Inlägg från: Mildamilda |Visa alla inlägg
  • Mildamilda

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Misty W skrev 2015-03-09 21:12:54 följande:
    Nä jag hade tyvärr bara inskrivning idag.

Men imorgon ska jag va på plats 07:10 & sen bordet jag rullas ner runt 10:00. Vi har plats nr.2.

Men kan säga att just nu kryper jag nästan ur skinnet! Sambon fick ju för sig att dra på Djurgårdens "play in" match så jag sitter här ganska sorgsen eftersom jag inte kunde säga etta renligt godnatt och hejdå till ungarna nu när jag la dom.

Vi valde att inte berätta om att det sker imorgon eftersom vi vill att dottern ska kunna koncentrera sig på skolan och att dom inte går förväntansfulla ifall något skulle hända. Jg vet att jag låter sjukligt negativ, men vill spara barnen från oro.

Nä nu ska jag snart hoppa in i duschen och försöka raka benen. Fiffin får dom stå ut med!
    Lycka till imorgon!!
  • Mildamilda
    Kpax skrev 2015-03-10 09:03:46 följande:

En liten uppdatering då!

16.40 igår föddes vår lilla flicka. Satan i gatan vad ont det gjorde på väg ut, men jag hade en bra förlossningsupplevelse och vad vi vet fick ingen av oss några men (jag har huvudvärk /nackvärk från helvetet, vilket skulle kunna vara en biverkning på EDAn).

Jag var öppen 2-3cm när vi kom in, fick en spruta morfin och en sömntablett, öppnade mig INGENTING på flera timmar, blev flyttad till en annan avdelning (egentligen ville de skicka hem mig), och efter en timme med extremt kraftiga värkar gick de tillslut med på att ta en ny ctg-remsa, och när de såg att värkarna faktiskt var kraftiga och täta fick jag en ny undersökning. Öppen tio centimeter. Jo jag tackar, inte konstigt att det var jobbigt :)

När jag sedan fick lustgas och EDA var det som en dröm, haha.

Krystskedet tyckte jag var lite jobbigt, jag hade svårt att känna hur jag skulle göra. Det gjorde inte ont förrän precis på slutet, men det tog lång tid och jag blev trött.

Nu har vi vår fina fina tjej här, hurra! Lycka till alla ni andra, jag kommer såklart hänga kvar här, men måste få koll på alla nyfödingsgrejer så det blir väl inte så ofta första dagarna :)

Åh grattis!
  • Mildamilda
    Trollunge85 skrev 2015-03-10 09:03:17 följande:
    Det är inte så att jag unnar folk att ha lätta graviditeter och förlossningar. Det är mer det här beteendet att man skryter om hur fantastisk man är samtidigt som mycket beror på hormoner och individer. Allt beror ju inte på vad man äter (det hittade jag dock en blogg nånstans som var tvärsäker på att alla som inte åt LCHF eller liknande fick komplikationer just pga av det. Allt man kunde råka ut för berodde på att man inte åt LCHF).

Inte för att jag vill lägga ut på fb om min förlossning men jag skulle vilja kunna göra det och känna mig stolt över det oavsett om förlossningen kommer sluta i akut kejsarsnitt eller om jag måste ta all smärtstillande som finns eller om allt blir enkelt utan något smärtstillande alls. Det är ju inte en mindre prestation oavsett hur det sker och ingen borde dömas efter hur graviditeten eller förlossningen blivit.

Min mage är också tigerrandig. Mycket tjusigt speciellt efter dusch då det verkligen flammar rött smile5.gif Men jag tänkte inte sluta använda bikini bara för att jag blivit mamma (även om jag läst folk som tycker att man borde göra det för att man inte har lika "perfekt kropp" längre) och kanske inte har en slät mage längre.
    Angående tigerränderna såg jag en fin bild på en mamma med bristningar och en tiger och så nån text med "you gotta earn your stripes" tyckte det var fint.

Angående prestation i att föda, så sorgligt att det är så, man ska föda snabbt och smidigt utan smärtlindring och utan att spricka. Då är man "duktig". Detta mådde jag jättedåligt över när jag fick mitt första barn med akutsnitt, kände att jag inte dög...
  • Mildamilda
    laila88 skrev 2015-03-10 09:44:27 följande:

Skumbollen: Här är en till som plöjer one born every minute! ????

Vet inte om det är smart eller inte dock. Blir ganska skrämd av vissa förlossningar och gråtattacker till vissa. Lite självplågeri nästan haha!

Jag har också kollat lite på det! Men tycker det är svårt att höra vad de säger... Sen ser det så roligt ut med deras lustgas, det ser ut som de röker den. I Sverige är det ju en större mask som man håller över hela mun och näsa, visst?
  • Mildamilda

Verkar som jag är ensam om att vilja förhala förlossningen nu. Måste bli frisk först. Hoppas min stannar två veckor till och att alla andra får sina bebisar snart : )

• Mildamilda
    septemberbarn08 skrev 2015-03-10 13:49:12 följande:

Och så är det synd om en om man får en pojke, om ni missat det! För INGEN mamma vill ha en pojke! Vet inte huuur många gånger jag fått höra det den här graviditeten "visst måste ni väl önska en tjej till den här gången?".

Jag önskar mig ett friskt, levande barn! Vad barnet har mellan benen skiter jag i! Jag har full förståelse för att man kan önska sig det ena eller det andra könet men när man får det att låta som att jag inte BORDE önska mig en pojke blir jag förbannad!

Jag fick den här kommentaren: hoppas det blir en tjej denna gången... (Har en pojke).
  • Mildamilda

http:///2015/01/15/var-snall-mot-kroppen-en-throwback/

På tal om det här med kroppen under och efter graviditet!

• Mildamilda
    Misty W skrev 2015-03-11 02:35:51 följande:

Ligger här vaken och kom på att jag inte skrivit till er än..

Imorse 10:21 kom en liten kille (liten om man jämför med hans bror) på 53,5cm & 4590g.

Han tog en stor kallsup fostervatten så han och pappa fick springa iväg med läkare och låg på neo i 5timmar med sond & andnings maskin innan han blev utskriven och jag äntligen fick träffa honom & framför allt hålla honom i in famn! Men nu verkar han ok och ligger i baljan å sover sött!

Jag är väl ganska mör efter snittet, men tycker att det gått bra. Längtar tills imorgon när jag får duscha, klä på mig, dra katetern & kanske träffa mina stora barn ;) men framför allt försöka mig på ett liv på benen med en bebis.

Har verkligen en sann hjälte till sambo som springer runt å fixar mat, byter blöja, hämtar mat till mig osv. Och sjukt imponerad över hur cool han var under hela 5 timmars kaos med lilleman.

Stort grattis till alla nyblivna mammor! Och sen håller jag tummarna för att ni andra får era snart!

Grattis!!
  • Mildamilda
    sommarstad skrev 2015-03-12 05:14:38 följande:

Bf +10

Nu ni! Vattnet har gått nu. Värkarna är igång men inte så ofta än. Ska se om jag kan få lite mer sömn innan det sätts igång ordentligt.

Lycka till!!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?