstigt att du får neg på de andra? Jag skulle vänta till måndag och ta ett till test då (om ingen mens kommit) för CB brukar väl inte visa falskt positivt?
  • Zora
    Malinbarre skrev 2014-10-03 10:26:37 följande:

Jag testar nog i helgen :) vill ju veta eftersom jag ändå har fått "positiva"test :) tar ett trst nu varje morgon tills mensen kommer. Jag har tyvärr en extrem huvudvärk och nackvärk sedan 2 år tillbaka och äter starka värktabletter som inte är förenade med graviditet och måste därför veta så fort som möjligt om jag är gravid :)

Aha då förstår jag att du vill veta snarast! Bara att testa på och hoppas att mensen håller sig borta
  • Zora
    Malinbarre skrev 2014-10-03 10:26:37 följande:

Jag testar nog i helgen :) vill ju veta eftersom jag ändå har fått "positiva"test :) tar ett trst nu varje morgon tills mensen kommer. Jag har tyvärr en extrem huvudvärk och nackvärk sedan 2 år tillbaka och äter starka värktabletter som inte är förenade med graviditet och måste därför veta så fort som möjligt om jag är gravid :)

Aha då förstår jag att du vill veta snarast! Bara att testa på och hoppas att mensen håller sig borta
  • Zora
    NILE90 skrev 2014-10-07 15:59:35 följande:

Nu på eftermiddagen fick jag ett lugn inom mig med det här med barn. Det kommer liksom när det kommer. Jag kan inte stressa fram ett barn utan när det händer så händer det. Det är bara dumt av mig att gå runt pch vara avundsjuk på alla andra som har barn eller är gravida när jag vet att jag också någon dag kommer få ett barn. Det känns bara bra nu, på något sätt så känns det kul igen.

Fullt fokus på träning, jobb och flytt. Även fast jag flera gånger till kommer känna att det är orättvist så känns det ändå bra att veta hur jag känner nu. Det har varit väldigt fel av mig att stanna livet nu i väntan på barn, jag har liksom tänkt att "det kan jag inte göra för jag är säkert gravid då" om flera saker som skett.

Nu ska jag bara försöka njuta av hösten och allt nytt som det innebär med husköp. :)

Härligt!! Försök inte bara hålla kvar känslan utan njut och fokusera på allt roligt och positivt
  • Zora
    Milie skrev 2014-10-07 19:34:45 följande:

Mensen håller sig fortfarande borta så nu har jag köpt graviditetstest till imorgon!

Åh vad spännande! Håller tummarna för dig i morgonbitti
  • Zora
    NILE90 skrev 2014-10-08 13:13:22 följande:

Igår var första mensfria dagen så nu ska jag hoppa på min sambo igen! Tyvärr kommer hans bror på besök idag, men hoppas lite att han inte stannar så länge. Dels är det ju Bonde söker Fru på TV ikväll, och dels för att lite mys inte hade skadat. 

Är inne på 5:e dagen med Apiforce också. Märker ingen skillnad än, håller bara tummarna för att de inte ska rubba cykeln. 

Bisolvon blev det också denna månad, mest för att jag låter som en gammal karl på morgonen med slemhosta. 

Tempar gör jag också, bestämde mig för att köra det fullt ut. Tycker det är så sjukt intressant hur kroppen fungerar under en menscykel. Haha. 

Hur går det för er andra? Någon som närmar sig ÄL eller BIM? :) 

Jag är på Bim äl +9 eller äl +11... Brukar veta exakt, men den hör gången satte Fertilityfriend först äl till den 27/9 men ändrade några dagar senare till 29/9 så nu vet jag inte riktigt. Kanske ska säga att jag är på äl +10 så har jag garderat mig lite Men Bim blir ju senast på måndag iallafall.

Känner mig som vanligt dvs mensvärk som jag alltid har mellan äl och Bim. Inbillar mig dock att den är värre den här gången. Annars inga symptom. Mindre flytningar har jag haft och dom har varit genomskinliga istället för lite vita/vitgenomskinliggryniga. Fast idag hade jag visst vita så jag antar att det förbereds för mens.. Ursäkta detaljerna
  • Zora
    NILE90 skrev 2014-10-08 14:39:29 följande:

Ååh då är det snart dags för testande för din del alltså :D 

Jag är inne på andra månaden med FF. Så jag kikar i er tråd om Tempning/FertilityFriend ibland också ;) 

Ja, egentligen brukar jag faktiskt vänta till Bim och kolla om mensen kommer (vilket den gjort hittills) men nu är jag lite sugen på att testa innan Bim, även fast jag vet att det troligen inte visar något Frågan är bara vilken dag jag ska ta... När är det egentligen rimligt att man iallafall kan få ett pyttestreck om det skulle vara något?
Svar på tråden BIM September 2014