Hur ofta äter ni vegetariskt/veganskt?
Motivera gärna varför ni äter vegetariskt/veganskt och varför ni inte äter mer vegetariskt/veganskt.
Motivera gärna varför ni äter vegetariskt/veganskt och varför ni inte äter mer vegetariskt/veganskt.
Varje dag.... eller rättare sagt dricker
När jag inte kör VLCD så tror jag att vi äter mer vegetariskt än många "köttätare". Både jag och min maka ratar mycket av rent kött. Det är nästan bara det finaste köttet som vi äter samt processad (köttfärs, pulled pork mm), så det faller naturligt att äta vegetariskt lite nu och då.
Väljer t.ex. ofta schnitzlar och "chicky bits" i vegetarisk form än i köttform för att slipa de läskiga senorna..
Jag är vegan, så jag äter veganskt varje dag och har gjort det i flera år!
Om man ska vara petig så är definitionen av en vegetarisk diet att man endast äter mat från växtriket. Ska man vara riktigt petig så är svamp egentligen inte vegetariskt (de tillhör svampriket), men det brukar ändå räknas in.
Definitionen av veganism är (enligt de som grundade uttrycket veganism):
Veganism is a way of living which seeks to exclude, as far as is possible and practicable, all forms of exploitation of, and cruelty to, animals for food, clothing or any other purpose.
(Källa: www.vegansociety.com/try-vegan/definition-veganism)
Alltså kan man inte äta veganskt 2 dagar i veckan. Många känner inte till det, därför tänkte jag bara bilda folk lite
Motivering: Det är bäst för mig, miljön, energimässigt och för att man kan mätta fler människor på växtbaserad föda.
Några gånger i månaden, då äter vi fisk. Annars är det kött som gäller, både jag och min man älskar kött.
Några ggr i veckan. Jag är inte så förtjust i rött kött utan äter bara fisk eller kyckling,
Nu är inte jag vegetarian "på det sättet", för jag äter fisk och ibland kyckling. (Kyckling mest när jag blir bjuden på det)
Däremot har jag inte ätit "rött kött" (nöt, fläsk osv) på ca.14 år.
Tycker det är så fräscht och gott med vegetarisk mat och äter väldigt mycket vegetariskt. Älskar grönsaker.
Finns många bra substitut för kött!
Alldeles alldeles för sällan. Förutom pannkakor då. Men jag skulle gärna kunna laga mer vegetariskt, i alla fall till mig och maken, ungarna får väl fortsätta tugga på sina älskade köttbullar. :/
Jag är vegan, så jag äter veganskt varje dag och har gjort det i flera år!
Om man ska vara petig så är definitionen av en vegetarisk diet att man endast äter mat från växtriket. Ska man vara riktigt petig så är svamp egentligen inte vegetariskt (de tillhör svampriket), men det brukar ändå räknas in.
Definitionen av veganism är (enligt de som grundade uttrycket veganism):
Veganism is a way of living which seeks to exclude, as far as is possible and practicable, all forms of exploitation of, and cruelty to, animals for food, clothing or any other purpose.
(Källa: www.vegansociety.com/try-vegan/definition-veganism)
Alltså kan man inte äta veganskt 2 dagar i veckan. Många känner inte till det, därför tänkte jag bara bilda folk lite
Jag är vegetarian så äter vegetariskt varje dag. Min sambo är köttätare och äter aldrig vegetariskt, han är inte så förtjust i grönsaker och frukt.
Är vegan - så varje dag! Älskar anammas färdiga produkter även om jag föredrar att laga all mat från grunden.
Ang den så kallade studien som ngn länkade till - låter som ett skämt. Var är själva studien? Säkert sponsrad av köttindustrin..