Inlägg från: SecretlyMe |Visa alla inlägg
  • SecretlyMe

BIM September 2014

Kände mig glad tills jag kom över läsning om manlig infertilitet.. I såna lägen är jag bombsäker på att vi kommer behöva hjälp. Suck..

• SecretlyMe

FF har än så länge satt äl på mig den 19e, alltså dag 17 i min cykel och det är två dagar tidigare än min beräkning. Isåfall har vi missat äl denna gång oxå.

• SecretlyMe
    eagle87 skrev 2015-02-25 22:53:22 följande:

Har du bild på din kurva?

Den har inte satt ut nåt i charten, bara preliminärt i kalendern.
  • SecretlyMe
    carolinheiner skrev 2015-02-26 01:25:44 följande:

Nu har lilla Conrad kommit till världen. 20.50 den 25/2 föddes Conrad. 1050 gram tung vår lille kämpe. Just nu ligger han nere på neo å är i bättre skick än vad ja trodde. Han kan andas själv men för dåligt så han ligger i respirator så han inte överanstränger sig. Kl 14 började ja känna lite mensvärk som ja trodde va magknip. 1,5 timmar efteråt va dom så starka så ja fick en brikanyl spruta. 18.30 va vi nere på förlossningen å klippte cerklagen. Å 20.50 va han ute på 1 ordentlig krystvärk.

Just nu är ja världens sämsta mamma som inte vill ta till sig sitt barn. Klart de e normalt när allt går så snabbt å sen blev han bortkörd å vi ligger här uppe å han där nere. Allt e så overkligt :( en ny period med annat kämpande väntar oss.. Idag gick vi in i v 27(26+0).

Grattis carolin, så fantastiskt! <3

Har ingen erfarenhet av detta men är beredd att hålla med Zora. Kram på dig och lillen <3
  • SecretlyMe
    Emmissara skrev 2015-02-25 22:41:38 följande:

Fick min mens idag och det är blandande känslor (trots att vi har tagit ett uppehåll i bebisverkstaden)...

Den här cykeln blev 49 dagar, alltid lite spännande nu för tiden att se hur långa de är och hur man mår under cykeln

Letrozol eller pergotime kanske blir aktuellt för dig senare. Jag beklagar mensens antågande, jävla skit :( kram <3
  • SecretlyMe
    Nostalgity skrev 2015-02-26 10:49:55 följande:

Är här och läser varje dag, men känns inte som att jag har något att tillföra Just nu. Väntar på bim 5e mars. Eller så testar jag på måndag.

Kan ju skriva lite symptom när jag ändå är på g här..

Morgonillamående.

Gråter för ALLT!

Det sticker, hugger, drar och molar då och då.

Känns som att jag har ömma bröstvårtor ibland ocksp.

Eller så är allt inbillning

Har bim efter dig :) FF vill fortfarande inte sätta ut äl men jag gissar på den 21a ändå, det var dag 3 med äggviteflytningar och tappen mjuknade avsevärt och var öppen, samma den 20e. Hoppas inte äl hoppar och har sig :(

Det jag har känt är mycket spänningar i vänster äggstock. Det börjar med att den gör ont som innan jag har ägglossning, sen går det över till mensvärk och kommer av och till under dagen. Lite lustigt att jag känt av detta varje gång vi prickat äl, för förra månaden missade vi helt och jag kände absolut INGENTING haha :p
  • SecretlyMe
    Lizzie09 skrev 2015-02-26 11:20:20 följande:

Ja det låter ju som att ÄL skedde när du tror att den var :) Du la väl inte in tempen under de dagarna va? Då kanske det är det som gör att FF inte sätter ut den rätt? :) Håller tummarna för dig!

Jag tog tempen torsdag morgon som visade 36.4. Sen tog jag tempen igen först på söndagen som visade 37.0 :)

Charten är den som "stämmer", kalendern gör en generalisering på ett ungefär. Den räknar ju med en lutealfas på 14 (15 om man räknar in bimdagen) dagar och jag har 13 dagars :) vi får se vad FF säger om några dagar, kanske den inte sätter ut nåt alls men förhoppningsvis behöver jag inte använda den igen ;) Känner mig väldigt positiv till denna månad!
  • SecretlyMe

Gah, dumma FF. Ingen äl utsatt ännu. Jag får helt enkelt gå på tidigare erfarenheter ;) Äl +6 idag men tempen dök lite.. Vaknat både vid ett och fem inatt så tempade vid fem.

Börjar bli lite nervigt nu, och otåligt. Jag vill hoppas av hela mitt hjärta men är rädd för besvikelsen. Men det här bara SKA gå nu! :D

• SecretlyMe
    Pyret 85 skrev 2015-02-27 07:21:58 följande:

håller tummarna för dig <3

Behöver alla tummar jag kan få :D <3 Tack!
  • SecretlyMe
    SRMmamma87 skrev 2015-02-27 12:53:12 följande:

Hur gör ni andra som också kämpat ett tag för att hålla hoppet uppe?? Har ni några bra tips?

Jag tänker, försöker iallafall, att det händer när det händer. Under tiden kan jag göra saker som inte går när jag är gravid. Sedan är det en trygghet för mig att vi kommer få hjälp om det inte lyckas på egen hand.

Jag orkar helt enkelt inte gå runt och vara deprimerad och slösa bort mitt liv på att vara det.
Svar på tråden BIM September 2014