• FiiaN

BIM September 2014

Emilix skrev 2014-08-25 23:29:08 följande:

Vad många ni är som har julafton som mål :)

Det är fint tycker jag.

Ni som har det sim mål, vet era släktingar att ni försöker eller är ni bara säkra på att dom kommer bli glada över nyheten?

Jag har ångest över hur jag ska berätta för min mamma och mormor den dagen det är dags.

Har en känsla av att dom inte kommer bli så glada som jag skulle vilja att dom blir. :/

Jag har inte berättat för någon att vi försöker, skulle nog känna en press då.

Men vet att min mamma och styvfar kommer bli så himla lyckliga när jag berättar, mamma har längtat ett tag efter barnbarn nu ;)
    Men pappa och min styvmor blir nog inte lika lyckliga, pappa kommer nog mest tjata om att det är mer jobb än man tror och att vi är för unga (23) han själv var 19 när han fick yngsta... Men håller för öronen, det viktigaste är att jag och min sambo blir lyckliga!
  • FiiaN
    Emilix skrev 2014-08-26 07:38:25 följande:
    Ja eller hur, det viktigaste är ju att man själva blir glada :)

Sen fattar jag inte varför ens föräldrar inte skulle bli glada, och tjata om att det kommer vara jobbigt och så där. Det är ju ändå inte dom som ska ta hand om bebisen liksom. Men men känns som det är långt kvar tills den dagen kommer då man ska berätta.

Och skulle dom inte bli glada så är det deras problem känner jag, jag kommer hur som helst vara jätte glad :)
    Precis! Du har så rätt så :)
  • FiiaN
    Lollipoppan skrev 2014-08-26 11:08:22 följande:
    Tack! Jo det gjorde du nog .

Tack alla för alla grattis.

Tror jag eg har BIM torsdag eller fredag då är det iallafall 14 dagar efter ÄL.

Är overkligt!!
    Så himla kul! Grattis i mängder :D
  • FiiaN
    VioloLaviose skrev 2014-08-28 07:00:57 följande:

Förresten, är det någon som äter folsyra?

Japp jag äter ren folsyra :) Och järntabletter.
  • FiiaN
    Eme91 skrev 2014-08-31 19:54:45 följande:

Jag har plussat! Bim-3! Bf 10 maj :)

Wohooo :)
  • FiiaN
    SecretlyMe skrev 2014-08-31 19:11:35 följande:

Står i val och kval i att testa imorgon. Har inget test hemma så måste isåfall spara urin i kylskåpet medan jag åker och köper test. Men då bim är imorgon så vill jag inte slösa pengar på ett test om den kommer under dagen. Samtidigt är jag så jäkla otålig :D

I "värsta fall" är min cykel på 30 dagar istället för 28 och är isåfall på bim -2 imorgon. Så om tempen går under 37 imorgonbitti så blir det inget test.

Åh vad jag babblar, men är ju så spänd.. :)

Håller tummarna :D
  • FiiaN

SecretlyMe skrev 2014-09-01 08:31:56 följande:

Hur går det för er med bim i dagarna? Nån som plussat eller har nåt på känn? :)

Jag har bim 6/9, ingen aning om när jag hade äl men hoppas vi prickat in det! Mådde sjukt illa igår och även lite idag, men tror det beror på min hemska huvudvärk och min onyttiga helg... Annars känner jag ingenting. Har dock ingen aning om när man börjar känna av något, har inga erfarenheter inom detta ämne.
  • FiiaN
    SecretlyMe skrev 2014-09-01 10:09:10 följande:

Jag trodde mitt illamående berodde på magsjuka, sen på en onyttig helg och nu på stress. För mig verkar mensen vara på G, men det jag ville säga var att man aldrig riktigt kan veta varför man mår som man gör, ditt kan lika gärna bero på en grav, men om du känner att du mår bättre av en viss kost tycker jag att du ska satsa på det :) oavsett om du är gravid.

Jag har varit precis likadan som du, att jag får äta vad jag vill för "jag är visst gravid", men det är väl typiska pmssymtom kanske :p

Jag håller mig annars till bra kost, men denna helg va vi på minisemester jag och min kära och då åt vi ikapp allt vi inte brukar äta, haha! Så min kropp va nog inte van vid alla sötsaker. Men nu ska jag gå tillbaka till den normala kosten igen, eeuw detta illamående och huvudvärk gör mig galen! Ska man må såhär för man unnar sig någon gång, då ska jag aldrig mer unna mig något! Hahaha!

• FiiaN
    SecretlyMe skrev 2014-09-01 10:15:24 följande:

Det där med kosten var menat till flugsvampis egentligen ^^ blandar ihop alla :p

Hahaha jaha :P Ja men jag svarade ändå ;) Blir också snurrig av alla inlägg här!
  • FiiaN

Måste fråga en sak ang huvudvärkstabletter!

Har haft sprängande huvudvärk i 2 dagar nu, kan knappt röra mig. På förpackningen på våra huvidvärkstabletter (ibuprofen orifarm) står det att de som planerar att bli gravida eller är gravida ska rådfråga läkare innan det tas, men finns det några tabletter man kan ta även fast man försöker bli gravid?

Svar på tråden BIM September 2014