Emmissara skrev 2015-02-01 14:17:55 följande:
ja det hoppas jag med,
jag blir rädd för den svenska sjukvården ibland, de tror verkligen inte på vad vi som patienter säger, så jag blev jätte överraskad när jag fick en tid för det fick jag inte förra gången här utan fick kontakta en annan gyn avdelning i ett annat län där de såg att jag hade en cysta som var 4,5x5x3 cm. och när jag skulle kolla upp den igen efter några månader här i mitt hem län så trodde de att jag var en idiot som ville kolla upp det igen även fast att jag hade fått en remiss från det andra länet.
Haha kanske märks att jag inte tycker om den svenska sjukvården direkt, har haft ont i 5 år vid blindtarmen typ och det tog 70 läkare och 2,5 år för de att komma på vad det var (de kom på vad det var när de började lyssna på vad jag sa), sen tog det ytterligare 2 år innan jag började få en bra behandling, inte så kul att ha levt sitt tonårsliv på de sättet men man har vuxit upp snabbare (alla som känner mig säger att jag är som en 30 åring och de måste jag nog hålla med om).
Du får försöka se om du kan prata med din husdoktor om det och försöka få hen att skicka en remiss till gyn. Du har ju ändå rätt till gyn undersökningar liksom
Har inte heller så stort förtroende för vår sjukvård..
Jag har ingen husläkare. Fick tid på en hälsocentral en gång när jag hade illaluktande flytningar och klåda. Det bortförklarades med stress. Hon tog dock odling som inte visade på något.
Undviker helst gyn, för trots min starka begäran om kvinnlig gynekolog får jag alltid en manlig som är oförsiktig och trycker hårt vid tjejmagen att jag gråter varje gång. Då kollar han konstigt på mig och säger att han knappt petar på mig och frågar om jag spänner mig och om jag mår psykiskt dåligt.