• FiiaN

BIM September 2014

Gjorde ett äl-test idag igen :) Ser ut att gå åt rätt håll i alla fall. Kanske inte helt 100% än? Ska testa ikväll igen. Har ju aldrig läst av ett sådant tidigare :)
  • FiiaN
    SecretlyMe skrev 2014-09-24 13:21:15 följande:

Positivt :)

Är det? Kära nån :) Tur jag va hos bm igår så hon såg det, annars hade jag trott att jag skulle ha äl nästa vecka :O
  • FiiaN
    camifranky skrev 2014-09-24 13:52:19 följande:

Bara att köra på ;) vet du hur lång lutealfas du har? Vi kanske har bim typ samtidigt :)

Hahah ska försöka locka på killen när han kommer hem :) Vi körde dock igår, men kanske ska köra idag med för att vara på den säkra sidan :)

Hmm nja, asså har tidigare haft en cykel på 21 dagar, men denna gång blev det 29. Har alltid haft en regelbunden cykel men kanske blev annorlunda när jag slutade med mina p-piller :)
    Så antingen har jag BIM 5-6/10 eller så blir det 12-13/10.
  • FiiaN

Jag får på riktigt lite panik... Va ju på cellprovskontroll i Tisdags, då sa barnmorskan att det såg ut som jag hade ägglossning nu. Igår fick jag en positivt äl-test, har haft lite småblödningar sedan i tisdagskväll, men tänkte att det kunde ha med äl att göra, hade det även igår. MEN idag när jag går på toa på morgonen var det liksom blodbad typ, har lite molande värk i magen :( Vad händer? Någon som varit med om detta? Min senaste mens började den 14e och slutade ca den 18e, den kan väl inte börja igen? :O

Skulle så gärna vilja ringa barnmorskemottagningen men jag jobbar den tiden som dom har telefontid, både idag och imorgon :( Börjar snart gråta!

• FiiaN
    SecretlyMe skrev 2014-09-25 07:07:36 följande:

Blöder du pga cellprovtagningen kanske..? Kan du inte prova googla? Jag har ingen aning om varför du blöder :(

Har googlat massor, men hittar inget direkt svar på varför det blev såhär. Kunde komma lite blod efter provtagning läste jag mig till, men detta är inte lite :O Det är nästan mer än vad jag har vid mens :( Fick inte tid över att hinna ringa gyn idag och inte imorgon heller :(
  • FiiaN
    Manelma skrev 2014-09-25 07:10:31 följande:
    Kan det vara efter cellprovningen? Har du något test hemma du kan ta? Riklig blödning med värk ska man ta på allvar. Jag blödde med ont i magen och visade sig det var ett utomkveds. Så ring idag och fråga barnmorskan, och får inte du tag i henne skulle jag nog åka in på gynakuten för att säkerställa att allt är som det ska.
    Tror inte att det är det. Stod att man kunde få en liten blödning men detta är mer än jag brukar ha vid min mens :( Oj får nog googla på utomkveds, aldrig hört förut. Fick inte tag i henne pga brist på tid. Så kanske får bli gynakuten då, om det inte avtar :/ Tack för svaret!
  • FiiaN
    NILE90 skrev 2014-09-25 15:26:09 följande:

Försöker verkligen intala mig själv det. :) 

Är 100% inställd på att min svåger och hans tjej kommer berätta något liknande nu till helgen, att de ska ha barn. 

Nej usch vad jag har svårt för att vara glad för bekantas gravidbesked de här dagarna. Så himla berg- och dalbana i humöret. 

Jag kan bara säga såhär, jag FÖRSTÅR dig verkligen! Men snaaaaaart är det vår tur :D
  • FiiaN
    NILE90 skrev 2014-09-25 15:41:55 följande:
    Piss-dag! 

Jag är så trött på att tänka "det blir som det blir" för nu vill jag för sjuttsingen ha mitt plus. 
    Jag förstår det :( Så segt att vänta och vänta hela jäkla tiden! Just nu lever man bara på förhoppningar känns det som.
  • FiiaN
    Pyret 85 skrev 2014-09-25 17:26:53 följande:

Mensen verkar ha avtagit lite igen. Hoppas den är på väg bort nu...

Igår va det jobbigt. Min syster skrev ut på FB att det är mindre än 2 veckor till RUL. Det brast fullständigt för mig. Jag skulle ju haft RUL ca 2-3 veckor efter henne.

Idag saknar jag pappa så det gör ont i hela kroppen, hans födelsedag idag. lika jobbigt vid varje högtid att han inte finns med oss.

Styrkekram!
  • FiiaN
    Eeeel skrev 2014-10-01 13:08:41 följande:

Var hemma på lunchen och fick Gravid 1-2 på digitalt! Tog till och med två för att det var så overkligt. Eller tre men det första råkade jag trampa på så att det inte visade något när jag backade in i badrummet för att jag var så nervös för att se. Haha. Sambon fick cykla och handla nya. :)

Grattis :D
  • FiiaN

Hej tjejer!

Jag va med här och skrev när tråden startade. Har sedan bara varit inne och kollat hur det gått för er :) De första 3 månaderna va det enda jag tänkte på att få ett plus på stickan. Nu har jag blivit mer van vid att mensen kommer, och tänker inte på det på samma sätt. Vi har inte heller varit fullt aktiva, då jag haft lite dålig med jobb ett tag. Men jag vet ju att det finns många kloka kvinnor på denna tråd och att ni försöker hjälpa så  gott ni kan :)

Sedan i september/oktober till december så hade jag små blödningar som varade från äl till mens, sedan fick jag liksom den vanliga mensen (hade ändå en rätt regelbunden mens)... Det va hemskt, men fick någon medicin som skulle fixa det där, tog väl den medicinen 1-2 ggr, fick en ilande huvudvärk av dom så jag skippade dom. Nu har mensen kommit som den ska utan dessa piller vilket känns som en befrielse. Men nu sitter jag här med cykel dag 40... På söndag skulle jag alltså fått min mens för 2 veckor sedan, men inget ännu. Har lite ömma bröstvårtor, och när jag känner på brösten så har jag små "knölar" som känns som blåmärken när man trycker där. Har även haft lite molande värk i magen till och från. Vet inte alls hur man ska känna eller om detta bara är falskt alarm.

Skulle ni vänta ännu längre med att ta ett test eller skulle ni ta ett typ på söndag/måndag? Min kära sambo är bombsäker på att jag inte är gravid, jag själv vet ingenting :)

Nu blev det väldigt långt, försökte ändå hålla mig ort. Ha en fin helg!

• FiiaN
    SRMmamma87 skrev 2015-05-01 16:42:32 följande:
    Jag hade tagit ett digitalt graviditetstest. Om du vanligtvis brukar ha "normal-långa" menscyklar så är två veckor över tiden en stor försening, som absolut kan betyda att du väntar smått. 
    Brukar ha runt 28, så nu har jag hållit ut ett tag. Tror jag är lite rädd för att bli besviken för att få ett negativt test. Är så van vid att mensen kommer eller få ett negativt test. Men jag väntar några dagar till :) Känns skönt att ventilera lite, det är inte många som vet att vi försöker :)
  • FiiaN
    SecretlyMe skrev 2015-05-01 18:33:57 följande:
    Ta dig mod att ta ett test, om mensen inte varit såhär sen förr är chansen stor att du är gravid. Lycka till :)
    Får samla mod till att testa på Tisdag :) Tack så mycket! :)
  • FiiaN
    SecretlyMe skrev 2015-05-02 10:09:35 följande:

Tempen är hög idag med så antingen senare äl eller gravid. Kanske köper test idag. Har mycket mensvärk så får se.

Håller tummarna för att du är gravid! :) Det är din tur att få lycka i livet! :)
  • FiiaN

Tycker det känns så dumt på något sätt och skriva att jag plussade imorse. Vet att så många kämpar! Detta va mitt 8e försök och har bf 23e december. Jag hejar så mycket på er tjejer! Ni är grymma!!

Något jag tycker är intressant att läsa är symtom man har. Jag känner inte så mycket, lite molvärkar till och från, brösten känns som två blåmärken när man tar på dom. Inga direkt hungerkänslor, snarare tvärt om.

Kramar i massor till er! 

• FiiaN
    Pyret 85 skrev 2015-05-05 15:54:31 följande:
    Åh stort grattis till dig! Mina symptom kommer och går och den ena dagen är inte den andra lik. Ibland molvärk, ibland inte. Ibland illamående osv. Det enda som är beständig är mina bröst som jag knappt själv kan röra.
     Tack så mycket! Det är samma här, har inte haft någon molvärk idag men brösten ömmar, fast inte så mycket. :) Är glad att jag inte känt något illamående, kan inte va kul att ha!
  • FiiaN
    Emmissara skrev 2015-05-05 15:56:58 följande:

Grattis :D hoppas att allt går bra nu fram tills bf 

kram kram

Tack :D Hoppas jag med! Kram!
Svar på tråden BIM September 2014