Inlägg från: SecretlyMe |Visa alla inlägg
  • SecretlyMe

BIM September 2014

Nostalgity skrev 2015-02-06 20:04:15 följande:

Nu kom mensen hehe

Äl nästa gång 20/2?

Bim 5/3.

5e försöket.

Men det gör mig knappt något för nu kan jag använda äl testerna jag beställde förra månaden.. Äntligen ta reda på när den infaller!

Är det lagom att testa en ggn per dag, från dag 8?

Har en period på 4-5 dagsr.

Hur lång cykel har du?

Jag testade bara en gång per dag och det funkade för mig. Man får prova sig fram lite :)
  • SecretlyMe
    Nostalgity skrev 2015-02-06 23:11:00 följande:

Nu senast hade jag 25 dagars cykel, innan det var den 31.. Hehe

Låter som att du inte hade äl då isåfall. Jag hade en cykel på 26 en månad och har normalt 31.

Jag började testa dag 12 eftersom att cykeln är längre än 28. I bruksanvisningen tipsar de om dag 10. Så kör på det som känns bäst :)
  • SecretlyMe

Ja, nu är mensen över för denna gång. Den 21 har jag ägglossning vilket är på lördag om två veckor. Sitter och funderar på om jag ska försöka mig på nån "metod" denna gång eftersom vi egentligen inte kommer försöka aktivt som tidigare månader förrän i april. Men nu när det infaller på en helg vill jag inte slösa bort vår chans!

Så, cb's glidmedel? Bisolvon-metoden? Sex två ggr/dag? Haha, jag vill maxa nu och köra all in.

Reggi - har ingen dator så kan inte uppdatera bimlistan :/

Eagle - din tempkurva ser positiv ut, riktigt avundsjuk! Ta ett test, våga! :)

Hur ligger ni andra till i cyklarna? Dag 6 här, 13 dagar kvar till äl..

• SecretlyMe
    Lizzie09 skrev 2015-02-08 22:05:41 följande:

När vi kör igång aktivt i april igen så kommer jag prova Bisolvonmetoden och fortsätta med clearblues fertilitetsglidmedel, hoppas det kommer göra underverk! :)

Vi försöker ju inte aktivt nu men vi har sex när vi känner för det och skulle lusten falla sig in runt ÄL så kör vi ändå. Jag har BIM 20/2 och skulle ha haft ÄL i fredags med hade stängd tapp och inga ÄL-flytningar så den har nog skett tidigare eller så är den rätt försenad

Jag är rädd att glidmedlet förstör sexlusten. Om jag nu inte går och för in pipen o förväg, haha! Jag vill inte pressa min karl för mycket. Vi har en mycket mer avslappnad relation nu både till varandra och sex sen vi slutade prata om att skaffa barn och pricka in rätt datum. Imorgon tänkte jag köpa hem extra vitaminer och börja med folsyra igen. Ska även kika på krom, tror det var det som stoppade sötsug :) Jag har fått hiskeligt mycket sug för sött denna månad!

Men jag har läst om progesteronkräm oxå. DET vill jag prova för det för med sig på otroligt mycket bra! Bl a minskar den pms, det kan vara värt för mig. Det ska även vara en fördel för den som vill bli gravid och har brist på progesteron. :)
  • SecretlyMe
    Lizzie09 skrev 2015-02-08 23:41:45 följande:

Ja jag har satt glidmedlet på plats inne på toaletten innan vi hoppat i säng för att inte riskera att ta död på lusten :) Ibland har vi dock inte hunnit med att applicera något extra glid, hehe. Jag och sambon pratar inget alls om när jag har ÄL, det skulle bara pressa honom och det resulterar i prestationsångest och då går det inte så bra :P

Det låter spännande, hoppas det kommer göra underverk! :)

Låter smart :) Tåls att tänka mer på.

Jag har turen att min inte har prestationsångest. Är mer jag som tappar lusten om det är något som stör mig.

Däremot känns bisolvon som "onödigt intagande" om man inte är sjuk? Vet du något om det?
  • SecretlyMe
    eagle87 skrev 2015-02-09 00:36:48 följande:

Jag tog bisolvon denna månad första gången O jag fick jätte rikliga äl flytningar ... Brukar inte ha så. Läste massa folk som plussat de månader de tog de. Men om du redan har bra flytningar kanske de inte behövs

Jag har mycket och tydliga ägglossningsflytningar, vissa månader märks det bäst om jag "känner efter". Jag har regelbunden cykel och ägglossningen på samma dag varje månad. Det enda negativa just nu är min övervikt. Sambon har väl sina laster oxå men börjar kännas nästintill löjligt att man ska behöva göra så radikala förändringar för att bli gravid..

Kanske testar bisolvon framöver :) tack för tipset!
  • SecretlyMe

Beklagar verkligen eagle..

Jag har ingen erfarenhet av letrozol, så jag kan inte svara på din fråga. För mig låter det dock onödigt att ta om man har egen ägglossning men kanske de tas för att förbättra kvalitén på dom. Jag har som sagt ingen aning.

Man får vara ledsen, men det kommer nytt hopp inför nästa ägglossning. Det är viljan och hoppet inom oss som gör att vi aldrig ger upp. Jag har känt många månader att jag hellre börjar med piller och struntar i att bli gravid, att den psykiska påfrestningen blir för stor. Men man gör det inte, för man vill inget hellre än få bli gravid och skapa sin egen familj. Och man får ju faktiskt en ny chans varje månad. Fortsätt försöka, det blir snart både din och min tur. Kram

• SecretlyMe

SRMmamma, vill du vara gullig och ändra min ålder till 24? :)

I övrigt påverkar det mig inte alls att se plus-listan. Tycker det är kul att se statistiken på när andra fått plus i sina försök :) Detta ska inte vara en depptråd där vi sitter och är ledsna för att plusset inte kommer. Det ska vara en PEPPtråd :) Men, är det fler som vill ta bort plus-listan är det okej med mig.

• SecretlyMe

Tack SRMmamma :)

Pyret, håll hoppet uppe, håller tummarna för dig <3

Svar på tråden BIM September 2014