Trollunge85 skrev 2015-03-10 09:03:17 följande:
Det är inte så att jag unnar folk att ha lätta graviditeter och förlossningar. Det är mer det här beteendet att man skryter om hur fantastisk man är samtidigt som mycket beror på hormoner och individer. Allt beror ju inte på vad man äter (det hittade jag dock en blogg nånstans som var tvärsäker på att alla som inte åt LCHF eller liknande fick komplikationer just pga av det. Allt man kunde råka ut för berodde på att man inte åt LCHF).
Inte för att jag vill lägga ut på fb om min förlossning men jag skulle vilja kunna göra det och känna mig stolt över det oavsett om förlossningen kommer sluta i akut kejsarsnitt eller om jag måste ta all smärtstillande som finns eller om allt blir enkelt utan något smärtstillande alls. Det är ju inte en mindre prestation oavsett hur det sker och ingen borde dömas efter hur graviditeten eller förlossningen blivit.
Min mage är också tigerrandig. Mycket tjusigt speciellt efter dusch då det verkligen flammar rött
Men jag tänkte inte sluta använda bikini bara för att jag blivit mamma (även om jag läst folk som tycker att man borde göra det för att man inte har lika "perfekt kropp" längre) och kanske inte har en slät mage längre.
Angående tigerränderna såg jag en fin bild på en mamma med bristningar och en tiger och så nån text med "you gotta earn your stripes" tyckte det var fint.
Angående prestation i att föda, så sorgligt att det är så, man ska föda snabbt och smidigt utan smärtlindring och utan att spricka. Då är man "duktig". Detta mådde jag jättedåligt över när jag fick mitt första barn med akutsnitt, kände att jag inte dög...