Inlägg från: Mildamilda |Visa alla inlägg
  • Mildamilda

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

septemberbarn08 skrev 2015-03-04 19:01:52 följande:

Är det bara jag eller finns det fler här inne som känner panik över en massa som måste bli gjort innan bebis anländer?

Helt plötsligt har jag total megapanik över hur det ser ut här hemma. Skrubbade som sagt väggar och golv inne i badrummet med en tandborste i fredags, storstädade köket i lördags och söndags.. och nu har sambon kapat färdigt hyllplanen så jag känner sån stress över att få garderoberna klara. Ser bara grejer som behöver göras NU NU NU! Och det känns som att det är så mycket grejer överallt som behöver slängas/säljas/hittas förvaring åt att jag blir helt grinfärdig och svettig! Jag är ju en sån som hatar oordning i vanliga fall och har såna här rensperioder då jag måste bli kvitt en massa men nu är det extremt!

Snälla säg att jag inte är ensam!

Jag med! Och jag orkar inte göra nåt när jag är sjuk så väntar på att jag ska bli frisk så ska det röjas.
  • Mildamilda
    fruberg skrev 2015-03-05 15:55:07 följande:

Blev igångsatt pga för lite fostervatten. Ligger på förlossningen nu. Fått 3 doser cytotec, kan få 6 st.. inga värkar än.. v. 41+3

Lycka till!
  • Mildamilda
    snö 81 skrev 2015-03-05 21:07:14 följande:
    Men usch så jobbigt!! Finns ingen möjlighet att ta hål på hinnorna??
    Det tänkte jag också fråga. Annars kanske bättre att sova på saken. Lycka till!!
  • Mildamilda

Kollade på ett avsnitt av "one born every minute" ( bra eller dåligt att göra precis innan man själv ska föda??) och då skulle barnmorskan kolla hur mkt öppen hon var, varpå hon säger: 8 cm , försent för eda och snart kommer bebisen! Sen skulle de känna en gång till, då visade det sig att hon känt fel och att det bara var öppet 2-3 cm??!? Fatta va jobbigt...

• Mildamilda
    ebe91 skrev 2015-03-06 11:51:04 följande:
    Haha! Ne, inget går ju att jämföra med köpes (såklart!). Vi har en sushibar o sen två restauranger som har "vanlig" utemat o sushi - varav den ena har sushibuffé till lunch. Dock har jag varit lite kräsen nu under graviditeten och bara köpt från den renodlade sushibaren, har känts säkrast så :)

Kom nyss hem från bm-besöket... "Bebis mår jäääättebra!" Jaja, kul för den men den får gärna komma ut typ NU. Blodtryck 130/70, SF 37 o vikten oförändrad jämfört besöket för snart 2 veckor sedan. Bokade in ett till besök 12/3 hos henne (då 41+5, men det besöket ska jag väl ändå slippa?!) Då sa hon att vi får ringa spec.mödra för att boka in en kontroll inför ev igångsättning... "Finns ingen anledning att stressa igång förlossningen" fick jag till svar när jag sa att jag hade begravningen som jag så gärna vill gå på. Jäkligt konstigt egentligen när man passerat bf med marginal.
    Med "stressa igång" menar de väl att man inte vill stressa barnet i onödan med en igångsättning. Man vet ju att ju mer man "lägger sig i" det naturliga förlossningsarbetet desto högre risk för komplikationer. Sen är det ju en helt annan sak om det finns medicinsk anledning tex lite fostervatten eller dåligt fungerande moderkaka.
  • Mildamilda
    septemberbarn08 skrev 2015-03-06 17:08:59 följande:
    Jag har haft en lugn bebis som dock åt på natten rätt länge. Och sen en bebis som gallskrek sig igenom dagarna men otroligt nog sov hela nätterna från 1månads ålder.

Undrar vad det blir den här gången.. håller tummar och tår för en nöjd bebis som sover som en stock på natten. Bådar ju gott iaf att den alltid är helt stilla från 22 till 7 nu när den ligger i magen;)
    Jag är också himla nyfiken vad det är för liten person som kommer, min son var väldigt "lätt" som nyfödd, gallskrek bara några få gånger det första halvåret. Sen gick det åt lite mer energi för att få till sömnen...
  • Mildamilda
    Skumbollen skrev 2015-03-06 19:18:25 följande:

Haha, rött vin, vitt vin, öl, bubbel... Jag är inte så kräsen :) med sonen längtade jag bara efter mustiga rödviner, denna gången har jag knappt saknat rödvin utan fokus har legat på bubbel :)

När jag drack alkohol första gången förra gången hade jag räknat med en "billig fylla", nästan som att få vara tonåring igen. Tyvärr uteblev den helt och det visade sig att jag tålde alkohol precis som innan... Jaaaaahopp! :)

Undrar om inte det blev bäbis för lavish ändå... Hon bara försvann ju :) hoppas nu några till ser dagens ljus innan helgen är slut!

Ja, nu är det dags för lite bebisrapporter tycker jag! Nu är vi ju en vecka in i mars : )
  • Mildamilda
    Lavish skrev 2015-03-06 22:22:51 följande:

I onsdags kväll 21.50 kom vår lilla flicka ut! 4240 gram och 51 cm. Det gick väl ganska bra, bättre än förra gången eftersom det gick så pass mycket fortare, men blev en del komplikationer då moderkakan inte ville komma ut (igen) och navelsträngen gick av så hann blöda en hel del innan läkaren kom, körde upp handen i livmodern och drog ut den manuellt. 

Nu är vi hemma och mår väl bra efter omständigheterna. Lillan är hungrig och tuttarna gör ont, men vi ska nog klara oss, hon är fin och frisk förövrigt. 

Har det hunnit bli några fler bebisar? 

Ååh grattis!
  • Mildamilda
    Trollunge85 skrev 2015-03-07 08:01:00 följande:
    Nej det låter väldigt osannolikt men när det inte känns som vanligt börjar man fundera och drar ibland helt orimliga slutsatser.

Har kommit fram till att magen sjunkit lite trots att ingen ser det. För nu har jag inte ont i revbenen varje dag längre vilket tyder på att magen sjunkit lite. Skönt att slippa den smärtan. smile1.gif
    Min bm sa tillmig att de kan vrida på kroppen fastän de är fixerade. Så var det för mig första graviditeten, han var fixerad redan vecka 28 och ibland var rumpan på höger sida och ibland på vänster sida!
  • Mildamilda
    Kpax skrev 2015-03-07 07:40:06 följande:
    Hur kommer det sig att du fått hinnsvepningar före bf? Du har säkert sagt det, men min hjärna blandar ihop!

Jag har mensvärk nu, det började i natt och är värre nu trots en alvedon. Men that's it, ingen slempropp, vatten, eller värkar. Så det betyder ju inte att bebisen kommer snart. Får i alla fall hinnsvepning på måndag om kroppen vill :)

Det är snålt med bebisar här ja, men snart blir det förhoppningsvis bättre!
    Hoppas nåt är på gång! Min slempropp gick efter kanske 12 timmars värkar.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?