Inlägg från: SecretlyMe |Visa alla inlägg
  • SecretlyMe

BIM September 2014

NILE90 skrev 2015-02-02 08:11:03 följande:

Hej tjejer!

Vill bara säga att jag kikar in här titt som tätt och kollar hur det går för er. Håller som vanligt alla tummar för att ni alla får era plus snart. 

Här är jag i vecka 18 (17+4) och har börjat känna bebis sprattla runt där inne. Psykiskt mår jag riktigt dåligt och har bråkat med sambon flera flera flera gånger om graviditeten och att jag känner mig så himla ensam, det hela har gått över till ett bråk om pengar (han betalade mer än mig vid husköpet) så hela helgen har jag suttit och upprättat skuldebrev och samboavtal och känt mig värdelös bara för att jag "lånat" pengar av honom. 

Det låter tungt, nile.. Är själv orolig att vi hamnar där.

Har ni pratat om det lugnt och resonerat? Kan ni ha hjälp av nån medlare, t ex dina/hans föräldrar? Det är ju en stor förändring ni går igenom båda två, du gör det både fysiskt och psykiskt och han psykiskt. Det kan vara viktigt för er båda att få ventilera även om det inte är inför varandra. Prova unna er en dag eller två isär där ni besöker vänner/familj. Prova att inte prata under den tiden så att ni får återhämta er lite. Sen är det viktigt att ni kan prata om problemen men var noga med att ta med allt positivt oxå. Att bara "gnälla" och klaga och hitta problem gör att det kan bli övermäktigt för er båda.

Tänk på varför ni tog beslutet att skaffa familj. Vad är hans goda egenskaper? Tänk på känslan när plusset kom. Det här löser sig gumman. Sätt inte för hårda krav på hur en partner "ska vara" under en grav. Man hör ju så många om killarna som köper cravings mitt i natten, köper blommor, följer med på ul och mvc, som gullar med magen och är alldeles "perfekt". Värt att komma ihåg är att inte alla killar är så, de hanterar det olika. Precis som vi gravida kvinnor, vi alla är inte fantastiskt vackra och strålar och är lyckliga och litar på att allt ska bli perfekt. Och vi alla är heller inte vandrande hormonmonster.

Kram <3
  • SecretlyMe
    NILE90 skrev 2015-02-02 10:48:38 följande:

Att prata med hans föräldrar om det här skulle jag inte ens göra under dödshot. De tar hans parti i vått och torrt och allt som jag gör gör jag av egoistiska skäl och tänker inte alls på deras son och att han måste få vara med i olika beslut. 

När jag blir förbannad/ledsen så vill jag helst inte prata. Så jag har i princip inte ens tittat åt hans håll sedan igår på förmiddagen (det är bra med ett stort hus, finns många rum att stänga in sig i). 

Men det har nog varit att vår ekonomiska skillnad har legat och gnagt. Han har alltid haft en stor summa pengar sparade som hans föräldrar sparat ihop och jag har fått spara ihop mina pengar själv = jag har inte alls mycket pengar. Men jag tror vi kommit fram till en lösning på det hela. Skuldebrevet och samboavtalet har vi alltid varit överens om att vi ska skriva för att rätt ska vara rätt, jag är inte den som vill snylta på honom. 

Hahah jag är alltid ett vandrade hormonmonster nuförtiden.

Okej.
  • SecretlyMe

Gud vad man vill hoppas innan mensen fastän alla tecken tyder på mens. Hade svagt rosa-vitt som kom på fingret från tappen igår, det har inte varit mer sen dess. Kände efter idag men inget mer som sagt. Däremot har tempen sjunkit som den gör innan mens, idag 36.5 med bim imorgon. Men det känns som att enda beviset ändå är mensen, haha. Hoppet är det sista som överger en :p

Äl blir på samma datum som januari månad, den 21a. Nästa bim är 6/3. Nån som ens håller koll på nån lista nu för tiden eller har hela tråden dött nu??

• SecretlyMe

Vet inte varför det står 8/2 på mig men jag har bim imorgon, 3/2. Därefter 6/3.

• SecretlyMe
    Nostalgity skrev 2015-02-02 15:35:49 följande:

Hejsan! Jag tänker inte avslöja när denna bild är tagen lr om det ens är jag . Har bara en tanke som följt mig ett tag nu.. ser denna mage gravid ut lr fluffig?

Ser svullen ut, ungefär som vid mycket gas i tarmarna. Kan själv bli sådär rejält svullen.
  • SecretlyMe

Tycker det är konstigt att jag inte haft ömma bröst eller ens "mensmage" denna gång. Jag brukar ju alltid ha massa symtom att analysera sönder. Det som jag nu trott är vanlig pms har jag inte ens haft nu.

Kan vara för att jag visste från början att vi inte prickade äl och att jag slappnat av på så vis. Men tycker det är lustigt iallafall!

Känns många ggr skönt att skriva av mig men börjar kännas väldigt tråkigt när man inte har nån i tråden att prata med. Är väl dags att hoppa in i en ny grupp antar jag.

• SecretlyMe

*vinkar febrilt till er alla* Skönt att höra från er! Är lite bitter bara, känner mig oxå rätt ensam i detta, jag och min sambo lägger inte lika mycket tanke och energi på bebisverkstan. Och det känns dumt att ventilera här utan svar, samtidigt vill jag inte att hela tråden ska handla om mig. Men iom att vi är så få blir det mer tydligt när vi ligger olika i cyklarna.

Känns inte som mensen är på G. Hade mycket mensvärk i söndags och det var då den rosa flytningen kom. Inget och nada sen dess. Haha åååh jag blir galen av analyserande! Tempen visar på mens så får nog ändå bittert sälla mig till ickegravid-skaran återigen.

Fick nytt gravidbesked i helgen med. Jag blev faktiskt riktigt förbannad. Nu är det väl för fan min tur!!

Kram på er!

• SecretlyMe
    eagle87 skrev 2015-02-03 00:18:00 följande:

Hmm hoppas på en sen nidblödning för dej... Ja de fan våran tur nu!!!!

Känns som att det är så lätt för alla andra..

Jo men det är aldrig positivt med rosa-vitt flytning och låg temp, så fick ju mensen idag precis som jag trodde :p
  • SecretlyMe
    Reggi skrev 2015-02-03 08:44:09 följande:

Vet inte när min nya bim är alls. Känner att jag inte litar på någon app, men jag tempar och använder ff. Men är kluven och vet inte hur jag vill just nu. Jag fyller 30 i mars och alla vet att jag har pratat om att ha fest och har jag fest vill jag inte vara gravid då. Så funderar på att pausa ett tag, men sen har jag också sagt till mig själv att jag vill vara gravid innan 30. Sambon sa att då får vi skydda oss då, men kände både och när det gäller de.

I mina öron låter det som att du vill ha festen för andras skull. Men vad vill du?

Jag sket i min fest, som skulle vara födelsedagsfest och utflyttningsfest.

Vet att 30 är en stor övergångsålder men ha inte festen för att andra vill ha en anledning till att supa till. Fest går att ha både utan alkohol och utan att själv dricka. Känner du däremot att du faktiskt vill fira "hårt" och slå till med en härlig fest så passa på :)
Svar på tråden BIM September 2014