BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Hej, är det ok att hoppa in här så här sent? Väntar mitt andra barn beräknat till 25 mars, skulle vara kul att få lite kontakt med andra i samma situation!
Hej, är det ok att hoppa in här så här sent? Väntar mitt andra barn beräknat till 25 mars, skulle vara kul att få lite kontakt med andra i samma situation!
Jag tror bestämt att jag känt bäbisen hicka för första ggn idag. Det kändes både långt nere i underlivet och vid naveln samtidigt och upprepades kanske var 3:e sekund. Är jag ute och cyklar, ni som är vana vid hickare?
Förstår att ni som ska ha snitt vill ha så tidigt som möjligt och med riskgraviditet kan det nog vara det bästa men i annat fall är det nog för barnets skull man lägger datumet så sent man vågar. Mina tvillingar kom i v 37+2 med snitt och pojken hade mått bra av att vara kvar längre. Problem med maten mm och det tog tid för honom att komma ikapp. Två månaders kontrollen klarade han inte vid två månader utan först senare. Nån vecka hit eller dit kan göra ganska stor skillnad.
Själv hoppas jag på vanlig förlossning den här gången men det vet man ju aldrig hur det blir.
En fråga ang försäkringskassan.
Jag har skickat in ang inkomst får man nån bekräftelse när de noterat inkomsten eller är det tänkt att man ska fylla i den själv igen på hemsidan?
Jag var väldigt sen nämligen med att skicka in ang inkomsten eftersom jag inväntade arbetsintyg från förra arbetsgivaren, så jag förstår om de inte har hunnit med att hantera mitt ärende fram för allt tanke på julen, men samtidigt är det ju på högtid att lämna in ansökan om föräldraledigheten.
Nytt besök hos BM idag, v31+3. Sist låg magen på 26cm i v28+1 och till idag hade den bara vuxit 1cm och ligger nu på 27cm. Bara 1cm på över tre veckor.
Jag är egentligen inte särskilt orolig då vi ju faktiskt fått små barn tidigare.. Tror det är vetskapen om hur dåligt jag äter i kombination med att magen nu inte växer "som den ska" som ger mig lite ångest:( har ju nog dåligt samvete när jag inte kan äta ordentligt!
Nytt besök om 13dagar igen. Har det inte ökat bra tills dess blir det TUL isf. Kan iofs vara bra så slipper jag oroa mig:)
Inte så mycket klappar men mycket kommentarer... Vet att folk inte menar nåt men tycker det är jobbigt. Får mycket kommentarer om att min mage är liten. Det går bättre denna gången men under min förra graviditet var jag jätteledsen och orolig över min lilla mage. Så himla onödigt att låta andras trötta kommentarer ta ens positiva energi... Nu säger jag aldrig nåt till en gravid kvinna - bara "vad fin du är" i så fall.
Min bebis verkar också ligga i säte, och ibland på diagonalen typ... Vecka 32 nu så några veckor kvar ändå. Min son låg med huvudet nedåt och fixerad vecka 28 så lite annorlunda denna gången!
Har följt er ett tag nu men inte blivit av att jag skrivit. Vi väntar vårt första barn, har fått tid för planerat ks den 16 mars så nu längtar vi efter den lille killen. Har en dag kvar på jobbet nu sen ska det bli skönt att få gå hemma och förbereda för lillen :)