Inlägg från: SecretlyMe |Visa alla inlägg
  • SecretlyMe

BIM September 2014

Det blir 11e försöket för oss kom jag på nu. Vill någon ändra det i listan vore det gulligt.

Har hållit mig undan lite här eftersom jag inte klarar av allt lesset, jag är i min neråtperiod och eftersom jag är en känslomänniska så tar det enormt med energi för mig att stötta och hjälpa andra när jag knappt orkar ta hand om mig själv. Så hoppas ingen tar illa vid sig. Kram på er <3

• SecretlyMe

Står fortfarande 10e försöket på mig.. Men spelar ingen roll, tycker tyvärr man börjar synas och höras dåligt här vilket jag tyvärr fått erfara flera ggr. Men men, man får väl skylla sig själv för att man inte sitter här och peppar sönder andra när man själv mår dåligt.

• SecretlyMe
    tillklaras skrev 2015-02-15 11:23:06 följande:

Hej alla!

SecretlyMe, jag hör dig! Jsg skriver så sällan eftersom jag har så lite att säga mellan äl och mens. Och jag har ingen dator, så om jag uppdaterar listan pajar jag den:/

Om någon uppdaterar listan kan de gärna ändra mig också! Detta blir första riktiga försöket på bebis nr 3. Året som gått med försök var ju ovetandes förgäves..

Äl +10 idag, och inte mycket hopp om denna månad faktiskt.

Vill skicka en jättekram till er alla!<3

Jag försöker att inte skriva allt för mycket då jag tycker att alla ska få synas och höras lika mycket som jag fått göra då jag tvivlade på vår relation och fick mycket peppar bland er allihop. Jag kände att jag tog all fokus och försökte med att inkludera andra och hjälpa andra som har det tungt. Men ibland känns det hopplöst att försöka då en del skriver av sig och när de får lite stöttning så försvinner de lika snabbt igen. Då känner jag att jag ger energi men får inget tillbaka.

Det ska nog gå bra för dig nu. Du verkar inte ha problem med att bli gravid och nu när felet är åtgärdat känner jag mig säker att 2015 kommer resultera i en bebis i magen. Kram på dig <3
  • SecretlyMe
    Tassen skrev 2015-02-15 11:26:32 följande:

Jag ändrade det. Men tydligen försvann alla ikoner i listan och när någon fixade till försvann det jag ändrat på dig. Ja, man är lite osynlig har jag märkt när man skrivit något..

Jo jag såg det, blev väl något fel med listan :/

Har inte sett dig här förut, hur länge har du varit med?
  • SecretlyMe
    Missyk skrev 2015-02-15 12:18:19 följande:

Tillklaras varför var året till gäves?

Secretlyme, så tråkigt att läsa att du är nere i en neråtperiod. Orden kanske inte är mkt till välden, men efter regn kommer det alltid solsken! När man minst anar det. Tycker du är fantastisk som kämpar så bra!

Har du fått något hjälp på traven än? Skickar en styrkekram!

Pyret86, grattis till bröllop! Det kanske är skönt att få något annat att fokusera på lite!

Ja, så är det ju :) Men i neråtperioder känns det inte så. Jag har svårt för att sortera ut problemen och lösa de successivt så det blir kaos i huvudet..

Ingen hjälp på traven, inte sökt någon läkare och vi har inte försökt i ett år ännu. Vi började i april förra året. Vi kan inte försöka lika aktivt nu som innan förrän flytten är genomförd. Att åka till varandra mitt i veckan för att pricka äl med sex började ta på bådas våra krafter så vi beslutade att inte göra det mer. Nu faller äl in nästa helg lyckligtvis så får se om det blir något då. Jag tror dock att vi skulle behöva två dagar innan äl, under äl och en-två dagar efter äl för optimal effekt men vi har hittills under våra 11 försök oftast bara lyckats med samma dag, dagen före o under eller dagen före, under o dagen efter. Det har ju inte funkat hittills så jag är inte hoppfull längre. Det är för jobbigt att hoppas numer att jag mer eller mindre ställt in mig på att vi inte kommer få barn än på några år.
  • SecretlyMe
    Pyret 85 skrev 2015-02-15 12:43:31 följande:

Det är inte konstigt att alla små ändringar tar tid att få in i BIM-listan. Dels kan jag bara ända vid datorn och sen skrivs det mkt i tråden så små ändringar tappas ofta bort. Lättast hade varit att ha en tråd bara för BIM-listan.

Jag kan själv inte ändra då jag alltid sitter vid telefon. Ibland lånar jag sambons dator men är bekvämast med att sitta via telefon :)

Själv tycker jag inte att det ska finnas en separat tråd för bimlistan härinne, den kan lätt tappas och glömmas bort och har man ändå ingen dator att själv ändra i den så faller den ju platt ändå. Det skrivs sällan här i perioder men jag förstår att ny info faller bort när det blir fler som skriver. Däremot ser jag att listan uppdateras bara ca en gång i månaden och tycker att någon borde se/kunna uppdatera den :) Om inte får jag helt enkelt sno sambons dator lite oftare så hålls bimlistan vid liv ;)

Och vill bara säga att jag håller tummarna för dig att det under denna "paus" ändå tar sig för er. Men det kan vara skönt att slippa lägga all fokus på bara bebis, så att få byta ut det med bröllopsbestyr kan vara skönt för psyket ett tag. Fortsätt med det du gör som får dig att må bra. Vi alla behöver få fokusera på bara sig själv ett tag. <3
  • SecretlyMe
    Missyk skrev 2015-02-15 13:24:34 följande:

Secretlyme, men 11försök tror du inte de skulle ta det på allvar och kunna ge lite hjälp på traven? Vad skönt med en kommande flytt!:) Kan tänka mig att det har stressat en del, och kroppen har ju svårt att hantera stress på många sätt och vis. Du ska se att det snart vänder! När ni minst anar de, som nu tex när ni "tar det lite lugnare" och inte känner samma stress :) håller tummarna för er!

Kanske, men vi hade inte tänkt söka hjälp förrän kanske efter sommaren. Det har inte gått ett år än och vi bor inte riktigt ihop förrän i maj. Och jag har för mig att det är mycket uppehåll på sommaren på sjukhusen så då känns det bäst att vänta till efter det innan vi söker hjälp. Då hinner vi dessutom pricka äl bättre iom att vi bor ihop.

Tack för peppen!
  • SecretlyMe
    Lizzie09 skrev 2015-02-15 16:07:20 följande:

Nu har en av mina närmsta vänner berättat att hon väntar barn nr 2.. Är såklart glad för hennes skull, men blir så jävla ledsen för att man själv inte lyckas.. Sambon visar ingen stöttning så just nu känner jag mig så jäkla ledsen, nere och ensam.. Usch vad tungt det är idag..

Sen jag kom med i tråden har min syster fått barn, mim bästa vän blivit gravid och min systerdotters pappa väntar barn med sin nya. Går bara och väntar på fler besked.. Av nån anledning stack det till i hjärtat när ett barn på mitt jobb berättade att hans mamma är gravid. Antar att det är normalt att känna avund och ilska när andra blir gravida när man själv kämpat så länge.
  • SecretlyMe

Carolinheiner, hur går det för dig? Några besked ännu? Tänker på dig! <3

• SecretlyMe
    carolinheiner skrev 2015-02-15 18:12:37 följande:

Tänker på dig! De e inte alls roligt å va nere i de stora svarta hålet :( ja har svårt att stötta då ja inte riktigt vad ja ska skriva för att de ska bli bättre. :( men ja tycker att du har lika stor rättighet å klaga från hålet precis som vi andra. :) så klaga på så ska vi nog stötta dig så gott vi kan :)

Tänker på dig med! Hur mår du?

Tack <3
Svar på tråden BIM September 2014