Lizzie09 skrev 2015-02-08 22:05:41 följande:
När vi kör igång aktivt i april igen så kommer jag prova Bisolvonmetoden och fortsätta med clearblues fertilitetsglidmedel, hoppas det kommer göra underverk! :)
Vi försöker ju inte aktivt nu men vi har sex när vi känner för det och skulle lusten falla sig in runt ÄL så kör vi ändå. Jag har BIM 20/2 och skulle ha haft ÄL i fredags med hade stängd tapp och inga ÄL-flytningar så den har nog skett tidigare eller så är den rätt försenad
Jag är rädd att glidmedlet förstör sexlusten. Om jag nu inte går och för in pipen o förväg, haha! Jag vill inte pressa min karl för mycket. Vi har en mycket mer avslappnad relation nu både till varandra och sex sen vi slutade prata om att skaffa barn och pricka in rätt datum. Imorgon tänkte jag köpa hem extra vitaminer och börja med folsyra igen. Ska även kika på krom, tror det var det som stoppade sötsug :) Jag har fått hiskeligt mycket sug för sött denna månad!
Men jag har läst om progesteronkräm oxå. DET vill jag prova för det för med sig på otroligt mycket bra! Bl a minskar den pms, det kan vara värt för mig. Det ska även vara en fördel för den som vill bli gravid och har brist på progesteron. :)