• FiiaN

BIM September 2014

kasovi skrev 2014-09-11 10:17:03 följande:
    Den är ju det!

Önskar att jag var som min katt. Hon blir på smällen hela tiden :P (hon skall dock kastreras månaden som kommer) .. höhö!

Tänkte sluta tänka på grav o mens, men vill inte lämna tråden!

Bajsbajsbajs... Jag som blivit helt kär i en barnvagn redan!
    Hahah ja dom har det lätt dom små djuren ;)

Inget är uteslutet innan mensen kommit! Stanna kvar här, men förstår vad du menar.

Jag va och handlade här om dagen, och bredvid willys har vi babyproffsen, så kånkade in med kassen och gick runt där bland snuttefiltar och kvinnor med stora magar, men man får hoppas och drömma :)
  • FiiaN
    kasovi skrev 2014-09-11 11:36:13 följande:
    Jag stannar!

Man kan ju inte låta bli att drömma! ;) Emmaljunga Mondial de Lux är ju bara hur fin som helst!

www.emmaljunga.se/barnvagn/mondial-de-luxe/

"Rolls roycen" som min mamma sa, haha :D åååh blir galen. :o den dagen jag plussar alltså.. känns som en evighet, men jag är ändå glad :)
    Bra :)

Åh va fin den va, lite blandning mellan modernt och gammalt :D Charmig vagn! Förstår din känsla, känns som en evighet tills lördag, är så nervös och stressad!
  • FiiaN
    kasovi skrev 2014-09-11 11:41:59 följande:
    Vet precis hur du känner! Jag flyttade också ifrån min familj och mina vänner för några år sedan. 50 mil. Man blir väldigt beroende av pojkvännen och hans familj. Men för oss tog det slut efter 3 år och nu är jag tillbaks i stockholm sedan 2011! Var bor du? Du kan adda mig på facebook och skriva av dig med mig när du vill, om du inte orkar skriva här! Inget kul att känna sig så ensam! Kram!
    Åh 50 mil, fy va jobbigt :/ Tråkigt att det tog slut. Men staden finns ju kvar, och man blir ju en upplevese rikare :D Jag bor i Karlstad. Åhh va snäll du är! Kramar
  • FiiaN
    kasovi skrev 2014-09-11 12:31:31 följande:
    Nja, det var ett destruktivt förhållande, så jag är väldigt glad och stolt över att jag avslutade det till slut, och var stark nog att bo kvar där ensam i 4 månader tills jag tog studenten :) Jag som hoppades på att du bodde i Stockholm! Haha ;) Man känner ju igen sig i den där ensamheten, så det minsta man kan göra är väl att låna ut ett öra :) Hur långt in i graviditeten tänkte ni vänta innan ni berättar för familj o vänner?
    Åhh tur det tog slut då! Inte kul att ha det så!
    Nej attans jag gör ju inte det... Men har lite släkt där. Bodde tidigare i Katrineholm, om någon ens vet vart det ligger ^^ Tog lite över en timma med tåg till sthlm då. Åh va rart, det är alltid skönt med stöttning! :) Oj jag vet inte! Skulle vilja stå ut till v.12 men hur ska man klara av det? Min närmsta vän, min storasyster (som är gravid nu) och min lillebror kommer nog få veta rätt tidigt. Själv då? :)
  • FiiaN
    kasovi skrev 2014-09-11 12:52:20 följande:
    Yep! Shit happens.. så att säga :) Jaha ja Katrineholm var ju inte så långt ändå! Har för mig det ser fint ut från stationen? Kanske blandar ihop med nåt annat ställe, hehe.. åkte ju mycket mellan sthlm-gbg de åren och passerade ofta där.

Jag tror vi väntar till v.12 :) Fast kanske säger tidigare till min närmsta vän, för hon längtar typ mer efter att jag ska bli med barn än vad jag gör själv ;) Hon väntar nr 2 nu som kommer i december och vill hemskt gärna att våra ska vara någotsånär jämngamla, haha
    Ja det är en station många passerar :) Hmm jag vet inte riktigt, hahah jag tycker det är hemskt där, men det är ju för jag bott där :P

Ja okej :) Åhh men va kul, hoppas du också blir gravid nu så dom kan leka :D Det är ju drömmen att ha barn i samma ålder med sin bästa vän!
  • FiiaN
    SecretlyMe skrev 2014-09-11 13:01:52 följande:

Jag vet att jag tidigare sagt att jag aldrig varit gravid. Att vi haft oskyddat i 7 år.

Egentligen har jag ingen anledning att tala om detta men känner att jag vill hellre vara ärlig och rak. Saken är ju den att jag glömmer ofta vad jag berättat och inte; jag var inte jätteaktiv här förut och då blir det som att jag blir "privat" av mig på nytt.

2011, november. Jag och min kille hade det väldigt tufft relationsmässigt efter att ha varit tillsammans i 3 år. Vi planerade barn redan då men jag fick panik och avslutade vår relation. Jag mådde extremt dåligt och när jag varit nedstämd och konstig i humöret i nån vecka tycker min syster att jag ska ta ett gravtest. Jag tycker det är slöseri med pengar och vill inte. Den kvällen sväljer jag tabletter för jag vill inte leva. Jag behöver inte magpumpas, jag vaknar dagen efter. Då bestämmer jag mig spontant för att ta ett test. Jag sitter hos min syster och skriker rakt ut när testet visar starkt plus. Jag tror först det beror på min överdos dagen innan. Jag gråter förtvivlat. Mitt ex vill inte behålla och jag kan inte bestämma mig. Men 3v senare får jag mf.

Jag träffar en annan kille, som jag söker tröst hos. Jag tror ju att jag har svårt att bli gravid eftersom jag och mitt ex ändå hade oskyddat sex under alla dessa tre år. Så jag har oskyddat igen. Och blir gravid.... Jag tänker först behålla. Men en vecka senare får jag panik och ringer för att göra abort. Det var ett jobbigt, hemskt, vidrigt och avskyvärt beslut som jag skuldbelägger mig för varje gång mensen kommer.. Detta var mars 2012 i v6.

I början på 2013 började jag och mitt ex prata igen. Efter några månader bestämde vi oss för att försöka igen. Och här står vi idag på vårat 5e riktiga försök och letar bostadsrätt. Idag har jag även tagit blodprov samt urinprov och odling på VC.

Det känns som att jag straffas för min omogenhet och okunskap som 20åring...

Du har haft det tufft i livet :( Stackare!
    Och det är starkt av dig att dela med dig av din historia här.

Din lyckodag kommer, och jag tror den kommer komma snart, det känns som det bara. Jag önskar dig all lycka, det är du värd!

Kramar!
  • FiiaN
    SecretlyMe skrev 2014-09-11 13:19:31 följande:

Tack för dina fina ord, jag blir så rörd och glad. Du är en underbar människa. Kram!

Va bra att du blev glad :) Men åh, tack så himla mycket! :) Kram!
  • FiiaN
    kasovi skrev 2014-09-11 19:36:58 följande:

Jag har blivit flyttad fast jag inte fått mens än! :P Fast jag kan ju ligga kvar där för jag antar att det inte blev nåt den här gången... inget plus, ingen mens...

Hojtat till såklart om det händer nåt intressant!

Jag ligger på lycka till nästa gång-listan, trodde ju jag fick min mens på BIM+1, men verkar som kroppen bara spelade mig ett spratt. Men kan liga gärna ligga kvar där, tror inte det tagit sig för mig heller... Men vi får se, heja oss och alla andra! Har läst om folk som inte plussat fören på BIM+11. :)
  • FiiaN
    Bebben84 skrev 2014-09-11 20:19:42 följande:

Tack alla för era fina ord <3

Vi har haft en magisk kväll. Det är först nu jag känner lycka när jag kan dela den med min sambo <3. Han är sååååå lycklig och går med ett fånigt leende här hemma. Nu har vi skålat (alkoholfritt såklart) och ätit god take away och ska bara mysa vidare i denna helt ofattbara lycka <3

Men va underbart, får nästan en liten glädjetår här hemma :) All lycka till! :D
  • FiiaN

Åh kan ingen spola fram till imorgon, då ska jag testa :D Vågar inte ha förhoppningar, men det har jag ändå!
    Tror dock jag har UVI och har försökt få bort den med massa citronvatten, men måste nog söka för det. Känner inte av den så jättemycket, men bäst att söka ändå. Om jag skulle ha det, är det någon som vet om det skulle vara skadligt att äta penicillin om jag nu skulle vara gravid?

Svar på tråden BIM September 2014