-
Nä inga bilder på mig, tack!Mimipig skrev 2015-03-03 07:39:27 följande:Jag har någon slags skräck för förlossningsfilm så det är uteslutet för min del. Känner mig väldigt osäker på om jag vill ha foton heller. Bara på bäbisen efter han kommit ut. Inga på mig.
-
Jag håller på att läsa den nu, har även läst hennes andra bok "att föda". Gillar den...Mimipig skrev 2015-03-03 08:22:11 följande:Jag stämmer in i gnället. Har också bara en sida kvar att sova på, och det blir så stekt och enformigt en hel natt. Nu ska jag till bm på morgonen. Alltid lika trevligt. Jag upplever att bäbisen har varit väldigt aktiv och stark de senaste dagarna. Nu vill han bryta sig in under revbenen. Molande mensvärk på morgonen. Tror ändå inte att det är något på gång på länge.
Är det förresten någon mer som fått boken "Att möta förlossningssmärtan", av Gudrun Abascal av sin bm? Jag fick den, men tycker bara att den är nedslående. Hela boken fokuserar ju på hur jävla mycket smärta som komma skall. Jag känner inte riktigt att det är den uppladdning jag behöver. -
Jag känner ingenting, har BF 25 mars. Om jag står upp och lagar mat eller dammsuger så kommer det lite sammandragningar, annars känns det väldigt lugnt. Tillochmed foglossningen har försvunnit.Cymi skrev 2015-03-03 01:54:16 följande:
Tycker alla verkar ha sammandragningar hit och dit, det enda jag känner är ryggvärk, den förbannade halsbrännan och emellanåt "mensvärk" eller lite stickande/skärande smärta långt ner, typ där hon har huvet, sd känns i hela magen va? bf 26e, kommer väl bli ett aprilbarn den jäveln :P
-
Jag tycker det känns som att en muskel blir spänd, absolut inte ont. Och bara nedre delen av magen.Cymi skrev 2015-03-03 10:46:56 följande:Där ser man :) hur känns sammandragningar, som att hela magen drar ihop sig eller? Har inte känt nåt sånt högre upp i magen, all smärta är långt ner
-
Det här med att magen sjunker upplevde jag aldrig under förra graviditeten, men han kom ut ändå : )
-
Jag vill också gärna uppleva att vattnet går : ) skönt att flera önskar sig det : ))snö 81 skrev 2015-03-03 11:30:39 följande:Jag drömmer också om vattenavgång :) Det skulle vara så häftigt att vara med om, oavsett om det är på lämpligt ställe eller inte. Med dottern blev jag igångsatt och vattnet var slut så inget kom ut när dom tog hål på hinnorna.
-
Här är en till som inte vill att nåt ska hända än! Jag har skrivit förut att jag först fick magsjuka, sen vart det vab en vecka och nu är jag superförkyld med öroninflammation på bägge öronen... Som tur är det tre veckor kvar och jag hoppas det blir så så jag hinner bli frisk och samla ny energi inför förlossningen. Med min son startade förlossningen en dag efter BF...Astilbe skrev 2015-03-03 18:27:50 följande:En dag innan!!! :-O Jag är nog den enda i denna tråd som inte vill att något ska sätta igång för tidigt. Är livrädd för att denna tjej inte kommer att hålla sig till det inplanerade datumet (har tid för snitt) och istället kommer att göra lite som hon vill...
-
Angående slempropp så läste jag en väldigt rolig tråd här som handlade om knäppa saker som hänt under förlossningen; det var en kvinna som kom in till förlossningen och när personalen frågade henne om slemproppen gått svarade hon att " nä han gick ut för att lägga pengar i parkeringsautomaten"...
-
Va spännande! Hoppas det gr fortare denna gången! Det är väl vanligt att det går fortare för omföderskor? Jag hade också förlängd latensfas - inte roligt. Skönt att det blev bra timing också. Lycka till!Lavish skrev 2015-03-04 09:48:10 följande:
Nu verkar det vara på gång här iaf. Haft ganska regelbundna värkar sen 5.30 imorse.
Trots allt mitt gnäll måste jag ändå säga att det startade med exemplarisk timing (bortsett från att jag fått vänta alldeles för länge då). Hann sova okej innan och hann göra bedömningen att det nog var på gång så att sambon kunde ta morgonen med lillen och skicka ner honom till förskolan med övernattningspåsen klar så att mormor bara kan plocka upp barn och grejer där. Så nu är det iaf ingen annan stress än att jag har jävligt ont med jämna mellanrum.
Ska väl ringa förlossningen om en liten stund. Jag har ju gått hos anima (samma som aurora) så har fått löfte att jag ska få komma in när jag själv känner att jag behöver det. Förra gången blev ju väldigt utdragen och hittills är det ju liknande, värkarna kommer med ca 7 min mellanrum, vilket ledde till att jag inte fick komma in på väldigt länge förra gången. Än så länge klarar jag mig hemma men hoppas att dom kommer lyssna och släppa in mig när jag vill det. (Och hoppas verkligen inte värkarbetet stannar av, men är ju två dar över tiden redan så det borde väl inte hända)
-
Imponerande mage, fin!Misty W skrev 2015-03-04 14:50:44 följande:
En vecka efter jag fick + på Stickan vs
Idag v.38+1 med ett snyggt märke efter leggings mudden ;) men vafan, man får se ut så här när man är höggravid och ligger 22kg + på vågen ;) haha