Inlägg från: SecretlyMe |Visa alla inlägg
  • SecretlyMe

BIM September 2014

Nostalgity skrev 2015-01-31 22:47:28 följande:

Ska testa på Onsdag, äl + 10.

Mår bra jag med . Lite gasig i magen och uppsvälld bara. Brösten ömmar på ett molande sett också.. Men det kan vara den förbannade bhn som trycker för mycket

Astrött är jag, men de är nog för att jag varit uppe sen 02;30 och torkat kroppsuppkastningar. Dottern magsjuk.nu

Hoppas på plus :D
  • SecretlyMe
    Emmissara skrev 2015-02-01 01:19:14 följande:

jag är lite likadan som dig, just nu inväntar jag att tiden ska gå innan jag har tiden till gyn (om 1,5 vecka) sen så har jag och min sambo bestämt datum till då vi ska gifta oss (i september) och vill helst inte ha en gravid mage då så vi kommer att skydda oss nu fram till mitten av sommaren. Men som sagt jag kollar också in här varje dag och jag hoppas att det går bra för er alla 

Varför var det så att du ska till gyn?

Hoppas det beslutet känns rätt för er. Jag håller mina tummar för att ni ska få plussa till sommaren <3
  • SecretlyMe
    eagle87 skrev 2015-02-01 11:29:35 följande:

Måste bara skriva av mig lite, en vecka kvar till bim nu.. O ja känner ingenting O Temp kurvan följer sitt vanliga mönster så tror inte de tagit sig. Känner redan att de kommer ta väldigt hårt på mig när mensen kommer, vi hade verkligen hopp då detta va sista försöket innan jag börjar med medeciner. Jag hade äl på dag 21 O vi låg på dag 19,20,21,22. Hade första gången rikliga flytningar etc. Ja ville inte behöva ta ngt O vi försökte vårt bästa O skulle ja varit gravid skulle bf vara runt vår andra bröllopsdag som vi så gärna hoppats på.

Såg att du oroade dig för samma i tråden Fertility Friend - och jag säger som den tjejen; bara för att tempkurvan följer samma mönster behöver inte det betyda att du inte är gravid. Det man ska vara uppmärksam på är om tempen håller sig fortsatt högre, inte hur den ter sig under luthealfasen :) Så ta det hela med ro och försök att inte överanalysera allting vännen. Jag vet, det är svårt. T.o.m jag som missat sex på äl (senaste sexet 3 dagar innan äl) överanalyserar lite.. Jag har inga ömma bröst ALLS, de känns t.o.m bortdomnade :s Min temp har jag ingen aning om, men svettas och fryser om vartannat vilket givetvis kan bero på det pendlande vädret vi har nu. Jag har väldigt lätt till gråt men det kan bero på all stress när sambon skulle flytta in i vårt gemensamma och det var mycket att göra under ett par veckor. Att ha extra hormoner då (pms) gör att det inte är konstigt att jag är känslig.

Med det sagt, försök koppla av så gott du kan. Blir det inget plus nu så får ni ändå hjälp på traven som ökar era chanser. Det kommer gå bra :) kram på dig
  • SecretlyMe
    carolinheiner skrev 2015-02-01 12:50:30 följande:

Ja mår bra :) fick duscha idag å inväntar en infart så ja kan få antibiotika.. Hade lite förhöjd infektion grej men dom vita blodkropparna va normala å ingen feber. Men hon sa att de e bättre att ta de säkra före de osäkra :). Så sent som möjligt givetvis men här i lund kan dom rädda bebisar från v 23 å de är om 2 dagar. Men vi hoppas att han väntar till minst v 28 :)

Okej. Det låter bra att det inte är värre än vad det är ändå :)

Okej! Visste inte att det var så pass tidigt som v23 :o Då tycker jag allt den lille kan stanna till v 28 för bästa möjliga :)
  • SecretlyMe
    carolinheiner skrev 2015-02-01 13:02:03 följande:

Ja precis v 28 finns de goda chanser att överleva.. Men dom e jätte nöjda med mig.. Inga blödningar har inte ont eller sd å hans hjärta ligger på 150 slag/min.. Å sen kommer där bara lite fostervatten då å då å de e dom helnöjda med då de fylls på hela tiden :) känner själv när ja måste lägga mig ner.. Räckte med duschen å sen fick ja ligga å äta.. Men men allt för mitt mirakel :) kommer bli duktigt bortskämd :)

Hihi, pass på och njut lite av uppvaktningen. Det är du värd!
  • SecretlyMe
    tillklaras skrev 2015-02-01 13:02:51 följande:

Åh carolinheiner..<3 vilken resa. Jag skickar styrka och kärlek! Det kommer att gå bra, jag förstår att ni är oroliga.

Pyret och Emmissara, jag fattar. Jag har varit inne här nästan varje dag trots uppehåll och hejat på er alla i tystnad.

Millie, jo det borde vi nog. Jag skickade in en anmälan idag till patientnämden. Jag vet inte hur många ul och läkarbesök jag gjort, för att inte tala om pergotime och nu op. Läkarna hade aldrig varit med om något liknande:/

Nostalgity-sjukt spännande detta med testdagar:) jag hoppas åt er!

SecretlyMe, haha-dessa känningar alltså:) jag vet precis hur du känner. Nu när vi plussade nyss (som blev mf) kände jag inte ett skit, jämfört med tidigare månader:/

Tycker inte jag känner nåt heller, men det som är nytt hoppas man ändå ska vara symtom, hehe.
  • SecretlyMe
    Emmissara skrev 2015-02-01 13:48:47 följande:

jag hade ett tidigt MF i maj 2014 och sedan dess har min cykel inte varit som den ska, har haft problem med cystor för några år sedan och är lite rädd att de har kommit tillbaka eller att det hände något under det missfallet men får reda på mer om 1,5 vecka. Men det var skönt att man togs på allvar när man ringde och bokade tid, är ju bara 19 (fyller 20 dagen innan jag ska till gyn). 

Ja, visst att få en liten bäbis är allt jag har drömt om sedan mitt MF (det var ingen planerad graviditet men det satte igång tankarna). och jag är livrädd att jag inte kan få barn eller att det kommer ta jätte lång tid, vet inte om sånt är genetiskt. Min mamma hade jätte svårt och det tog 15 år för henne att bli gravid, och det var sista försöket med provrörsbefruktning för henne (hon fick tjata till sig det sista försöket). 

Oj nu blev det långt, förlåt för det 

Ah, okej.. :/ Jag hoppas verkligen att allt är okej och att det inte är nåt som är fel.

Jag själv ringde till gyn och ville kolla, haft mycket smärtor kring äggstockarna innan ägglossning. Fick ingen tid. De tyckte det var onödigt.
  • SecretlyMe

Mensen är nog ett faktum här nu. Jag kände på tappen, som är hög och stängd, men fick rosa-vit flytning på fingret. Det har aldrig betytt något positivt för min del. Är inte förvånad men det gör det inte lättare för det. Blir mest arg och ledsen nu.

• SecretlyMe
    Emmissara skrev 2015-02-01 14:17:55 följande:

ja det hoppas jag med, 

jag blir rädd för den svenska sjukvården ibland, de tror verkligen inte på vad vi som patienter säger, så jag blev jätte överraskad när jag fick en tid för det fick jag inte förra gången här utan fick kontakta en annan gyn avdelning i ett annat län där de såg att jag hade en cysta som var 4,5x5x3 cm. och när jag skulle kolla upp den igen efter några månader här i mitt hem län så trodde de att jag var en idiot som ville kolla upp det igen även fast att jag hade fått en remiss från det andra länet. 

Haha kanske märks att jag inte tycker om den svenska sjukvården direkt, har haft ont i 5 år vid blindtarmen typ och det tog 70 läkare och 2,5 år för de att komma på vad det var (de kom på vad det var när de började lyssna på vad jag sa), sen tog det ytterligare 2 år innan jag började få en bra behandling, inte så kul att ha levt sitt tonårsliv på de sättet men man har vuxit upp snabbare (alla som känner mig säger att jag är som en 30 åring och de måste jag nog hålla med om). 

Du får försöka se om du kan prata med din husdoktor om det och försöka få hen att skicka en remiss till gyn. Du har ju ändå rätt till gyn undersökningar liksom 

Har inte heller så stort förtroende för vår sjukvård..

Jag har ingen husläkare. Fick tid på en hälsocentral en gång när jag hade illaluktande flytningar och klåda. Det bortförklarades med stress. Hon tog dock odling som inte visade på något.

Undviker helst gyn, för trots min starka begäran om kvinnlig gynekolog får jag alltid en manlig som är oförsiktig och trycker hårt vid tjejmagen att jag gråter varje gång. Då kollar han konstigt på mig och säger att han knappt petar på mig och frågar om jag spänner mig och om jag mår psykiskt dåligt.
  • SecretlyMe
    Pyret 85 skrev 2015-02-01 14:50:20 följande:

Känns skönt att slippa tänka på ÄL BIM osv, samtidigt är jag kluven för jag vill ju så gärna bli gravid. Men allt har sin tid. Nu har jag ju dessutom chans att gå ner i vikt innan min graviditet, vilket bara är positivt. Och jag kan fokusera på alla förberedelser inför bröllopet.

Ja, se fram emot det och fokusera på det positiva i ditt liv :)
Svar på tråden BIM September 2014